ریشه یابی ضعف تاکتیکی رئال مادرید مقابل چلسی؛ تیم از چه لحاظ باید بهتر شود؟

0

رئال مادرید نیوز : رئال مادرید بازی رفت مقابل چلسی در یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ را در حالی به پایان رساند که ضعف های تیم مشهود بود. در حقیقت رئال به خصوص در فاز هجومی خیلی ضعیف ظاهر شد. رئال کلا دو شوت در چارچوب دروازه چلسی داشت که هر دو توسط بنزما بودند : یکی به گل تبدیل شد و دیگری به تیرک برخورد کرد. این در حالیست که چلسی در نیمه اول سه موقعیت جدی داشت : یکی گل پولیشیچ، دیگری ضربه ای که ورنر در محوطه شش قدم از دست داد و سومی هم شوت از راه دوری که به زیبایی توسط کورتوا مهار شد.

چلسی از شروع بازی جدیت  زیادی داشت. در حقیقت لندنی ها در این بازی ۵۱ توپربایی داشتند (در مقابل ۴۶ تا رئال مادرید)، خیلی سریع توپ را به چرخش در می آوردند و به سمت دروازه رئال حرکت می کردند. سبک بازی آنها مشخص بود. کانته و جورجینیو در میانه زمین توپربایی می کردند و توپ را به پولیشیچ، ورنر و مونت می رساندند. فضای پشت سر مارسلو به تفرجگاه بازیکنان چلسی تبدیل شده بود.  در حقیقت رئالی ها در خط هافبک جدیت کافی را نداشتند  هر چند که باید در نظر گرفت که مودریچ و کروس هم در هفته های اخیر مصدوم بوده اند و هم از نظر بدنی خالی کرده اند.

نکته منفی دیگر در مورد رئال مادرید در مورد دقت پاسهای رئالی ها بود. در این بازی رئالی ها ۸۶.۹ درصد دقت پاس را داشتند و بازیکنان چلسی ۸۹.۵ درصد (آمار انگلیسی ها در نیمه دوم به ۹۱ درصد رسید). ادر میلیتائو بیشترین دقت را در ترکیب رئال با ۹۶ درصد داشت (آسنسیو ۱۰۰ درصد پاسهایش صحیح بودند اما فقط هفت دقیقه بازی کرد در حالی که میلیتائو در ۹۳ دقیقه ۷۱ پاس داد که ۶۸ تایش صحیح بود)  در حقیقت توخل، بازیکنان رئال را مجبور کرده بود که پاس بلند بدهند و همین مسئله ضریب اشتبه را بیشتر می کرد. این در حالیست که رئال در چمپیونزلیگ امسال با ۹۲ درصد دقت در پاسهای کوتاه بهترین آمار را داشت. نقشه توخل مشخص بود: پرس از جلو تا رئالی ها مجبور به پاس بلند شوند. رئالی ها در این بازی ۸۶ پاس بلند دادند که ۶۸ تایش به مقصد رسید این در حالیست که چلسی ۵۳ پاس بلند داد که ۳۷ تایش به مقصد رسید.  از سویی بازیکنان چلسی در این بازی ۱۶ دریبل موفق داشتند در حالی که این آمار برای رئالی ها فقط پنج تا بود.

دیگر نقطه ضعف رئال که در بازی برگشت باید بهتر شود مربوط به کیفیت برخی بازیکنان علی الخصوص مارسلو بود. دفاع چپ برزیلی کلا دفاع کردن را فراموش کرده بود و مدام حمله می کرد و بار دفاعی را روی دوش ناچو انداخته بود. بازیکنان چلسی هم  از این فرصت استفاده کردند. کارواخال در نقطه مقابل بیشتردر دفاع شرکت می کرد و همین مسئله نظم دفاعی رئال را به هم ریخته بود. مارسلو در نیمه دوم بیشتر در دفاع شرکت کرد و بازی رئال منظم تر شد و کاسمیرو به نظم بخشیدن به بازی رئال در نیمه دوم بیشتر کمک کرد. از سویی پرس چلسی از جلو باعث شد تا وینیسیوس به ندرت فرصت استارت زدن و حرکات انفجاری را پیدا کند. حالا زیدان یک هفته فرصت دارد تا اشکالات تیمش را رفع کند. رئال فقط ۹۰ دقیقه تا استانبول فرصت دارد و این فرصت نباید از دست برود.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ