تصاویر| شب تلخ؛ داوران علیه پرسپولیس و استقلال/ گل‌های قایدی و عبدی را سوزاندند

0

استقلال نیوز –  در دو مسابقه حساس لیگ برتر (ذوب آهن – پرسپولیس و نفت آبادان – استقلال) دو داور بازی در بوته نقد کارشناسان قرار گرفتند. در بازی ذوب آهن- پرسپولیس مهم ترین صحنه به گل مهدی عبدی اختصاص داشت که داور آن را آفساید گرفت اما اغلب کارشناسان داوری عقیده دارند این گل در شرایط سالم به ثمر رسیده بود. با این حال و اگرچه شرایط قرارگیری دوربین ها طوری نیست که دقیقا صحنه را به وضوح نشان بدهد اما این پرچم را با احتمال خیلی بالا  باید خطا قلمداد کرد.

همانطور که در گزارش بازی هم نوشته شده شانس با تیم داوری یار بود که پرسپولیس برنده این بازی شد. اگرچه ذوب آهنی ها هم به ندادن کارت زرد دوم به مهدی ترابی اعتراض داشتند.

اشتباه داور در آفساد اعلام کردن گل پرسپولیس را در ویدیوی زیر ببینید:

اما اتفاقات بزرگ داوری این هفته در شهر آبادان رخ داد. حمید حاج ملک داور صومعه سرایی یکبار دیگر با سوت های عجیب  وغریب خود فضای فوتبال ایران را برهم ریخت. این اولین باری نیست که حاج ملک چنین داوری های جنجالی انجام می دهد اما آنچه امروز در بازی نفت و استقلال اتفاق افتاد، یکی از عجیب ترین ها در کارنامه این داور است که ظاهرا محرومیت های مختلفی را هم به دلیل خطاهایش تحمل کرده است.

البته حاج ملک استیل خوبی دارد و با دوندگی مناسب اغلب در نزدیکی صحنه ها حضور پیدا می کند. اما تشخیص های او در بسیاری از صحنه ها آنقدر اشتباه می زند که تیم های فوتبال ایران نمی توانند به او به عنوان یک داور مطمئن نگاه کنند.

حاج ملک در بازی دوشنبه شب در اولین صحنه که البته صحنه دشواری هم بود، به مهدی قایدی بعد از برخورد با محمد طیبی در محوطه جریمه نفت آبادان کارت زرد داد و حرکت او را تمارض تشخیص داد که این کارت به هیچ وجه منصفانه نبود، حتی اگر به رای برخی کارشناسان داوری مثل نوید مظفری احترام گذاشته و این صحنه را پنالتی ندانیم.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

در شرایطی که به نظر در طول نیمه اول این داور تسلط کافی روی صحنه های بازی نداشت، اتفاق دیگری در بازی رقم خورد و داور در صحنه ای که فرشید اسماعیلی در شرایط تک به تک با فرزین گروسیان قرار می گرفت، به دلیل خطای محمد طیبی مدافع نفت را اخراج کرد. این در حالی است که او می توانست بعد از آنکه توپ به اسماعیلی رسید ، بازی را ادامه بدهد که در این صحنه احتمالا استقلال به گل می رسید اما او با قطع کردن بازی و اخراج طیبی هم به ضرر استقلال و هم به ضرر نفت سوت زد. چراکه در صورت ادامه بازی نیازی به اخراج طیبی هم نبود.

اما بدترین صحنه این مسابقه مردود اعلام کردن گل مهدی قایدی در دقیقه ۷۳ بود؛ زمانی که فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه با یک شوت سنگین دروازه نفت را مورد هدف قرار داد و دفع ناقص گروسیان توپ را مقابل پای قایدی انداخت و او که با غریزه و هوش خود به موقع از پشت دفاع نفت حرکت کرده بود، کار را تمام کرد. اما کمک داور دوم پرچم خود را به نشانه مردودی گل بالا برد.

گل استقلال که توسط داور مردود شد را در ویدیوی زیر ببینید:

آفساید گرفته شدن این صحنه یک خطای بزرگ در کارنامه تیم داوری مسابقه است که البته شاید حاج ملک در آن مقصر اصلی نبود و مثل بازی پرسپولیس باید تقصیر را گردن کمک او انداخت. اما به هرحال با توجه به سوت های نامطمئن این داور باید نمره داوری او را کاملا ضعیف قلمداد کرد. البته او هم مثل کوپال ناظمی خوش شانس بود که استقلال مقابل نفت آبادان با گل رمضانی با ۳ امتیاز این مسابقه به خانه برگشت وگرنه در این ساعت جنجالی بزرگ در فضای اجتماعی هواداری شکل گرفته بود.

جالب اینکه حاج ملک در کنار داوری شغلی را انتخاب کرده که نتیجه اولش نجات دادن مردم از سوانح است؛ اما در داوری انگار که او خود خطر است.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

تصاویر| شب تلخ؛ داوران علیه پرسپولیس و استقلال/ گل‌های قایدی و عبدی را سوزاندند

ساتین

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ