پادشاهان یورو ۲۰۲۰ – اسپانیا ؛ انریکه شجاع و نسل جوان برای فتح یورو !

0

بارسا نیوز – تنها حدود یک دهه از پادشاهی اسپانیا و حکمرانی این تیم بر دنیا می گذرد. آن ها در فاصله قهرمانی در رقابت های یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۲۱ ، موفق به کسب جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شدند. آن ها تنها تیم ملی تاریخ هستند که موفق به کسب ۳ جام بین المللی بزرگ به صورت پی در پی شدند.

 

پس از گذر از سال های طلایی ، اسپانیا بازیکنان طلایی خود را هم از دست داد. با عزیمت ایکر کاسیاس درون دروازه ، کارلس پویول در خط دفاع ، آندرس اینیستا ، ژاوی هرناندز و ژابی آلونسو در خط هافبک و داوید ویا و فرناندو تورس در خط حمله اسپانیا تورنومنت به تورنومنت بازیکنان مهمی را از دست می دهد.

 

اسپانیا پس از یورو ۲۰۱۲ نتوانست حتی به موفقیت های مسابقات قبلی خود نزدیک شود. آن ها در جام جهانی ۲۰۱۴ در مرحله گروهی حذف شدند ، در یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله ۱/۸ با رقابت ها وداع کردند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

اکنون اسپانیا با هدایت لوئیس انریکه سرمربی محبوب بارسای ها پا به رقابت های یورو می گذارد. اسپانیا بدون ۱۴ چهره جام جهانی ۲۰۱۸ وارد رقابت ها می شود. آیا لاروخا می تواند تاج از دست رفته سال ۲۰۱۶ را بازیابی کند ؟

 

جاده رسیدن به یورو ۲۰۲۰

 

اسپانیا با سهولت نسبی و با ۸ پیروزی و ۲ تساوی راهی یورو ۲۰۲۰ شده است. آن ها در رده نخست گروه خود شامل تیم های رومانی ، جزایر فارو ، مالت ، سوئد و نروژ قرار گرفتند. آن ها ۳۱ گل زده و ۵ گل خورده دریافت کردند.

 

البته که این گروه فاقد یک تیم در کلاس جهانی برای سنجش تیم ملی اسپانیا بوده است و تیم ملی اسپانیا قدرت خود را در پیروزی ۶-۰ برابر آلمان در لیگ ملت ها  نشان داد ، اما اسپانیا در خلق موقعیت مشکل اساسی دارد. ۴ بازی از ۷ بازی اخیر این تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

 

انتخاب بازیکنان بحث برانگیر

 

با توجه به همه گیری کرونا ، یوفا به تیم ها اجازه داد که ۲۶ بازیکن را به جای ۲۳ بازیکن با خود به این رقابت ها بیاورند ، اما لوئیر انریکه تنها ۲۴ بازیکن را انتخاب کرد و این موضوع باعث ریزش موج شدیدی از انتقادها به سوی انریکه شد ، خصوصا از پایتخت اسپانیا !

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

برای اولین بار در تاریخ هیچ بازیکنی از رئال مادرید به تیم ملی اسپانیا دعوت نشده است. کاپیتان سرخیو راموس ، دفاع راست دنی کارواخال ، ناچو فرناندز و مارکو آسنسیو هیچ کدام به تیم ملی دعوت نشدند. دلیل این اتفاق مصدومیت ها یا مشکلات تناسب بدنی و عدم آمادگی بود.

 

نکته دیگر خط خوردن ایاگو آسپاس ۳۰ ساله بود که در فصل گذشته ۱۴ گل و ۱۵ پاس گل برای سلتاویگو ثبت کرده است. همچنین انتقادهایی مبنی بر نبودن عیسی ناواس مدافع راست ۳۵ ساله تیم سویا هم وجود داشت که فصل بسیار خوبی را سپری کرد.

 

با این حال می شود اذعان داشت که لوئیس انریکه به آینده نگاه می کند و می خواهد تیمی که راهی یورو می شود برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم قابل استفاده باشد.

 

بررسی اجمالی تیم ملی اسپانیا

 

در کل تیم ملی اسپانیا ترکیبی مطلوب از بازیکنان باتجربه و جوانان است. حدودا ۱۶ بازیکن تیم ملی اسپانیا برای اولین بار در یک تورنومنت بزرگ بین المللی شرکت می کنند. البته که بازیکنانی مانند سرخیو بوسکتس ، تیاگو آلکانترا ، جوردی آلبا و کوکه هم حضور دارند.

 

در درون دروازه لوئیس انریکه داوید دخیا ، رابرت سانچز و اونای سیمون را برای تیم ملی انتخاب کرده است. با توجه به افت عملکرد شدید داوید دخیا ، هیچکدام از سه دروازه بان در سطح جهانی نیستند ، اما اونای سیمون ۲۳ ساله بهترین گزینه است. دروازه بان اتلتیک بیلبائو می تواند در سال های آینده هدف اصلی ماتادورها برای چارچوب باشد.

 

در دفاع میانی لوئیس انریکه می تواند از بین دیگو یورنته ( مبتلا به کرونا ) ، اریک گارسیا ، پائو تورس و آیمریک لاپورت انتخاب کند. با نبود راموس ، لاپورت تبدیل به رهبر خط دفاعی اسپانیا خواهد شد. او در بازی برابر تیم ملی پرتغال نشان داد که می تواند رهبر خط دفاعی اسپانیا باشد.

 

با وجود چپ پا بودن لاپورت و البته ابتلا دیگو یورنته به کرونا ، هنوز در مورد زوج لاپورت اختلاف نظر وجود دارد که اریک گارسیا در زمین خواهد بود یا پائو تورس که او هم یک مدافع میانی چپ پا است.

 

لوئیس انریکه دوست دارد که مدافعان کناری برای نفوذ و اضافه شدن به حمله آماده باشند. او در سمت چپ گزینه های کشنده ای به نام جوردی آلبا و خوزه گایا دارد. در سمت راست تنها مدافع راست تخصصی انریکه ، سزار آزپیلیکوئتا است ، اما انریکه دوست دارد مارکوس یورنته هافبک تیم اتلتیکو مادرید را هم در آن پست امتحان کند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

اسپانیا پس از دوران طلایی خود همیشه با خط هافبک بی نظیر خود تعریف می شود و این بار هم لوئیس انریکه گزینه های کمی در اختیار ندارد. در پست هافبک دفاعی کاپیتان سرخیو بوسکتس حضور دارد که با وجود ابتلای او به کرونا رودری از منچستر سیتی هم حضور دارد.

 

در پست هافبک میانی اسپانیا جواهر بارسلونا پدری را به همراه تیاگو آکانترا ، فابیان رویز و کوکه در اختیار دارد که حضور آن ها در زمین بر حضور مارکوس یورنته و دنی اولمو مقدم است.

 

در خط حمله اسپانیایی ها ، آنسو فاتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. در پست وینگر آداما ترائوره ، میکل اویارزابال و پابولو سارابیا امیدهای اسپانیایی هستند که مجموعا ۲۲ بازی در انتخابی یورو انجام دادند.

 

در خط حمله هم آلوارو موراتا در این فصل ۲۰ گل و ۱۱ پاس گل و جرارد مورنو ۳۰ گل و ۱۲ پاس گل ثبت کرده اند که تنها امیدهای اسپانیا برای پست مهاجم شماره ۹ هستند.

 

نگاهی کوتاه به تاکتیک های تیم ملی اسپانیا

 

در بخش بازیسازی باد گفت که خط دفاع تیم ملی اسپانیا بالا بازی می کند. از طرفی هافبک های این تیم بین خطوط جایگیری می کنند و مدافعان کناری تیم ملی اسپانیا سعی می کنند بر اساس موقعیت توپ به مدافعان میانی نزدیک شوند یا نفوذ کنند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

نقش مدافعان میانی بازیساز و آگاه به شرایط محیطی در سبک بازی تیم ملی اسپانیا حائز اهمیت است. در تصویر زیر دفاع وسط اسپانیا موقعیت را به خوبی می بیند و با توجه به بررسی شرایط از تجمع اشتباه بازیکنان حریف استفاده می کند و با پاس بلند توپ را به فضای خالی موجود ارسال می کند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

تصویر زیر نمونه ای دیگر از نقش مدافعان میانی در ارسال پاس های بلند است. در واقع به دلیل سبک بازی اسپانیا مبنی بر استفاده از پاس های کوتاه ، گاهی با جلو رفتن هافبک ها و نفوذ وینگر ها به مرکز فضا برای فولبک ها در کناره باز می شود.

 

تصویر زیر نمونه ای دیگر از پاس دقیق مدافع وسط اسپانیا است که به فولبک سمت راست تیم ارسال می شود و باعث ایجاد یک موقعیت خطرناک می شود. به تجمع بازیکنان اسپانیا در نزدیک محوطه برای مشغول کردن بازیکنان حریف دقت کنید.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

در تصویر زیر برای بازیسازی مشاهده می کنید که مدافعان تیم ملی در حال پیش روی هستند. در واقع علاوه بر نقش مدافعان در بازیسازی ، هافبک دفاعی و گاهی هافبک میانی برای توپگیری عقب نشینی می کنند.

 

در تصویر زیر توپ در دست فولبک سمت راست تیم ملی اسپانیا است. نحوه نزدیک بودن هافبک ها به مدافعان و البته استقرار هافبک ها را بین خطوط تیم حریف مشاهده کنید.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

تصویر آخر درباره بازیسازی تیم ملی اسپانیا برابر مالت است که نمایی بهتر از تفکرات لوچو را در این بخش نمایش می دهد. در تصویر زیر توپ در اختیار خوزه گایا است. همانطور که گفته شد مدافعان بالا بازی می کنند و در نیمه زمین خودی هستند.

 

از طرفی هافبک های تیم ملی بین خطوط مستقر شدند و هافبک دفاعی و هافبک میانی سمت گایا به او نزدیک می شوند. از طرفی زمانی که توپ در یک جناح تیم ملی اسپانیا باشد ، معمولا فولبک جناح دیگر نفوذ می کند تا گزینه ارسال هوایی به سمت مقابل باز باشد.

 

در تیم های مانند اسپانیا مهاجم نوک باید علاوه بر داشتن پویایی و شرکت در بازیسازی ، بتواند آگاهی خوبی از هم تیمی های خود داشته باشد و فرارهای خوبی به فضای پشت مدافعان داشته باشد.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

انریکه سیستم ۳-۳-۴ را دوست دارد ، اما در مورد استفاده از آن وسواس ندارد و ممکن است بازی به بازی یا در طول یک بازی سیستم خود را تغییر دهد. در تصویر زیر مشاهده می کنیم که سیستم اسپانیا برای پرس به ۲-۴-۴ تغییر کرده است.

 

در تصویر زیر مشاهده می شود که پرس اسپانیا پس از گذر حریف از نیمه زمین ماتادورها به مراتب سنگین تر می شود. البته که این تیم در پرس در جناحین مشکل دارد که در تصویر زیر در جناح راست مشخص است.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

ترکیب تیم ملی اسپانیا در یورو

 

 با شناخت از لوئیس انریکه و خلق و خوی او به نظر می رسد ترکیب ثابت او در یورو ترکیب زیر باشد و به جای سرخیو بوسکتس رودری یا فابیان رویز در زمین قرار بگیرند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

در خط دفاعی پائو تورس و آیمریک لاپورت نشان داده اند که می توانند یک زوج دفاعی ثابت و قابل اعتماد برای لاروخا باشند. یورنته و آلبا هم مدافعان کناری مورد علاقه انریکه خواهند بود. البته که پویایی یورنته در خط هافبک از دست می رود ، اما او ویژگی های یک مدافع راست دارد.

 

ممکن است که سزار آزپیلیکوئتا از ابتدا برای تیم ملی اسپانیا در میدان قرار بگیرد. در سمت چپ گایا ویژگی های دفاعی بیشتری دارد ، اما آلبا یک فصل عالی را سپری کرد و در بازی های اخیر تیم ملی بسیار خوب بوده است.

 

در خط هافبک هم بوسکتس کاملا قابل اعتماد است ، اما در نبود او رودری هم می تواند به تیم ملی اسپانیا کمک کند. از طرفی فابیان رویز و تیاگو آلکانترا می توانند پاس های کلیدی را به یک سوم دفاعی حریف ارسال کنند.

 

در خط حمله فران تورس فصل ناموفقی داشت ، اما توانایی کشش حریف را با سرعت زیاد خود دارد. جرارد مورنو می تواند با حمل توپ خود حریف را نابود کند و نفوذهای خود حریف را نابود کند و آلوارو موراتا هم باید با موقعیت یابی و استفاده از فرصت ها کار را تمام کند.

 

اگر اوضاع به خوبی پیش نرود ، انریکه گزینه های زیادی برای تعویض دارد. پدری ، کوکه ، اولمو به همراه آداما ترائوره و پابلو سارابیا می توانند وارد زمین شوند.

 

ترکیب متفاوت انریکه برای جایگزینی

 

روش دیگر انریکه استفاده از یک ترکیب غیرقابل پیش بینی برای حریفان خواهد بود. او در فصل آخر سرمربیگری خود در بارسلونا از سیستم های مختلف و گاه بسیار جذاب استفاده می کرد و می تواند این کار را تکرار کند.

 

در سمت راست دفاع سه نفره سزار آزپیلیکوئتا می تواند حاضر باشد که عملکرد بسیار خوبی در این سیستم دارد می تواند آزادی عملی بیشتری را در اختیار آیمریک لاپورت برای پخش توپ بگذارد.

 

در فصل گذشته جوردی آلبا زیرنظر رونالد کومان در این سیستم عملکرد بسیار خوبی داشت. در سمت راست هم آداما ترائوره می تواند به عنوان وینگ بک راست به میدان برود تا با سرعت و توانایی دریبلینگ بالای خود ، رقبا را نابود کند.

 

در خط هافبک بوسکتس دقیقا شرایطی مانند بارسا را تجربه خواهد کرد و با پوشش مدافعان بیشتر در قسمت های هجومی فعالیت می کند و یورنته می تواند در گلزنی و حرکت به سمت محوطه جریمه پویایی بیشتری ایجاد کند.

 

جرارد مورنو و آلوارو موراتا هم در خط حمله زوج به خوبی به نظر می رسند. اولی برای توپگیری به عقب می آید و دومی سعی می کند با فرارهای خود از موقعیت هایش استفاده کند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

رهبران لوچو در منطقه های مختلف

 

آیمریک لاپورت

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

با توجه به کمبود تجربه اونای سیمون در رقابت های بین المللی و البته نبود کاپیتان راموس ، اسپانیا شدیدا در خط دفاعی به یک رهبر نیاز دارد و چه کسی بهتر از مدافع میانی ۲۷ ساله منچستر سیتی .

 

ستاره فرانسوی که در تیم ملی اسپانیا بازی می کند ، فصل خوبی را در منچستر سیتی سپری نکرد ، اما او یک مدافع میانی بسیار یاکیفیت است و می تواند کاملا ثبات دفاعی تیم انریکه را تامین کند.

 

تیاگو آلکانترا

 

با وجود غیبت موقت سرخیو بوسکتس ، تیاگو آلکانترا رهبر خط هافبک ماتادورها خواهد بود. تیاگو الگوهای بازی را تعیین می کند و حمله تیم ملی اسپانیا را تنظیم می کند. او هافبک میانی تیم ملی خواهد بود.

 

چه اسپانیایی به صورت تیکی تاکا حمله کند و چه به صورت بازی مستقیم ، تیاگو آلکانترا در قلب همه این ها خواهد بود. پاسکاری دقیق او کلید شکستن بلوک تیم های حریف است. دید ، لمس توپ و کنترل او بی نظیر است.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

جرارد مورنو

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

همانطور که گفته شد اسپانیا به شدت در مقابل دروازه رقبا به یک تمام کننده نیاز دارد و این اولین بار پس از جام جهانی ۲۰۱۴ است که تیم ملی اسپانیا یا یک مهاجم که در یک فصل ۳۰ ل یا بیشتر زده است وارد تورنومنت بین المللی می شود. ( دیگو کاستا در ۲۰۱۳/۲۰۱۴ ، ۳۶ گل به ثمر رسانده بود ).

 

جرارد مورنو ۲۹ ساله فصل فوق العاده ای را سپری کرد. او ۳۰ گل و ۱۴ پاس گل ثبت کرد و در فینال لیگ اروپا برابر منچستر یونایتد گلزنی کرد. او می تواند هم در سمت راست بازی کند و هم شماره ۹ باشد. او در محوطه جریمه قاتل است و می تواند در موقعیت سازی و فضاسازی موثر باشد.

 

در کل اسپانیا امیدوار خواهد بود که مورنو روند بسیار خوب خود را ادامه دهد و در یورو نقش پررنگی را برای لاروخا بازی کند.

 

نقاط ضعف و نقاط قوت شاگردان انریکه

 

در کل بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت اسپانیا سخت نیست. خط دفاع آن ها توانایی مقابله با اکثر رقبا را دارد ، گرچه نگرانی هایی بابت کمبود هماهنگی در آن ها وجود دارد.

 

تیم انریکه بر بازی مسلط است ، اما این به نشانه موفقیت در بازی ها نیست. آن ها در ۶ بازی اخیر خود متوسط ۷۳% مالکیت توپ را دراختیار داشتند ، اما در ۳ بازی موفق به کسب پیروزی نشده اند.

 

در دیدار برابر پرتغال ، تیم ملی اسپانیا ۶۶% مالکیت توپ را برعهده داشت و موقعیت های زیادی را خلق کرد ، اما در گلزنی ناموفق بود. عملکرد ضعیف موراتا انریکه را مجبور کرد که او را از زمین بیرون بکشد و به مورنو بازی دهد.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

 

آیا اسپانیا قهرمان می شود ؟

 

اسپانیا در حال تغییر نسل و اعتماد به نسلی جوان و هیجان انگیر است. قطعا این مسئل نگرانی هایی را به همراه دارد ، اما لوئیر انریکه فرمانده تیم ملی اسپانیا است و می تواند بهترین استفاده را از آن ها کند.

 

اسپانیا قطعا می تواند از گروه خود صعود کند ، اما قرعه های مرحله بعد و مسابقات این تیم تعیین خواهند کرد که لاروخا می تواند قهرمان شود یا خیر.

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار بارسلونا

پادشاهان یورو ۲۰۲۰ – اسپانیا ؛ انریکه شجاع و نسل جوان برای فتح یورو !

منبع : بارسا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ