۲۳۰ میلیاردی که از کیسه استقلال و فوتبال رفت/ خسارات «نامدیران» تمامی ندارد

0

استقلال نیوز – همان شبی که مهدی طارمی به چلسی گل زد و تمام دنیا شروع به تعریف از ستاره ایرانی کردند، یک خبر دیگر هم از یک جوان دیگر آمد که در بزرگی کار طارمی گم شد.

خبراین بود ؛ «الهیار صیادمنش» مهاجم جوان ایرانی شاغل در لیگ اوکراین ارزشی معادل ۲۳۰ میلیارد تومان پیدا کرده است.

مهدی طارمی در قطر بالای یک میلیون دلار دستمزد می‌گرفت ، اما قیدش را زد و برای پیشرفت به پرتغال رفت تا با یک چهارم آن دستمزد بازی کند . جوانان ایرانی به فکر پیشرفت هستند و همه چیز آنها پول نیست اما مگر فقط خود آنها باید همه کار را بکنند ؟  پس مدیر باشگاه ، اعضای هیئت مدیره ، ده‌ها معاون و مشاور برای چه حقوق های چند ده میلیونی از بیت المال می گیرند و سفر می‌روند و مصاحبه میکنند و از نعمات شهرت لذت میبرند ؟ 

حقیقت همیشه تلخ است و تا مغز استخوان را می سوزاند.

این لشکر «دورهمی» هیچ نفعی به باشگاه نمی رسانند که هیچ ، با ندانم کاری کلی بدهی پشت سر خود می گذارند و طلبکار از عالم و آدم می روند ! حقیقت تلخ فوتبال ما این است که مدیران ما ، «مدیرهزینه» هستند . یعنی با لابی و ارتباطات ، پستی می گیرند و رفقایشان را هم می آورند و آن وقت می نشیند تا مسئول بالادستی به آنها پول بدهد تا آن پول را حیف و میل ‌کنند!

نه تخصصی لازم است و نه سوادی ، هر هشتاد و پنج میلیون ایرانی که سهل است ، تمام هشت میلیارد انسان روی زمین هم می توانند در این فوتبال مدیریت کنند ! شما بلد نیستی بروی بازار و به میل خود پول خرج کنی؟! 

بیشتر بخوانید:

  • شیطنت سعودی‌ها/ دلیل تعجب استقلالی‌ها مشخص شد

وقتی هم یقه شان را بگیری ، همیشه چند بهانه نخ‌نما هست که تازه آن هم از گذشته ارث رسیده و زحمت فکر کردن به آن را هم این عزیزان نکشیده اند ! توجیهاتی که البته در جای خود ، گزاره‌های درستی است اما چون در جای نادرست استفاده می شود به فرموده بوعلی سینا می شود غلط ؛ «اگر برای یک کار غلط ، هزار دلیل درست داشته باشی ، می شود هزار و یک غلط » این که در فوتبال ما حق پخش تلویزیونی را نمی دهند ، اسپانسر نداریم و قانون کپی رایت رعایت نمی شود ، همه درست است . موانعی است که باید برداشته شود . فوتبال باید خصوصی شود اما این حقایق نافی یکسری حقایق دیگر نیست.

در همین فوتبال با این همه مشکل و با این همه کمبود ، معدود مدیرانی هستند که هم حق باشگاه هایشان را می گیرند ، هم بازیکن جوان تحویل می دهند و هم از راه درست فوتبال می کنند . اما سایرین – که متاسفانه بالای ۹۰ درصد را شامل می‌شوند – زالوهایی هستند که به پیکر نحیف این فوتبال افتاده اند و هیچ کس هم حریفشآن نیست.

همین «اللهیار صیادمنش» قبل از ترانسفر به ترکیه مشتری بهتری از آلمان داشت . از وینفرد شفر غریبه  تا همه کارشناسان و هواداران دلسوز می‌گفتند دست نگه دارید و این الماس را مفت حراج نکنید ، یکسال دیگر رقم انتقال او بالای ۵ میلیون دلار می‌شود اما مدیرانی که می‌خواستند بار خود را ببندند هم به استقلال خیانت کردند و هم به بیت المال . نتیجه این که حالا این ۲۳۰ میلیارد تومان نصیب دیگران می‌شود و حسرتش برای استقلالی ها می ماند . پولی که فقط با داشتن «یک مدیر فوتبالی» می‌توانست به راحتی گیر استقلال و فوتبال ما بیاید.
و متاسفانه اللهیار نه اولی است و نه آخری ….

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ