کورتوا، هفتمین دروازه بان تاریخ رئال مادرید با تمام دقایق در لالیگا

0

رئال مادرید نیوز : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی نقشی کلیدی در زنده ماندن رئال در هر دو جام تا هفته های پایانی فصل داشت. تیبو فصل درخشانی داشت و بدون تردید یکی از بهترین های فصل رئال بود.

تیبو با توپگیری های بی نظیرش در کنار بنزما بهترین های فصل رئال مادرید بودند. کورتوا فقط در یکی از ۵۱ بازی فصل یعنی در شب شکست مقابل آلکویانو حضور نداشت که لونین تنها بازی خود را در همان شب داشت.

کورتوا در مقابل ویارئال بدین ترتیب به رکورد حضور در کل ۳۸ بازی فصل خواهد رسید که البته رکورد جالبی است چرا که در ۹۰ دوره تاریخ لالیگا فقط شش دروازه بان دیگر در رئال توانسته بودند در همه دقایق ممکن حضور داشته باشند.

اولین نفر ریکاردو زامورا دروازه بان اسطوره ای فوتبال اسپانیا بود که در فصل ۳۳-۱۹۳۲ در تمامی دقایق فصل حضور داشت. و به قهرمانی لیگ رسید. یک دهه گذشت تا دروازه بانی دیگر این کار را بکند: پپه بانیون در فصل ۴۴-۱۹۴۳. دروازه بانی ۲۲ ساله که پنج سال بعد به علت بیماری فوتبال را کنار گذاشت.هفده سال گذشت تا خوزه ویسنته ترین در همه ۳۰ بازی لالیگایی فصل رئال حضور داشته باشد. این دروازه بان کاتالان که حالا ۸۹ ساله شده در فصل ۶۱-۱۹۶۰ این کار را کرد.

آنتونیو بتانکورت دروازه بانی با شش لالیگا و ششمین قهرمانی اروپا دو بار به کل دقایق یک فصل رسید: یک بار در فصل ۶۶-۱۹۶۵ و یک بار در فصل ۶۹-۱۹۶۸. بعد از آن نوبت پاکو بویو از دسته پنج کرکس بود که در فصل ۸۷-۱۹۸۶ در تمامی ۴۴ بازی لالیگایی شامل پلی آف حضور داشته باشد. هفت سال بعد هم بویو با مربیگری والدانو این کار را کرد. ایکر کاسیاس یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ رئال هم در چهار فصل به تمامی دقایق در لالیگا رسید: ۰۳-۲۰۰۲ ، ۰۷-۰۶ ، ۰۹-۰۸ و ۱۰-۰۹. دل بوسکه، کاپلو، شوستر (به علاوه خوانده) و پلگرینی مربیان کاسیاس در این مدت بودند. لونین بدین ترتیب فصل را بدون حتی یک بازی در لالیگا سپری می کند. آخرین باری که دروازه بان ذخیره رئال هیچ دقیقه ای در لالیگا نداشت، دودک بود که در فصل ۱۰-۲۰۰۹ فقط دو بازی کوپا مقابل آلکورکون داشت.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

کورتوا، هفتمین دروازه بان تاریخ رئال مادرید با تمام دقایق در لالیگا

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ