صادرات”بنزین پتروشیمی” به شیخ‌نشینان حاشیه خلیج فارس

0

بعد از دستور وزیر نفت مبنی بر توقف دریافت ریفرمیت از واحدهای پترشیمی‌ها برای ارتقای اکتان بنزین تولید داخل، اکنون این واحدها ریفرمیت تولیدی خود را به شیخ‌نشینان حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به بهانه آلایندگی ریفرمیت پتروشیمی‌ها ( بنزین پتروشیمی)، پالایشگاههای نفتی به دستور وزیر نفت از دریافت این فرآورده برای ارتقای اکتان‌ بنزین تولیدی خود منع شدند تا در مقابل واردات بنزین جایگزین اکتان‌افزای تولید داخل قرار گیرد؛ البته واردات بنزین هم به دلیل پایین بودن کیفیت آن از ابتدای خردادماه متوقف شد.

واردات بنزین سوابق بیژن نامدار زنگنه بیژن نامدار زنگنه بنزین پتروشیمی

بیژن نامدار زنگنه یکی از دلایل توقف دریافت ریفرمیت از واحدهای پتروشیمی را بازگشت این واحدها به تولید محصولاتی که برای آن طراحی شده بودند اعلام کرد و تاکید دارد که تولید ریفرمیت در واحدهای پتروشیمی غیراقتصادی و تولید محصولات متناسب با طراحی واحدهای پتروشیمی برای کشور با صرفه‌تر است.

اما اکنون شاهد هستیم که ریفرمیت تولید داخل کشور با وجود سیاه‌نمایی‌هایی که علیه آن صورت گرفت به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود؛ آن هم با قیمتی بالاتر از آنچه که به پالایشگاه‌های داخلی فروخته می‌شد.

صادرات ریفرمیت پتروشیمی‌ها نشان می‌دهد که آلایندگی این محصول آن گونه که برخی مدیران وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرده‌اند نبوده  و از سوی دیگر  ادامه تولید این فرآورده در پتروشیمی‌ها حاکی از اقتصادی بودن آن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ