دلایل درد لگن در ناحیه مفصل ران چیست؟

0

ذبیح الله حسن زاده، متخصص بیماری‌های استخوان و جراح ارتوپد اظهار کرد: در ارتوپدی، لگن جعبه سیاه درد‌ها شناخته می‌شود. یکی از درد‌های شایع در بدن درد در قسمت لگن است.

حسن زاده در مورد تشخیص درست علت درد در قسمت لگن گفت: مثل تمام معاینات، پزشک متخصص باید با دقت حوصله و توجه شرح حال بیمار را دریافت کند و با پرسش و پاسخ‌های متفاوت منشاء اصلی درد را پیدا کند و پس از آن با معاینه فیزیکی در قسمت ستون فقرات و قسمت لگن، تشخیص مناسبی داشته باشد؛ همچنین با عکس برداری و ام آر آی، سی تی اسکن و یا حتی عکس‌های هسته‌ای می‌توان بهترین تشخیص را ارائه داد.

مجله سلامت متخصص بیماری های استخوان متخصص ارتوپدی درمان درد لگن جراح ارتوپد بیماری آرتروز بهترین متخصص ارتوپد ارتوپد خوب در تهران

این متخصص بیماری‌های استخوان و جراح ارتوپد ادامه داد: ابتدا باید منشا اصلی درد لگن را پیدا کرد و متوجه شد درد از ناحیه لگن است یا از ستون فقرات و دیسک‌های آن یا حتی کلیه‌ها و مثانه. گاهی به علت بروز یک کیست و یا توموری که در قسمتی از بدن وجود دارد، درد در ناحیه لگن پخش می شود، گاهی هم این درد‌ها می‌تواند ناشی از آرتروز باشد.

او گفت: سه تشخیص در ناحیه لگن می‌تواند تعیین کننده دلیل درد در این ناحیه باشد؛ ابتدا ضایعات آرتروتیک یا همان آرتروز‌ است که در مفصل ایجاد می شود. دوم عفونت در ناحیه مثانه و یا کلیه است که به صورت سوزش ادرار و ترشح و مشکلات کلیوی بروز پیدا می‌کند. منشا سوم منشاء تومورال است که با تشخیص هر کدام از این علل می توان درد لگن را تشخیص داد و درمان کرد.

حسن زاده افزود: بیمار باید هنگام مراجعه به متخصص مربوطه، اطلاعات دقیقی مثل اولین زمان بروز درد، نوع و میزان درد، دلیل بروز درد، ادامه دار یا نوسانی بودن درد و یا علائم دیگری مانند تب، لرز، کاهش وزن و … را در اختیار پزشک متخصص قرار دهد و به تشخیص دقیق و درست توسط پزشک کمک کند.

او تصریح کرد: به طور کلی با اصلاح سبک زندگی، انجام ورزش و کاهش وزن می‌توان به کاهش این درد کمک کرد. با منشا شناسی دقیق می توان بدون نیاز به جراحی و درمان های سنگین از این درد رها شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ