واکنش ظریف به گاندو

0

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: «منو بشناس که من ایرانم». انتشار این ویدئو و این جمله از طرف ظریف به واکنش احتمالی وی به سریال گاندو ۲ تعبیر شده است.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

«ترسم که اشک در غم ما پرده‌در شود
وین راز سر به مهر به عالم سمر شود
گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود ولیک به خون جگر شود
در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی
مقبول طبع مردم صاحب نظر شود

خداوندی، که رحمت بی‌کرانش بر همه جهان گسترده، قدرت بی‌انتهایش بر همه زورمداران چیره و حکمتش از مکر همه مکاران برتر است، را شاکرم که به این بنده کوچک و سراپاتقصیرش و همکاران خوب و ایثارگرم نعمت عظیم ایمان به قیامت و روز جزا، که در آن روز هیچ قدرت و مکنتی جز قلب سلیم و دل آرام بکار ناید، را عنایت فرموده و با این کرم و عنایتش صبر ما را در برابر نارواها و هجمه‌ها دو چندان کرده است؛ چراکه یقین داریم در پیشگاه عدلش در دنیا و عقبی مفتریان و هتاکان، بدون توجه به امکانات و شوکتشان، کمترین حاشیه امنی نخواهند داشت.

دل به مهر و کمر به خدمت این آب و خاک پاک و مردمان دلاورش بسته‌ایم، که با پایمردیشان همه فشارها را تحمل کرده‌ و افتخار آفریده‌اند.

و برای رعایت مصالح همین ولی‌نعمتان‌مان، که هر چه داریم از آنان و لطف خدا و دعای پاکان است، همچون مادری که دو نیم کردن فرزند دلبندش را برنتابید و او را به مدعی ناراست سپرد، دم از پاسخ به نارواها فروبسته‌ایم که

ما را سریست با تو که گر خلق روزگار
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

میلاد منجی عالم بشریت مهدی زهرا بر همه منتظران راستینش خجسته باد

شاد و سربلند باشید»

واکنش جواد ظریف واکنش به گاندو گاندو کدام شبکه پخش میشود عوامل سریال گاندو سریال گاندو فصل دوم سانسور سریال گاندو چرا گاندو پخش نمی شود توییتر جواد ظریف بیوگرافی جواد ظریف اینستاگرام محمد جواد ظریف

سریال گاندو ۲ در قسمت پنجم خود مدعی جاسوسی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرداخته شود. این سریال امشب با تاخیر پخش شد و برخی خبرگزاری ها مدعی شدند صدا و سیما از طرف دولت برای سانسور این قسمت از سریال تحت فشار بوده است.

در این سریال یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای «صابونچی» نام دارد؛ این نام در سریال گاندو ۲ به اسامی دو تیم مذاکره کننده هسته ای یعنی عراقچی و روانچی شباهت دارد.

در سری اول سریال گاندو ، ظریف نامه ای درباره این سریال خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کرده و درخواست کناره گیری خودش از وزارت خارجه را مطرح کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وقت وزارت خارجه در سال ۹۸ درباره این نامه گفته بود: صدا وسیما از جمله نهادهای زیر نظر رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد. برداشت ما این است آنچه تلاش می‌شود در سریال گاندو از وزیر و وزارت امور خارجه نشان داده شود، یک چهره منفعل و بی‌عمل و وا داده است.

وی با بیان اینکه فکر کردیم اگر چنین چیزی وجود دارد، ماندن این وزیر در وزارتخانه جایز نباشد و عزت، حکمت و مصلحت را سرلوحه خود قرار دهد و چنان اقتداری داشته باشد که زبان گویای این ملت باشد.

توضیح ظریف درباره نامه‌نگاری به رهبری در مورد گاندو ۱

مردادماه سال ۱۳۹۸ یعنی در زمان پخش گاندو ۱، محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو ۱ گفته بود: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم. انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد و امیدوارم این بلیه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهین و تخریب شخصیت افراد نباشیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ