پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰/ صف‌های فروش جمع می‌شود؟

0

به گزارش ساتین، امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ هم اتفاق خاصی برای بورس نیفتاد و بازار همچون روز‌های گذشته قرمزپوش بود و تا چشم کار می‌کرد بر روی نقشه نقاط قرمز به چشم می‌خورد.

شاخص‌ها هم همه با هم از همان ابتدای صبح ارتفاع کم کردند و رنگ قرمز را برای معاملات امروز بازار انتخاب کردند.

امروز شاخص کل بازار ۸۹۸۶ واحد ریخت و به سطح یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۹۵ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز ۹۰۱ واحد کاهش ارتفاع دارد به سطح ۴۳۲ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نوبت معاملاتی، ۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

از ۵۹۰ نماد حاضر، ۱۱ نماد (۲ درصد) در صف خرید و ۴۹۵ نماد (۸۴ درصد) در صف فروش بودند.  

خروج پول حقیقی هم که به رویه تبدیل شده است و ۴۵۱ میلیارد تومان دیگر از بورس توسط حقیقی‌ها خارج شد.  

با این اوصاف، بورس از نفس افتاده فردا چگونه خواهد بود؟

سعید خانی نژاد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ساتین گفت: بازار سرمایه با بی رغبتی کامل از جانب خریداران همراه است. ابهامات مختلف در فضای سیاسی و اقتصادی از جمله، ابهام در نرخ دلار سال ۱۴۰۰، ابهام در نتایج مذاکرات هسته‌ای و ابهام در کاندیدا‌های ریاست جمهوری و برنامه هر کدام از نامزدها، باعث بی عملی و به تاخیر افتادن تصمیم گیری کنشگران اقتصادی شده است. در واقع در چنین شرایطی، تمامی بازیگران از انجام هرگونه اقدام جدید خودداری میکنند تا با گذر زمان فضای تصمیم گیری کمی شفاف‌تر گردد.
وی افزود: در خصوص بازار بورس نیز، خریداران اقدام به خرید نمی‌کنند و منتظر هستند با کاهش ابهامات تصمیم گیری بهتری داشته باشند، از طرفی فروشندگان مختلف که با عدم اقبال روبرو می‌شوند هر روز حاضر هستند دارایی خود را در قیمت پایین‌تر به فروش برسانند.
خانی نژاد اظهار داشت: به نظر می‌رسد روند منفی فعلی همچنان در بازار ادامه دار باشد و تصمیمات جدید سازمان مبنی بر افزایش دامنه نوسان و تسهیل قانون گره معاملاتی به نقد شونده‌تر شدن بازار کمک خواهد نمود، اما در خصوص تغییر روند بازار، در بازه میان مدت انتظار تغییر محسوس را نداریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ