اصرار عجیب برای یک واگذاری بی حاصل/ مالکان بخش خصوصی استقلال و پرسپولیس زندانی می شوند؟

0

پرسپولیس نیوز – آرتین زهرابی؛ وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه نشست امروز خود با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: اگر هیئت واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس را برطرف کرد، این دو باشگاه آماده واگذاری است و تلاش داریم در این دولت انجام شود.

***

مسولان بلند پایه دولت و البته پیش از همه آنها وزیر ورزش، جملگی با تاکید می گویند هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید واگذار شوند و جالب اینکه وزیر اقتصاد هم می گوید این اتفاق باید پیش از پایان دولت دوازدهم رخ بدهد!

گویی مسولان دولتی هنوز نمی دانند باشگاهداری بخش خصوصی ما به شدت بیمار است و همان سرمایه دارانی که با نظر افراد نزدیک به بدنه دولت وارد چرخه تیمداری می شوند، از اداره یک باشگاه متوسط هم عاجزند.

 واقعا چگونه می خواهیم این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ آن هم در شرایطی که می دانیم بخش خصوصی ابتدا به بازگشت سرمایه و سودآوری می اندشید و دلیلی ندارد که عاشق چشم و ابروی فوتبال ما یا باشگاه های پرطرفدار باشد.

بیشتر بخوانید:

  • تلاش وزارت اقتصاد برای واگذاری سرخابی‌ها تا قبل از پایان دولت

وقتی وارد مقوله درآمدزایی می شویم؛ آن وقت به سادگی می شود تشخص داد مخزن درآمد فوتبال ایران در همان ابتدای شیر فلکه بسته است؛ فوتبالی که از ساده ترین حق ابتدایی اش – حق پخش تلویزیونی – محروم است چگونه می تواند بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در استقلال و پرسپولیس ترغیب کند و از آنها بخواهد علاوه بر تسویه بدهی های سنگین به جا مانده از گذشته، هزینه های جاری هر دو باشگاه را تقبل کند؟

آیا چنین سرمایه گذاری در فوتبال ایران و بخش خصوصی وجود دارد؟

 ما می گوییم بله هست؛ وجود خارجی هم دارد اما سرمایه گذارانی که بی حساب و کتاب و برای کسب شهرت و اعتبار هر چه بیشتر چنین مسولیت سنگینی را قبول می کنند؛ یا در کار خود موفق نیستند یا کار را در نهایت زمین می گذارند، یا مانند تمام این سال هایی که دیده ایم سر از دادگاه و زندان در می آورند.

نمی دانیم وقتی بستر خصوصی سازی در فوتبال ایران فراهم نشده، ماجرای پخش تلویزیونی و سهم باشگاه ها به نقطه ای معلوم و محاسبه شده نرسیده و سایر مباحث درآمدزایی در فوتبال مراحل قانونی اش را طی نکرده؛ واگذاری بی معنای استقلال و پرسپولیس چه ضرورتی دارد که دولت های مختلف هر بار وعده اجرایی شدن آن را می دهند و هیچ وقت هم به مقصود خود نمی رسند؟

بیشتر بخوانید:

  • احضار وزیر به مجلس بر سر ماجراهای استقلال و پرسپولیس

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

اصرار عجیب برای یک واگذاری بی حاصل/ مالکان بخش خصوصی استقلال و پرسپولیس زندانی می شوند؟

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ