افشاریان مسولیت انتخاب داور دربی را پذیرفت/ آقای مجیدی! چه کسی آن پنالتی را دید؟

0

پرسپولیس نیوز – خداداد افشاریان رییس جدید کمیته داوران در شرایطی که صحبت‌های زیادی در خصوص داوری مطرح شده است، امروز رودرروی خبرنگاران نشست و به سوالات آنها درباره اتفاقات مختلف این هفته فوتبال ایران پاسخ داد.

*اشراف دارید که شاید حدود یک هفته ابلاغیه کمیته داوران دست من آمده است؛ ما برای ۸ بازی لیگ برتر، ۶۹ داور داریم که آمدند یک قضاوت گرفته‌اند و حدود ۱۰۰ نفر هم کمک داور داریم. در واقع داوران باتجربه درست قضاوت نکرده‌اند. مثلا اکبریان به عنوان داور باتجربه، فقط شش قضاوت داشته. در واقع انگیزه و شادابی را از او گرفته‌ایم. مثلا از آن طرف داور هم داریم که فقط یک داوری گرفته. اینطوری نه آن داور می‌شود و نه این یکی. داوران بزرگ که من با آنها صحبت کردم، همگی یکطوری خسته هستند و انگیزه ندارند.

*داوران دو سال است نه لباس و کفش گرفته‌اند و نه آموزش دیده‌اند. داوری که از نظر شغلی و اقتصادی، ساپورت نمی‌شود، به ما خدمات نمی‌دهد. نمی‌گویم حق داوری را می‌خورد، اما روحش جای دیگری است و شاداب نیست که خدمات بدهد. همه تیم‌ها می‌خواهند حق به حقدار برسد، اما این اتفاقات وجود دارد. ما باید با این فرمان جلو برویم و بعد در پایان فصل مدرسان و ناظران و داوران را جمع می‌کنیم و یک چیز ایده‌آل را برای سال جدید به وجود می‌آوریم.

*من دربی را با مسئولیت خودم برای اکبریان گذاشتم. برای من خیلی راحت‌تر بود  بنیادی‌فر را بگذارم؛ اما باتوجه به این‌که می‎خواستم همه داوران را احیا کنم، اکبریان را گذاشتم چون دپارتمان قبلی به او بازی نداده بود. همه امتیازات او تقریبا از داوران بیشتر بود و من از او حمایت خواهم کرد و هیچ بحثی نیست. بدی‌اش برای من و خوبی اش برای دیگران.

*بنیادی‌فر هم قرار است به جام جهانی برود و بعداً شانس قضاوت دارد. شما یک صحنه که نصف پای امیری رفت روی پای قایدی را بردارید، داوری دیگر چه ایرادی داشت؟ همه کشورهای صاحب سبک داوران را آموزش می‌دهند اما در نهایت به این رسیدند که بازهم وی ای آر باشد. کدام آدم در ورزشگاه دید که آن صحنه پنالتی است؟ کدام مربی و کدام بازیکن؟ من ندیدم حتی در صحنه اول تلویزیون. خود مجیدی می‌داند چه می‌گویم. این پنالتی وی ای آری بود ولاغیر. شک نکنید تا صد سال بعد، همین اتفاق می‌افتد مگر این که وی ای آر بیاید.

اینجا ببینید:

  • دومین صحنه مشکوک به پنالتی در دربی/ پنالتی پرسپولیس هم سوخت؟

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

افشاریان مسولیت انتخاب داور دربی را پذیرفت/ آقای مجیدی! چه کسی آن پنالتی را دید؟

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ