ثروتمندترین و پولدارترین زنان دنیا در ۲۰۱۴ + شغل و میزان دارایی

0

مجله “فوربس” فهرستی از ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۴را منتشر کرده است.

 روبرت اربن، میلیونر سرشناس، می‌گوید: «هر صبح که از خواب برمی‌خیزم، فهرست ثروتمندان فوربس را بررسی می‌کنم و اگر نام خود را در میان ثروتمندان آمریکا نبینم، با انگیزه بیشتری سر کار می‌روم و بیش از پیش تلاش می‌کنم.

در واقع، علاقه به پولدار شدن در بسیاری از ما وجود دارد، و همین شیفتگی موجب می‌شود تا باورهای اشتباهی در خصوص ثروت آفرینی داشته باشیم.

حال، سری به ۱۰ زن ثروتمند دنیا داشته باشیم که علاوه بر مسئولیت های خانواده، به مسائل شغلی خود به خوبی رسیدگی می کنند و از ثروتمندترین ها در نوع خود هستند.

کریستی والتون

کریستی والتون، ۶۵ ساله، بازرگان و بانوی نیکوکار آمریکایی که ثروتی بالغ بر ۳۶.۷ میلیارد دلار دارد و بیوه جان تی، والتون است.

جان والتون یکی از پسران سام والتون، موسسه فروشگاه های زنجیره ای وال مارتاست که بر اثر سقوط هواپیما در سال ۲۰۰۵ میلادی در گذشت.

سوپرمارکت های وال مارت، بزرگ ترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی، سوپرمارکت و هایپرمارکت در جهان است که در سال ۲۰۱۲ میلادی پس از شرکت های رویال داچ و اکسان موبی، سومین شرکت بزرگ دنیا لقب گرفت.

درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی بالغ بر ۴۶۹ میلیارد دلار اعلام شد.


لیلیان بتانکور

لیلیان از آن دسته زن های شیک و نیکوکار فرانسوی است که با وجود ۹۲ سال سن، همچنان بوی عطر فرانسوی اش از فاصله های دور به مشام می رسد.

وی مالک، سهامدار اصلی “لورئال” بزرگترین شرکت تولید لوازم آرایشی در جهان است.

لیلیان، تنها فرزند اوژن شولر، بنیان گذار شرکت لورئال است.

سهام شرکت لورئال، در بازار یورونکست معامله می شود و ۲۹.۷ درصد از کل سهام آن در اختیار شرکت مواد غذایی نستله است و ۳۰.۹ درصد دیگر آن در اختیار لیلیان است و ۷ درصد باقی مانده نیز دراختیار تعدادی از کارمندان این شرکت است.

درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۱۳میلادی ۲.۹۶ میلیارد یورو تخمین زده شد.


آلیس والتون

آلیس والتون، نیز یکی دیگر از اقوام خانواده والتون و مالک فروشگاه های وال مارت است.

آلیس در واقع، دختر سام والتون است که در سال ۲۰۱۳ میلادی درآمد خالصی بالغ بر ۳۴.۳ میلیارد دلار داست.

آلیس لوئیس والتون، ازاعضای هیأت مدیره شرکت وال مارت و خواهر اس رابسون والتون، جیم والتون و جان.تی. والتون است.

ژاکلین مارس

ژاکلین ۷۴ ساله، به همراه دو برادر خود جان و فارست مارس، مالک شرکت معروف شکلات های مارس هستند که دومین شرکت بزرگ در صنعت شکلات و غذایی محسوب می شود.

این شرکت تولید کننده شکلات های ام اند ام، میلکی وی، اسنیکرز، توئیکس، آدامس های جوسی فروت، اوربیت و اکسترا و غذاهای بسته بندی آنکل بنز و سوزی وان است.

این خانواده مالکتمامی سهام شرکت مارس اینکورپوریتدمحسوب می‌شود.

این خانواده به شدت از انظار عمومی و انجام مصاحبه دوری می‌کنند و به غیر از ژاکلین، هیچ عکسی نیز از اعضای این خانواده در دست نیست.

ژاکلین، دارای مدرک لیسانس در رشته انسان شناسی از دانشگاه برین مار است و ثروت خود را مدیون پدربزرگ خود فرانک مارس است.

فرانک کارس، پدربزرگ ژاکلین، در سال ۱۹۱۱ میلادی زمانی که به مدرسه می رفت در خانه شکلات کره ای درست می کرد و آنها را در مدرسه می فروخت و سپس در سال ۱۹۲۰ تجارت خود را جدی تر کرده و فروشگاهی برای خود تأسیس کرد و پس از آن فعالیت خود را تا برپایی چنین شرکت بزرگی ادامه داد.

ژاکلین، در دنیای هنز و ورزش و اسب سوای نیز چهره شناخته شده است است وی موسس تیم سوارکاری آمریکا است که و نشان افتخار سوارکاران را نیز دریافت کرده است.


جینا راینهارت

جینا راینهارت، دختر یک معدن کار است. اما یک معدن کار متفاوت!

لنگ هنکاک ،پدر او، یکی از بزرگترین منابع آهن در جهان را در دهه ۱۹۵۰ کشف کرد، به دلیل کمبود منابع این فلز، صادرات آهن از استرالیا ممنوع بود. اما بعدها صادرات صدها هزاران سنگ آهن هر لحظه بر دارایی های او افزود.

اما هنکاک ها تنها کسانی نبودند که از درآمد حاصل از این معدن سود می بردند. جینا راینهارت معتقد است کشف پدرش سود زیادی نصیب استرالیا نیز کرده است

راینهارت با داشتن ثروتی حدود ۲۹ میلیارد دلار از ثروتمندترین زن استرالیا به ثروتمندترین زن آسیا و حتی به اعتقاد بسیاری به ثروتمندترین زن جهان تبدیل شده است.

به گزارش بی آر دبلیو، مجله اقتصادی استرالیا، او اکنون ثروتمندترین زن جهان است و سیتی گروپ پیش بینی کرده که به زودی ثروت او به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد و در صدر فهرست ثروتمندترین مردم دنیا قرار می گیرد.

گفته می شود که که در ثانیه ۶۰۰ دلار بر ثروت او افزوده می شود.

او از اینکه معدن داری نامیده شود که ثروتش را به ارث برده، متنفر است و خود را بازرگان خود ساخته ای می داند که پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۹۲ در کمپانی‌اش تغییر به وجود آورد.

در کنار معدن داری، او سهامدار عمدهکانال ۱۰”، یکی از سه شبکه بزرگ تلویزیونی در استرالیاست و همچنین بزرگترین سهامدار فیرفکس مدیا، دومین ناشر بزرگ روزنامه های بزرگ استرالیا نیز هست. هر چند، هفته پیش، سهمش در این شبکه کمی کاهش یافت.

فیرفکس مدیا ناشر سه روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، ملبورن ایج و استرالین فایننشال ریویو، از پرخواننده ترین روزنامه های استرالیاست و این نگرانی در میان روزنامه نگاران این روزنامه ها وجود دارد که او قصد دارد با توجه به دیدگاه های راست گرایانه خود خط مشی این روزنامه ها را تغییر دهد.


سوزانه کلاتن

سوزانه کلاتن ۸۸ ساله، مالک برند بی ام دبلیو، مایه افتخار آلمان است.

سوزانه، ثروتمندترین زن کشور آلمان هم هست سهامدار دو شرکت بزرگ آلتانا و برند برتر خودرو سازی دنیا “بی ام و” است.

وی که دختر باهوش و سخت کشوی بود در ۲۸ آپریل سال ۱۹۶۲ در هامبورگ دیده به جهان گشود . او توانست در رشته اقتصاد و بازرگانی فارغ التحصیل شود و در سال ۱۹۸۱ به فرانکفورت رفته و در یک آژانس تبلیغاتی مشغول به کار شد و دو سال این حرفه را ادامه دا.

او مدرک تخصصی در رشته “ام بی ای” را از دانشگاه باکینگهام دریافت کرد.گفتنی است وی همه ثروتش را از راه کار کردن به دست نیاورده است .

جوانا در سال ۱۹۶۰ با هربرت ازدواج کرد. وی همسر سوم هربرت کوانت بود. زمانی که در سال ۱۹۸۲ هربرت کواندت، مدیر آلمانی که بی ام دبلیو را از ورشکستگی نجات داد، از دنیا رفت، جوانا سهامدار عمدهBMWو یکی از اعضای هیات مشاوره شرکت شد. او در سال ۱۹۹۷ از این سمت بازنشسته شد، ولی همچنان مالک ۱۷ درصد از فروش ۷۴ میلیاردی این شرکت خودروساز باقی مانده است.


ابیگیل جانسون

میلیونر شدن شغل پر سود ثروتمند شدن پولدار شدن بیوگرافی روبرت اربن

ابیگیل جانسون ۵۳ ساله، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی است.

شرکت فیدلیتی توسط پدر بزرگ ابیگل، تأسیس شد و پدر ابیگل هم اکنون ریاست هیأت مدیره شرکت را بر عهده دارد.

دارایی خالص این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی بالغ بر ۱۷.۳ میلیارد دلار اعلام شد.


آنه کوکس چمبرز

آنه کوکس چمبرز ۹۵ ساله، فرزند جیمز میدلتون کوکس و موسس شرکت کوکس اینتر پرایزز است.

این شرکت یکی از موفق ترین موسسه های انتشاراتی در آمریکا است که اداره آن بر عهده آنه کوکس است.

دارایی وی حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.


لورن پاول جابز

لورن پاول جابز، همسر استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل است.

در ۱۸ مارس ۱۹۹۱، جابز ۳۶ ساله با «لورن پاول» که ۲۷ سال سن داشت و در آن زمان دانشجوی رشتهٔMBAدر دانشگاه استنفوردبود، ازدواج کرد. این زوج صاحب سه فرزند به نام‌های ریدپاول، ارین سینا و اوه به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۵،۱۹۹۱ و ۱۹۹۸ شدند


یوهانا کوانت

مکان دهم فهرست فوربس به یوهانا کوانت، بانوی ۸۸ ساله آلمانی تعلق دارد. او بیوه هربرت کوانت و مؤسس بنیاد خیریه“Charité”است. مجله فوربس دارایی او را ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ