دلایل خوردن آلبالو برای سلامت بدن

0

آلبالو، یکی از پرطرفدارترین میوه‌ ها در آغاز فصل گرماست که علاوه بر طعم دلچسب، منبع غنی از ویتامین‌ های A و C، انواع آنتی‌اکسیدان‌ ها، فیبرها، منیزیم و پتاسیم نیز محسوب می‌شود. این میوه به‌ تامین آب بدن کمک می‌کند و در پیشگیری و بهبود بسیاری از مشکلات جسمی موثر است.

فایده اصلی این میوه اشاره کرده ایم و همه گروه های سنی را به مصرف آن ترغیب می کنیم که به ترتیب عبارتند از:

مجله سلامت کاهش خطر بیماری قلبی سلامت دستگاه گوارش خوراکی مفید برای بیماری قلبی خواص آلبالو تنظیم قند خون تامین آب بدن پیشگیری از نقرس بیماری قلبی عروقی چیست بهبود خواب البالو قند خون را پایین میاورد آلبالو چه خاصیتی دارد

۱. پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

مصرف آلبالو می‌تواند به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول خون که دو عامل مهم بروز بیماری‌های قلبی عروقی هستند، کمک کند. آب آلبالو نیز در کاهش فشار خون نقش دارد که به‌نظر محققان آنتوسیانین‌های موجود در این میوه خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارند و به‌طور متوسط ۷ درصد فشار خون را کاهش می‌دهند.

۲. حفظ سلامت سیستم گوارشی

براساس مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۸ انجام و نتایج آن در نشریه Nutritional Biochemistry  منتشر شد، آلبالو تاثیر مثبتی بر فلور روده‌ دارد که در واقع رشد این باکتری‌های مفید را تحریک می‌کند.

۳. کاهش التهاب های احتمالی بدن

پژوهش‌ها حاکی از آن است که مصرف این میوه به کاهش التهاب های بدن کمک می‌کند. بنابراین، اگر از یک رژیم غذایی ضدالتهاب پیروی می کنید، بهتر است که آلبالو را نیز در سبد غذایی تان قرار دهید.

۴. پیشگیری از نقرس

نقرس بیماری التهابی مفاصل است که به‌دلیل افزایش اسید اوریک و رسوب آن در مفاصل اتفاق می‌افتد و باعث درد‌های شدید می‌شود. آلبالو حاوی ترکیب آنتی‌اکسیدانی به‌نام آنتوسیانین است که خاصیت ضدالتهابی دارد و به کاهش اسید اوریک خون کمک می‌کند. مقدار بالای ویتامینC آن نیز در این زمینه موثر است. مطالعه‌ای در این باره نشان می‌دهد که مصرف این میوه بروز حمله‌های نقرس را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد.

۵. تنظیم قند خون

آلبالو میوه‌ای است که سطح قند خون را کمی‌ بالا می‌برد که باز هم ناشی از تاثیر آنتوسیانین بر میزان ترشح انسولین است. در نتیجه بدن قادر است قندخون را سریع‌تر و موثرتر پس از صرف وعده غذایی کاهش دهد. بنابراین، به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود با مشورت پزشک معالج شان در حد متعادل این میوه را مصرف کنند.

۶. تامین آب بدن

مقدار آب فراوان آلبالو باعث می‌شود تا این میوه انتخاب خوبی برای روزهای گرم باشد. البته طعم ترش آن نیز در بهبود احساس عطش موثر است.

۷. بهبود خواب

براساس مطالعات اخیر، آب آلبالو می‌تواند به افزایش مدت زمان خواب تا حدود یک و نیم ساعت کمک کند. در واقع، این نوشیدنی یک خواب‌ آور طبیعی و بدون عوارض دارو های خواب‌ آور است.

منبع : سلامت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ