دکتر مجید شریف کیست؟ علت مرگ او چیست؟ +عکس

0

روزنامه کیهان در خبر ویژه خود مدعی شد مرگ یک روشنفکر دیگر در آذر ۱۳۷۷ مرتبط با پرونده قتل‌های زنجیره‌ای است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این مطلب آمده است؛

در فتنه قتل‌های زنجیره‌ای، چند منتقد نجیب نظام به قتل رسیدند و فضای تبلیغاتی مسمومی ‌به راه افتاد. یکی از قربانیان این جنایت مشکوک، مرحوم دکتر مجید شریف، مترجم کتاب روشنگرانه و ضد صهیونیستی پروفسور روژه گارودی با نام «اسطوره‌های بنیانگذار سیاست اسرائیل- تاریخ یک ارتداد» بود. آقای یونسی که پس از کناره‌گیری وزیر وقت، وزیر اطلاعات شد، آیا بررسی مستقلی انجام داد که چرا باید مترجم کتاب ضد صهیونیستی در تهران ‌ترور شود؟

گفتنی است در پاییز ۱۳۷۷ چها رقتل سیاسی در تهران رخ داد. با پیگیری مطبوعات و سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت آشکار شد چند نفر از کادر وزارت اطلاعات در این قتل‌های خودسرانه دست داشته‌اند. با این خبر کیهان می‌توان گفت که این قتل‌ها دست‌کم ۵ مورد بوده است.

همسر مجید شریف مهشید فاتحی کیست مجید شریف کیست قتل‌های زنجیره‌ای قتل مجید شریف اخبار بدون سانسور سیاسی

مجید شریف (بهمن ۱۳۲۹–۲۸ آبان ۱۳۷۷) نویسنده دگراندیش و مترجم ایرانی بود که در ۲۸ آبان ۱۳۷۷ در تهران ناپدید شد و پس از شش روز، جنازه‌اش در خیابان پیدا شد. وی از نویسندگان ماه‌نامه ایران فردا و عضو دفتر تدوین مجموعه آثار علی شریعتی بود.

زندگی خصوصی

مجید شریف با مهشید فاتحی ازدواج کرده بود و با او یک فرزند به نام پویا داشت. مهشید فاتحی پیش از مرگ مجید شریف از او طلاق گرفته و همراه با پسرش پویا در کشور سوئد زندگی می‌کرد.[نیازمند منبع]

بازگشت به ایران

مجید شریف در سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شد و حدود ۱۲ سال در فرانسه زندگی می‌کرد. او در آبان‌ماه ۱۳۷۴ به ایران بازگشت و سه سال بعد، در آبان‌ماه ۱۳۷۷ به قتل رسید. وی در اطلاعیه‌ای که به مناسبت بازگشتش به ایران نوشته بود، علت تصمیم‌اش به بازگشت را چنین ذکر کرده بود: «مرگ یا زندان، باید بروم، خانهٔ طبیعی من آن‌جاست».

همسر مجید شریف مهشید فاتحی کیست مجید شریف کیست قتل‌های زنجیره‌ای قتل مجید شریف اخبار بدون سانسور سیاسی

چگونگی مفقود شدن و قتل

در صبح روز ۲۸ آبان ۱۳۷۷ مجید شریف درحالی که با لباس گرم‌کن برای ورزش از خانه مادرش در یوسف‌آباد خارج شده بود، به خانه بازنگشت. جسد او در خیابان انداخته شد و نزدیکان او – شش روز بعد – در بعدازظهر روز ۴ آذر ۱۳۷۷ جسد او را در پزشکی قانونی تهران شناسایی کردند. پزشکی قانونی علت مرگ را «نامعلوم» تشخیص داده بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ