زمان واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۱۴۰۰

1

پرداخت مستمری و عیدی مددجویان بهزیستی

وحید قبادی دانا روز دوشنبه در پیام صوتی که در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزود: این مبلغ ناچیز و محدود بین ۷۳ تا ۱۸۰ هزار تومان است و براساس بعد خانوار انجام شده است. تلاش کردیم بگوییم که به فکر مددجویان هستیم وامیدواریم با تلاش ها، این مبلغ با تامین اعتبار سال آینده افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی برای یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار پرداخت شد و جمعا مبلغ ۲۷۱ میلیارد تومان برای پرداخت مستمری در اسفندماه اختصاص داده شده بود که روی کارت بانکی آنان شارژ شد.

رئیس بهزیستی خاطرنشان کرد:‌ همچنین با توجه به قولی که داده شده بود جهت تهیه باطری سمعک ناشنوایان مستمری‌بگیر بهزیستی برای مصرف یک‌سال باتری، جمعا مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر اختصاص داده شده بود که با سرانه هر نفر ۲۴۰ هزار تومان پرداخت شد تا هزینه باتری سمعک آنان را پوشش دهد که آن هم روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

قبادی دانا تصریح کرد: با توجه به ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، بهزیستی حق بیمه سهم کارفرما را برای مددجویانی که از سوی کارفرمایان به‌کارگیری شدند، سالانه پرداخت می‌کند که در سال ۹۹ نیز این مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان است که برای اشتغال ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی که به صورت خویش‌فرما یا توسط کارفرمایان به‌کارگیری شدند، این حق بیمه سهم کارفرما برای آنان پرداخت شد که می‌تواند برای افزایش اشتغال و به‌کارگیری مددجویان بهزیستی چه به صورت اشتغال‌های خویش‌فرمایی و چه به صورت اشتغال‌های کارفرمایی، کمکی باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان مانند پدری زحمتکش است که به‌رغم اینکه تلاش می‌کند اما فقیر است و به‌رغم مشکلات موجود تلاش دارد که برای مددجویان خود شرایط بهتری فراهم کند و باعث خوشحالی آنان شود.

زمان پرداخت عیدی مددجویان کمیته امداد اعلام شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) زمان پرداخت عیدی یک‌میلیون و ۵۰۰هزار خانواده مددجویان کمیته امداد را اعلام کرد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و اعیاد پیش رو گفت: عیدی مددجویان کمیته امداد مطابق سال‌های گذشته همراه با مستمری بهمن‌ماه به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شد.

وی با بیان اینکه میزان این عیدی معادل یک ماه مستمری مددجویان است، افزود: این مبلغ از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شب گذشته به حساب مددجویان واریز شد.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۵۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد شامل مددجویان چندخدمتی از این مبلغ عیدی برخوردار شدند.

بختیاری تاکید کرد: همچنین عیدی حدود ۶۲۰ هزار خانوار تحت حمایت تبصره ۱۴ امشب به حساب این خانواده‌ها واریز خواهد شد.

چرا عیدی مددجویان بهزیستی واریز نشده است؟

اواخر بهمن ماه بود که خبر عدم تخصیص بودجه برای پرداخت عیدی خانواده های تحت پوشش منتشر شد و موجی از نگرانی را میان این افراد ایجاد کرد؛ مشکلی که انتظار می رفت در روزهای آتی اصلاح و منابع کافی برای این مهم تأمین شود.

 

در همین رابطه روز یکشنبه یازدهم اسفندماه جتبی احمدلو مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره پرداخت عیدی مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز تمامی مددجویان کمیته امداد عیدی دریافت می‌کنند.

 

وی گفت: بر همین اساس، مددجویان عادی و تبصره ۱۴ کمیته امداد براساس تصمیمات اتخاذ شده، تا پایان هفته جاری عیدی به حساب سرپرست‌های خانوار واریز می‌شود.

 

این یعنی هنوز عیدی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد واریز نشده اما امید این است که تا پایان هفته این اتفاق عملیاتی شود.

 

از سویی نیز هفته پیش و در رابطه با وضعیت مشابه سازمان بهزیستی، احمدرضا شجیعی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در تاریخ هفتم اسفندماه درباره زمان پرداخت عیدی مددجویان سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: مبالغ مربوط به عیدی مددجویان بهزیستی به بانک داده شده و تا شنبه ۱۰ اسفند ماه به حساب مددجویان واریز می‌شود.

 

با این همه برررسی ها و گلایه های مردمی حکایت از آن دارد که هنوز سازمان بهزیستی در عمل به تعهد خود در قبال خانواده های تحت پوشش موفق نبوده و از قرار معلوم عیدی این خانواده ها هنوز پرداخت نشده است.

 

پیش از این نیز به این موضوع پرداخت بود و از بی توجهی مسئولان به این مسئله مهم در کوران انتخابات که بازار وعده دادن داغ می شود، اظهار تعجب کرده بود.

 

به هر صورت علی رغم همه تأخیرها و نگرانی های ایجاد شده، امید این است که در روزهای آتی مسئولان این دو نهاد حمایتی در عمل به تعهدات خود در قبال مردم موفق شوند و عیدی خانواده های تحت پوشش به حسابشان واریز شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام من ۷۰۰مستمری دارم ولی عیدی بهزیستی ۳۵۰بودچرا