شبی که در تنه ریف یکی از لالیگاهای رئال مادرید را دزدیدند

0

رئال مادرید نیوز : سال ها می گذرند اما رئالی ها اتفاقاتی که در هلیودورو رودریگز لوپز در منطقه تنه ریف در روز هفتم ژوئن ۱۹۹۲ را فراموش نمی کنند. تقریبا سه دهه بعد یادمان نرفته که لالیگا را به شکلی غیرعادی از دست دادیم و تیمی که در آن زمان توسط دسته کرکس ها رهبری می شد چطور  جام را از دست داد. خیلی از شما می دانید که چه اتفاقی رخ داد. رئال مادرید بین هاکر (که پنج ماه پیش در حالی جانشین آنتیچ شد که تیم صدرنشین بود) رئال برای قهرمانی لیگ به خودش حذف بود. به نظر می رسید که بارسا قطعا مقابل بیلبائو در نیوکمپ پیروز می شود و رئال هم باید در بازی خارج از خانه برنده می شد تا قهرمان شود.

بازی با همین ذهنیت شروع شد. فرناندو هیرو با یک ضربه سر روی سانتر هاجی گلزنی کرد و نابغه رومانیایی گل دوم را در نیم ساعت اول بازی با یک ضربه کاشته بی نظیر زد. به نظر می رسید که همه چیز قطعی شده ، به خصوص مقابل تنه ریف که بی انگیزه با بازی آمده بود و فقط با وعده پاداش احتمالی بارسایی ها بازی می کرد… اما با این وجود رفتار برخی هواداران تنه ریف غیرقابل پذیرش بود و به دروازه بان تیمشان آگوستین رودریگز که قبلا در رئال بود به خاطر گل خوردن توهین می کردند. آن هم در حالی که ضربه سر هیرو مهارنشدنی بود. در نیمه اول، دروازه بان فوق العاده گالیشیایی از والدانو خواست که تعویض شود چرا که از این ججم از توهین خسته شده بود. گل دوم رئال در حالی به ثبت رسید که مانولو درون دروازه تنه ریف بود.

مشکلات وقتی شروع شد که پیش از اتمام نیمه، کیکه استبارانز گل خوبی را به ثمر رساند. بعد از آن بازی مشکل شد. مشکلات داوری هم مشهود بودند. رئالی ها فراموش نمی کنند که در آن شب رائول گارسیا ده لوزا داور گالیشیایی بازی مرتکب چه اشتباه فاحشی شد و باعث شد که لالیگا به دست رئال نیاید. در فاصله نیم ساعت به پایان، بوتراگوئنو یک پاس بی نظیر داد تا لوئیز میا گل سوم رئال را بزند اما به شکل عجیبی کمک داور گل سالم را مردود اعلام کرد. فقط کمک داور می توانست آن صحنه را آفساید ببیند. در تصاویر آهسته مشهود بود که میا در موقعیت سالم بوده است. گارسیا ده لوزا حرف کمک داورش را پذیرفت و مرتکب فاحش ترین اشتباه دوران فوتبالش شد. گارسیا دلوزا علنا اشتباهش را پذیرفت و بعدها گفت:” اگر داور ویدیویی وجود داشت، رئال یک لالیگا بیشتر داشت.” یا می توان گفت که در این صورت رئال ۳۵ لالیگا در ویترین افتخاراتش داشت و بارسا ۲۵ تا. اختلاف دو رقمی بود نه مثل حالا هشت تا.  تیم داوری با وجود آن اشتباه فاحش هرگز تنبیه نشدند. انگار که تیم داوران از آنها راضی نبودند. فراموش نکنیم که وقتی نتیجه ۲-۱ بود، دلوزا به شکل سختگیرانه ای ویارویا را اخراج کرد تا رئال در فاصله هفده دقیقه به پایان ده نفره شود. بعد از آن روچا گل به خودی زد، سانچیس و بویو اشتباه کردند و رئال گل سوم را خورد. اما اگر گل میا پذیرفته می شد داستان کاملا متفاوت بود. ای کاش می شد با داور ویدیویی  و با ماشین زمان به عقب برگردیم و در ۲۹ سال پیش عدالت را برقرار کنیم.

توماس رونکرو

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

شبی که در تنه ریف یکی از لالیگاهای رئال مادرید را دزدیدند

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ