زیدان:«گاهی رفتن به صلاح همه است»

0

رئال مادرید نیوز : زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی در فاصله یک هفته به پایان فصل  عملا صحبت هایی را داشت تا وداعش از رئال مادرید را تلویحا تائید کند.

کنفرانس مطبوعاتی وداعت است؟ ” جوابم یکسان است. از جواب های تکراری خسته شدم چون هنوز دو بازی مانده است اما نمی دانم که چه خواهد شد. در این جا هستم. فردا بازی داریم و یک بازی دیگر بعد از ان می ماند. بعد از آن نمی دانم چه می شود. هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. هر روز تلاش می کنم. به فراتر از امروز فکر نمی کنم. به گذشته یا آینده فکر نمی کنم. حال مهم است.”

گفته ای کار را برای باشگاه آسان می کنی:”ممکن است که برخی بگویند که تیم را ترک می کنم تا از مسئولیت شانه خالی کنم یا بگویند که می روم چرا که شرایط مشکل است. اما برای من هرگز این طور نیست. من بیشترین تلاشم را می کنم. ممکن است که زمانی برسد که لحظه تغییر باشد. اما این مربوط به همه خواهد بود نه فقط من. در حقیقت اگر تصمیمی در مورد رفتن گرفته شود برای صلاح بازیکنان، باشگاه و اشخاص است. اگر بورم به این خاطر نیست که کار خودم را ساده کنم و بخواهم به عقب نگاه نکنم.  در هر لحظه شرایطی وجود دارد. گاهی باید بمانی و گاهی هم باید برای صلاح همه بروی.”

امید همیشگی را داری؟” بله، گاهی این طور به نظر نمی رسد چرا که گاهی جدی تر می شوم. اما هر روز با انگیزه ظاهر می شوم چرا که نمی دانم دو، سه سال دیگر چه می شود پس می خواهم از هر لحظه در کنار بازیکنانم لذت می برم. وقتی تمرینات را می بینم احساساتی می شوم. دیدن تمرینات را دوست دارم. سعی می کنم در هر روز زندگی کنم. می دانم که خوش شانس هستم و می خواهم از هر لحظه استفاده کنم.”

بازیکنان از حضور مندی و راموس در ترکیب در لندن ناراحت شدند؟” این اتفاقات و اخبار مطرح می شوند و درک می کنم. همه می خواهند بازی کنند. بحث فقط  در مورد آنهایی که معروف تر هستند، نیست. اما آنهایی که اسم و رسم بزرگتری دارند وقتی بازی نمی کنند ناراحت تر می شوند. این را درک می کنم. همیشه به بازیکنانم احترام می گذارم. آنها می جنگند و تلاش می کنند اما این مربوط به مربی است و سعی می کنم هر ۲۵ بازیکن را مدیریت کنم. چیزی عوض نمی شود. مهم این است که به بازیکنان احترام بگذاریم و همیشه می گذاریم. گاهی از نظر شما این مسئله وجود ندارد. اما من سعی می کنم که همه چیز را مدیریت کنم. همه بازیکنان باید مفید باشند و بدانند که می توانند نقشم همی داشته باشند. در نهایت من انتخاب می کنم و این ویران کننده است.”

رابطه با رختکن :” همیشه احترام متقابل وجود داشته است. خودم بازیکن بوده ام و از نظر من بازیکنان مهمترین بخش هستند. باید آنها در جوی باشند که احساس راحتی داشته باشند. با احترام تلاش می کنیم. می دانیم که در کجا قرار داریم. در بهترین باشگاه دنیا هستیم و هر کدام سعی می کنیم که نقش خود را در این باشگاه بزرگ داشته باشیم. ”

روحیه تیمی:”مهم است که چطور آماده شویم و در بازی نقش داشته باشیم به خصوص وقتی توپ را در زمین ریف در اختیار نداریم. بازیکنان باکیفیتی داریم. مهم این است که چه رابطه ای میان بازیکنان و توپ وجود دارد و در این جا رابطه خوبی وجود دارد. گاهی وقتی گل نمی زنیم از ما انتقاد می کنید اما کیفیت بالایی در تیم وجود دارد.”

به این فصل افتخار می کنید؟” هر سال افتخار می کنم. بازیکان می خواهند رقابت کنند. بازی و  تمرین را دوست دارند. امروز بیشتر از همیشه چرا که مشکلات زیادی داشتیم. اتفاقات عجیبی رخ داد. تیم هرگز از تلاش دست نکشید. به امسال افتخار می کنم.”

گذشت نوزده سال از گل معروف در گلاسکو:” نوزده سال است که در این جا هستم البته یک سال بیشتر چون یک سال قبلش به این جا آمدم. تقریبا ۲۰ سال است که این جا هستم. خیلی زیاد است. از این باشگاه بزرگ تشکر می کنم که در ان زمان من را به خدمت گرفت. تاریخ برای من خیلی خوب پیش رفت.”

مارسلو:” در تیم حضور خواهد داشت. مشکلی وجود ندارد و مثل بقیه با ما خواهد بود.”

پنچری اتلتیکو :” مثل همیشه است. باید نگاه کنیم و کاری را انجام بدهیم که می توانیم کنترل کنیم. نمی دانیم که به جز این چه خواهد شد. می خواهیم سه امتیاز را کسب کنیم. مقابل حریفی بسیار خوب بازی می کنیم و سعی می کنیم بیشترین تلاش خود را داشته باشیم.”

شروع بازی:”کاری که انجام می دهیم عوض نمی شود. سعی می کنیم خوب تمرین کنیم و ۹۰ دقیقه رقابت کنیم.”

شایسته ترین فصل:” قطعا همین طور است. به همه بازیکنانم افتخار می کنم. از تلاش دست نمی کشیم. سعی می کنیم که چیزهای زیادی به دست بیاوریم. به همه بازیکنانم افتخار می کنم و این برای یک مربی فوق العاده است.”

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

زیدان:«گاهی رفتن به صلاح همه است»

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ