راهکار هایی برای از بین بردن حساسیت دندان

0

از هر ۸ نفر ۱ نفر دندان حساس دارد. اگر دندان‌ های حساس شما به خاطر بدشانسی یا ژنتیک بد مشکل‌دار شده است، ممکن است بخواهید دوباره فکر کنید: این احتمال وجود دارد که معضلات دندانپزشکی شما به دلیل مسواک زدن نامناسب یا نوشیدنی‌های شیرین بیش از حد تحریک شود.

مجله سلامت سلامت نیوز سلامت دندان روش های از بین بردن حساسیت دندان حساسیت دندان تازه های دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان بهترین دندانپزشک بهترین خمیر دندان

به آرامی مسواک بزنید

مسواک زدن شدید دندان‌های شما را تمیز نمی‌کند، اما می‌تواند خطر حساسیت دندان را افزایش دهد. به این دلیل که باعث می‌شود لثه‌ها از دندان شما دور شوند، عصب را در معرض دید قرار داده و شما را برای درد دندان آماده سازد.

از یک مسواک نرم استفاده کنید. با استفاده از ضربه‌های کوتاه، دندان‌های خود را روزی دو بار با حرکت آرام و بالا و پایین مسواک بزنید- نه از سویی به آن سو. به آن مانند ماساژ دندانها و لثه‌ها در مقابل مسواک زدن سخت فکر کنید. تا زمانی که این کار را دو بار در روز و به مدت دو دقیقه انجام دهید، موثر خواهد بود.

از خمیر دندان مناسب حساسیت استفاده کنید

خمیردندان‌های مناسب حساسیت حاوی ترکیبی هستند که به شما کمک می‌کند تا انتقال احساس از دندان به عصب را مسدود کند. از آن دو بار در روز استفاده کنید. در عرض چند هفته باید حساسیت کمتری داشته باشید. برای مناطق بسیار حساس، کمی خمیر دندان را به طور مستقیم بر روی دندان بمالید.

از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید

فلوراید موجود در دهانشویه‌های می‌تواند لایه مینای دندان شما را تقویت کرده و به(محافظت در برابر) حساسیت کمک کند. این حفره‌هایی هستند که باعث ایجاد دندان‌های حساس نیز می‌شوند. فقط بخاطر داشته باشید که بعد از مسواک زدن، دهانشویه را روزانه استفاده کنید.

از نوشیدنی‌ های اسیدی خودداری کنید

غذاها و نوشیدنی‌های بسیار اسیدی مینای دندان شما را فرسوده می‌کند و شما را در معرض حساسیت دندان و پوسیدگی دندان قرار می‌دهد. آنها همچنین می‌توانند خط لثه را عقب بکشند، که باعث آشکار شدن اعصاب می‌شود. نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های حاوی مرکبات و مرکبات همه اسیدی هستند.

به جای خوردن مرکبات به تنهایی، سعی کنید آنها را به یک وعده غذایی اضافه کنید: غذاهای دیگر به عنوان یک بافر عمل می‌کنند، که به کاهش سطح PH در دهان کمک می‌کند. و حتماً برای مسواک زدن حداقل ۳۰ دقیقه پس از خوردن مرکبات صبر کنید. این اسید مینای دندان را ضعیف می‌کند و مسواک زدن خیلی زود ممکن است به مینای دندان آسیب برساند.

از سفید کردن دندان دوری کنید

هم کیت‌های سفیدکننده در منزل و هم روش‌های سفید کردن دندان در دندانپزشکی می‌توانند حساسیت موقت ایجاد کنند، بنابراین اگر دندان‌های حساس دارید و می‌خواهید سفیدی آنرا روشن کنید، حتماً دندانپزشک خود را از وضعیت خود مطلع کنید. ممکن است سفید کردن را به شما توصیه نکنند.

گارد دهان را گاز بگیرید

اگر دندان‌های خود را بسابید- وضعیتی به نام دندان قروچه- می‌توانید مینای دندان خود را ساییده کنید، که می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود. از آنجا که افراد معمولاً شب‌ها دندان های خود را می‌سابند، با دندانپزشک خود در مورد نصب محافظ دهانی که می‌توانید هنگام خواب از آن استفاده کنید صحبت کنید. از آنجا که ساییدن دندان اغلب نشانه استرس است، ممکن است لازم باشد تغییرات استرس‌زای بیشتری را در زندگی خود ایجاد کنید.

درمان‌ های داخل مطب را در نظر بگیرید

ممکن است بخواهید یک درمان دندان‌پزشکی در مطب را در نظر بگیرید. درمان‌های ژل فلوراید، تاج، منبت یا اتصال می‌توانند به پوشاندن مناطق حساس روی دندان کمک کنند. در موارد شدید، می‌توانید پیوند لثه نیز انجام دهیدیا اگر نمی‌توان درد را کنترل کرد، کانال ریشه برای از بین بردن عصب. اگر هر چیز دیگری کمکی نکند، اینها به نوعی آخرین چاره است.

به دندانپزشک خود مراجعه کنید

دندان‌های حساس می‌توانند نشانه هشداردهنده یک مشکل جدی در سلامت دندان مانند شکستگی دندان، مشکل ریشه یا بیماری لثه باشند. بفهمید چه عواملی باعث ایجاد آن شده و به آن رسیدگی کنید.

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ