تعداد آرای اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران ۱۴۰۰

میزان رای لیست جمهور کاندیداهای مورد حمایت خاتمی

0

فرمانداری تهران شب گذشته آراء ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران را اعلام کرد و همان‌طور که انتظار می‌‌رفت با توجه به عملکرد ضعیف و ناکارآمدی شورای شهر فعلی تهران، شهروندان تهرانی این بار به هیچ یک از اعضای این شورا اعتماد نکردند.

در این دور از انتخابات، لیست شورای ائتلاف با سرلیستی مهدی چمران و با حضور کاندیداهای جوان و باتجربه با شعار “دوباره خدمت، تهران سربلند” پا به عرصه انتخابات گذاشتند و در نهایت لیست ۲۱ نفره این ائتلاف به ششمین دوره شورای شهر تهران راه پیدا کرد.

در مقابل لیست ائتلاف، لیست جبهه اصلاح‌طلبان با عنوان “لیست جمهور” قرار داشت که ترکیب این لیست شامل ۶ نفر از اعضای فعلی شورای شهر تهران و سایر افراد وابسته به اصلاح‌طلبان بود که این لیست با حمایت چهره‌های سرشناس اصلاحات وارد عرصه انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شد اما این بار شهروندان تهرانی به هیچ یک از کاندیداهای حاضر در این لیست، اعتماد نکردند و در نهایت این لیست با کسب آراء بسیار ضعیف از ورود به عرصه مدیریت شهر تهران حذف شد.

در این دوره از انتخابات، ۶ نفر از اعضای شورای شهر فعلی تهران حضور داشتند که آرای بسیار پایین آنها، گویای روی‌گردانی مردم تهران به‌دلیل ضعف شدید عملکرد آنها در ۴ ساله اخیر مدیریت شهر تهران بوده است. در این انتخابات «علی اعطا» صرفاً ۳۲ هزار و ۶۱۸ رأی، «محمد علیخانی» ۲۵ هزار و ۴۷۸ رأی، «افشین حبیب‌زاده» ۲۸ هزار و ۹۷۰ رأی، «مجید فراهانی» ۲۶ هزار و ۴۰ رأی، «محمد سالاری» ۳۶ هزار و ۵۵۶ و الهام فخاری ۲۵ هزار و ۸۵۵ رأی کسب کردند و با این حساب از ورود به شورای شهر تهران در دوره بعد بازماندند.

محمد علیخانی محمد سالاری کیست مجید فراهانی کیست لیست مورد حمایت خاتمی لیست خاتمی شورای شهر لیست جمهور لیست اصلاح طلبان شورای شهر تهران لیست اصلاح طلبان کاندیدا مورد حمایت خاتمی علی اعطا شکست اصلاح طلبان سوابق محمد علیخانی سوابق علی اعطا تعداد رای لیست جمهور تعداد رای شورای شهر تهران تعداد رای اصلاح طلبان بیوگرافی الهام فخاری افشین حبیب زاده اعضای لیست جمهور چه کسانی هستند اصلاح طلبان چه کسانی هستند اصلاح طلب و اصولگرا یعنی چه

اسامی نامزدهای جبهه اصلاحات برای ششمین انتخابات شورای شهر تهران عبارت است از:

۱. علی اعطا
۲. رضا امیدوارتجریشی
۳. زهرا بهروزآذر
۴. احسان بیسادی
۵. مجتبی تقوی‌نژاد
۶. خدیجه جدا
۷. ژما جواهری
۸. افشین حبیب زاده
۹. زهیر خیری
۱۰. فائزه دولتی
۱۱. محمد سالاری
۱۲. منیر شجاعی
۱۳. آذین شرف‌خانی
۱۴. محمدرضا شریفی
۱۵. مجید صالحی فیروزآبادی
۱۶. محمد علیخانی
۱۷. الهام فخاری
۱۸. مجید فراهانی
۱۹. علی محمد مصلحی
۲۰. محمدحسین مهرزاد
۲۱. سیدحسن موسوی.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ