آیا داروی چینی پاندمی کرونا را متوقف می کند؟

1

محققان چینی موفق به ساخت دارویی شدند که ادعا می‌شود قادر به توقف پاندمی کرونا است.

این دارو توسط محققان دانشگاه معتبر پکن ساخته شده و ادعا می‌شود نه تنها زمان لازم برای بهبودی بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا را کوتاه می‌کند؛ بلکه در مقابل ویروس، ایمنی کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند.

مدیر این پروژه در مصاحبه خود مرحله آزمایشات حیوانی این دارو را موفقیت آمیز گزارش کرده است. زمانی که محققان این داروی حاوی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را به بدن موش‌های آلوده تزریق کردند، بار ویروس (virus load) به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بار ویروس بیان (‌ expression) عددی مقداری از ویروس در حجم مشخصی از مایعات بدن از جمله پلاسمای خون است. این دارو از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که از بدن ۶۰ بیمار بهبودیافته گرفته شده، ساخته شده است.

بیش از ۱۰۰ گروه تحقیقاتی در تلاش برای ساخت واکسن هستند، ولی محققان چینی امیدوارند این دارو بتواند راه درمان ویروس جدید کرونا را کوتاه کند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

منبع : ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ن می گوید

    چین خودش این مریضی رو آورده حالا داروها و ماسک و لوازم جلوگیریشو ارائه میده تا بتونه درآمد نجومی برای خودش داشته باشه و بتونه اقتصاد دنیا رو با این نامردی مال خودش کنه حداقل آمریکا اینقدر نامرد نیست.
    .
    .
    .

    بازگشت چنگیز خان با کمک دولت ایران