آلومینیوم برای ما مهم‌تر از استقلال است/ اواخر مسابقه متوجه نتیجه بازی سپاهان شدیم اما …

0

پرسپولیس نیوز

مهدی یکتا؛ دیدار دو تیم فولاد خوزستان با پرسپولیس به اعتقاد اغلب کارشناسان سرد و کسل کننده بود و موقعیت های زیادی هم روی دروازه دو تیم خلق نشد. با این وجود یکی دو بازیکن دو تیم عملکرد بهتری نیسبت به بقیه داشتند. یکی از این بازیکنان مهدی شیری مدافع راست نفوذی پرسپولیس بود که مدتی می‌شود به روزهای اوج خودش بازگشته است. یک روز پس از بازی با فولاد خوزستان با ” شیری” گپ و گفتی داشتیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید؛

بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس بدون گل به اتمام رسید. چرا؟

بازی با فولاد خوزستان فوق العاده بازی سنگین و سختی بود. تیم آقای نکونام یک تیم منسجم نشان داد ولی به نظرم بلندی چمن و گرمای هوا هم مزید برعلت شد تا نتوانیم با هر سه امتیاز مسابقه، زمین را ترک کنیم.

مربیان شما هم از بلندی چمن ورزشگاه حرف زدند. البته خود جواد نکونام هم معتقد بود بلندی چمن استادیوم روی عملکرد فولاد خوزستان هم تأثیر منفی گذاشته است؟

به هرحال چمن وقتی از یک اندازه ای بلندتر می‌شود توپ روی آن خوب به حرکت درنمی‌آید و این موضوع کمی‌ما را اذیت کرد. گرمای هوا هم وحشتناک بود.

ولی بازی بعد از ساعت ۲۰ شب برگزار می‌شد؟

باز هم گرما بیداد می‌کرد. درچنین هوایی واقعا نفس به سختی بالا می‌آید و فوتبال بازی کردن خیلی سخت است. شاید ساعت بازی خوب بود اما گرمای شهراهواز واقعا برای بازیکنان سخت بود.

شما چه زمانی متوجه نتیجه بازی پیکان و سپاهان اصفهان شدید؟

ما واقعا اواخر بازی بود که متوجه شدیم سپاهان مساوی کرده است. چطور؟!

عباس آقایی پیشکسوت پرسپولیس معتقد بود که شاید دانستن نتیجه آن دیدار و اینکه سپاهان رقیب مستقیم شما مساوی کرده است باعث شد که خیلی دیگر به آب و آتش نزنید و…

عباس آقا که بزرگ ماست. یک فوتبالیست قوی که نقش زیادی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم داشته است اما واقعا این موضوع تأثیری نداشت. ما در پرسپولیس عادت کردیم به نتایج یا تیم های رقیب کاری نداشته باشیم و کار خودمان را انجام دهیم. همان طور که گفتم دو عامل بلندی چمن ورزشگاه و گرمای هوا بیشتر تأثیرگذار بود.

شنبه با تیم سختکوش آلومینیوم اراک بازی دارید. تیمی که بازی رفت را در اراک به آنها باخته اید و حالا برای انتقام به زمین می‌روید؟

آلومینیوم تیم قابل احترامی‌است اما ما برای قهرمان شدن به ۳ امتیاز این دیدار احتیاج داریم. البته تأکید می‌کنم بازی بسیار سختی است مثل همه بازی ها که سخت است ولی ما محکوم به بردن هستیم. درخصوص بخش دوم سئوال شما هم باید بگویم فوتبال میدان انتقام و این حرف ها نیست. ما برای بردن تلاش می‌کنیم چون می‌خواهیم پنجمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیریم. آلومینیوم هم با انگیزه های متفاوت به استادیوم آزادی می‌آید و می‌خواهد بهترین نمایش خود را به اجرا بگذارد.

در بازی رفت در پست غیرتخصصی دفاع وسط بازی کردی اما شنبه درپست خودت بازی می‌کنی. ازآن دیدار و بازی در دفاع وسط بگو؟

من تابع تصمیم سرمربی و کادرفنی هستم. دردیدار رفت برابر آلومینیوم دراراک بر حسب نیاز تیم در آن پست و دردفاع وسط بازی کردم. الان هم می‌گویم هرجایی که کادرفنی و آقا یحیی صلاح بداند بازی می‌کنم و این تغییر پست ها در فوتبال حرفه ای با نظر کادرفنی امری طبیعی است.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

پنج شنبه هفته آینده هم دربی حذفی برگزار می‌شود. خیلی ها معتقدند اغلب بازیکنان در بازی ماقبل دربی سعی می‌کنند از ساق های خود محافظت کنند تا در آستانه دیدار مهم تر مصدوم نشوند. این حرف را قبول داری؟

به نظر من چنین چیزی صحت ندارد. ما فقط به بازی آینده فکر می‌کنیم. بازی بعد از آن هر بازی می‌خواهد باشد و الان اهمیتی ندارد. درحال حاضر تمام فکر و ذکر ما آلومینیوم اراک است.

یعنی به دربی و بازی با استقلال فکر نمی‌کنید یا اینکه مهم نیست؟

الان آلومینیوم اراک برای ما مهم تر از دربی و بازی با استقلال تهران است!

این حرف را جدی گفتی؟

از جدی هم جدی تر! در پرسپولیس ما یاد گرفتیم فقط به بازی بعدی فکر کنیم و روی آن تمرکز داشته باشیم. پرسپولیس در کورس قهرمانی است و ۴ بازی در لیگ برتر باقی مانده است. بازی به بازی جلو می‌رویم و ۳ امتیار، ۳ امتیاز کسب می‌کنیم تا به هدف بزرگ برسیم. اینکه بعد از آلومینیوم با چه تیمی بازی داریم یا چه اندازه اهمیت دارد می‌ماند برای بعد از بازی با آلومینیوم!

ولی تصور می‌کردیم که بگویی برای بازی با استقلال خیلی انگیزه دارید. در هفته های اخیر برخی صحبت ها یا مصاحبه های مربیان، بازیکنان و حتی مدیران استقلال علیه تیم شما انجام شده است. این صحبت ها انگیزه شما را بیشتر نکرده است؟

ما به دیگران توجه نمی‌کنیم و فقط روی کار خودمان تمرکز داریم. اینکه فلانی چه گفته یا نگفته ذهن ما را درگیر نمی‌کند.

حمید مطهری مربی تیم شما هم درنشست خبری پس از پایان بازی با فولاد خوزستان حرف جالبی زد و گفت که ما عادت نداریم به حیاط خانه همسایه نگاه کنیم!

حق با آقای مطهری است. پرسپولیس در همه این سال ها کارخودش را انجام داده است. توجه ما فقط و فقط معطوف به کار خودمان است و اینکه فلان تیم چه کار می‌کند یا بهمان تیم چه می‌گوید ذهن تیم ما را مشغول نمی‌کند.

راستی مهدی شیری مسابقات یورو را دنبال می‌کند؟

اگر تداخلی با مسابقات یا تمرینات پرسپولیس نداشته باشد تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم این رقابت ها را تماشا کرده و به عنوان یک فوتبالیست نکات آموزنده آن را یاد بگیرم.

تیم محبوب تو در این دوره از رقابت ها کدام تیم است؟

من اسپانیا را خیلی دوست دارم ولی حیف شد. به رغم آن که اسپانیا جلوی ایتالیا بازی بهتر و سرتری به نمایش گذاشت اما درنهایت مغلوب ضربات پنالتی شد.

فکرش را می‌کردی در ضربات پنالتی تیم محبوبت مغلوب شود؟

اصلا فکر نمی‌کردم کار به ضربات پنالتی بکشد. شما دیدید حتی در وقت های اضافی هم اسپانیا می‌توانست دو گل بزند اما خستگی یا بی دقتی بازیکنان این تیم جلوی زدن این گل ها را گرفت. بازی نباید به ضربات پنالتی کشیده می‌شد چرا که درچنین شرایطی همه چیز پنجاه – پنجاه است. ضمن آن که یک اتفاق هم درقرعه کشی ضربات پنالتی افتاد!

چه اتفاقی؟

زمان قرعه کشی دروازه ای انتخاب شد که پشت آن هواداران و تماشاگران ایتالیایی نشسته بودند. این موضوع به سود تیم مانچینی شد و به ضرر تیم انریکه درنهایت!

واقعا تأثیرگذاراست؟

شک نکنید! در ضربات پنالتی کوچک ترین مسائل یا جزئیات که به ظاهر بی اهمیت جلوه می‌کند می‌تواند کار یک تیم را خراب کند.

البته این قرعه کشی توسط داور انجام شد و یوردی آلبا کاپیتان تیم ملی اسپانیا خیلی مقصر نبود!

می‌دانم! گفتم که از شانس بد اسپانیا ضربات پنالتی روی دروازه ای انجام شد که پشت آن مملو از تماشاگران ایتالیایی بود. به هرحال این تورنمنت برای اسپانیا تمام شد اما حتم بدانید این تیم قدرتمند با جوانانی که انریکه اضافه کرده حتی می‌تواند درآینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و حتی قهرمان جام جهانی شود.

مدافع راست مورد علاقه ات در این دوره از رقابت ها چه کسی است؛ سزار آسپیلیکوئتا یا کایل واکر؟

هیچ کدام!

چطور؟

من طرفدار بازی دنی آلوس برزیلی هستم.

ولی دنی آلوس که مدت هاست از اوج فاصله گرفته و به سن بازنشستگی رسیده است. از بین مدافعان راست امروزی سبک بازی کدامیک را می‌پسندی؟

مدافع مورد علاقه‌ام الکساندرآرنولد مدافع راست جوان لیورپول است. یک دفاع راست کامل که درفاز تهاجمی و دفاعی عالی کارمی‌کند و به رغم جوانی، فوتبالش از پختگی زیادی برخوردار است.

بسیارخوب، مهدی شیری درحال حاضر به فرم ایده آل خود بازگشته است. در چنین شرایطی به تیم ملی و دعوت شدن هم فکر می‌کنی؟

حتما و حتما! تمام تلاش خودم را می‌کنم تا در لیست آقای اسکوچیچ قرار بگیرم. می‌خواهم بار دیگر به تیم ملی ایران دعوت شوم و این یک هدف اولیه برای من است.

و هدف بعدی؟

انشالله اول صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بعد هم بازی کردن در این رقابت ها که آرزوی بزرگ من از دوران نوجوانی و کودکی بوده است.

فکر می‌کنی ایران درگروه آسان تری افتاده است؟

در فوتبال قرعه یا گروه آسان وجود ندارد. شاید روی کاغذ لبنان، سوریه یا امارات آسان به نظر برسند اما در زمین چمن این طور نیست. همه تیم ها با انگیزه ای بالا و برای صعود به جام جهانی بازی می‌کنند و نباید هیچ تیمی را دستکم گرفت. البته ایران هم یک تیم ترسناک برای همه تیم های آسیایی است. انشالله بتوانیم با درایت و دانش مربیان و تلاش بچه های خوبی که تیم ملی دارد با اقتدار همچون بازی های اخیر در بحرین، به جام جهانی قطر صعود کنیم.

بیشتر بخوانید:

  • ستاره پرسپولیس دربی حذفی را از دست داد؟

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

آلومینیوم برای ما مهم‌تر از استقلال است/ اواخر مسابقه متوجه نتیجه بازی سپاهان شدیم اما …

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ