تاریخچه بازی های انگلیس و ایتالیا +آمار و سابقه

1

تیم های ایتالیا و انگلیس، دو تیمی که بهترین نتایج ممکن را در یورو ۲۰۲۰ گرفته اند، به فینال مسابقات راه یافته اند و یکشنبه شب ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران با قضاوت بیورن کویپرس هلندی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. به مناسبت این دیدار حساس و مهم، در این مطلب به مرور تمام رویارویی های اخیر ایتالیا و انگلیس و بازی های خاطره انگیز آن ها می پردازیم.

نتیجه تمام رویارویی های ایتالیا و انگلیس در تاریخ

تاریخ تورنمنت نتیجه
۱۳ می ۱۹۳۳ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۱ انگلیس
۱۴ نوامبر ۱۹۳۴ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۳ انگلیس
۱۳ می ۱۹۳۹ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۲ انگلیس
۱۶ می ۱۹۴۸ بازی دوستانه ایتالیا ۰-۴ انگلیس
۳۰ نوامبر ۱۹۵۲ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۲ انگلیس
۱۹ می ۱۹۵۲ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۱ انگلیس
۶ می ۱۹۵۹ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۲ انگلیس
۲۴ می ۱۹۶۱ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۳ انگلیس
۱۴ ژوئن ۱۹۷۳ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۰ انگلیس
۱۴ نوامبر ۱۹۷۳ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۰ انگلیس
۲۸ می ۱۹۷۶ جام جشن دویست سالگی آمریکا ایتالیا ۲-۳ انگلیس
۱۷ نوامبر ۱۹۷۶  مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ ایتالیا ۲-۰ انگلیس
۱۶ نوامبر ۱۹۷۷ مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ ایتالیا ۰-۲ انگلیس
۱۵ ژوئن ۱۹۸۰ مرحله گروهی یورو ۱۹۸۰ ایتالیا ۱-۰ انگلیس
۶ ژوئن ۱۹۸۵ تورنمنت شهرهای جهان در مکزیک ایتالیا ۱-۲ انگلیس
۱۵ نوامبر ۱۹۸۹ بازی دوستانه ایتالیا ۰-۰ انگلیس
۷ جولای ۱۹۹۰ رده بندی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا ایتالیا ۲-۱ انگلیس
۱۲ فوریه ۱۹۹۷ مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ ایتالیا ۱-۰ انگلیس
۴ ژوئن ۱۹۹۷ تورنمنت لو تورنو فرانسه ایتالیا ۰-۲ انگلیس
۱۱ اکتبر ۱۹۹۷ مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ ایتالیا ۰-۰ انگلیس
۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۰ انگلیس
۲۷ مارس ۲۰۰۲ بازی دوستانه ایتالیا ۲-۱ انگلیس
۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ ایتالیا (۴) ۰-۰ (۲) انگلیس
۱۵ آگوست ۲۰۱۲ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۲ انگلیس
۱۴ ژوئن ۲۰۱۴ مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ ایتالیا ۲-۱ انگلیس
۳۱ مارس ۲۰۱۵ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۱ انگلیس
۲۷ مارس ۲۰۱۸ بازی دوستانه ایتالیا ۱-۱ انگلیس

 

نتایج رویارویی های ایتالیا و انگلیس در طول تاریخ

ایتالیا و انگلیس در تاریخ، ۲۷ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ایتالیا ۱۰ بار و انگلیس ۸ بار پیروز شده اند. ۹ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در بازی های رسمی هم کفه ترازو به سوی ایتالیا سنگینی می کند. در دیدارهای رسمی، ۵ بار ایتالیا پیروز شده است، ۲ بازی به تساوی رسیده و ۱ بازی هم با پیروزی انگلیس خاتمه یافته است. ضمن این که یکی از آن تساوی ها مربوط به یورو ۲۰۱۲ است که ایتالیا در ضربات پنالتی پیروز شد. با این حال در تمام رویارویی های دو تیم در تاریخ، انگلیس گل های بیشتری زده است. در نبردهای رو در رو، ایتالیا ۳۱ گل و انگلیس ۳۳ گل زده اند.

تیم ملی فوتبال ایتالیا تیم ملی انگلیس بازی ایتالیا بازی انگلیس انگلیس و ایتالیا

نبردهای خاطره انگیز ایتالیا و انگلیس

  • ایتالیا ۲-۱ انگلیس؛ مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴

آخرین جدال رسمی دو تیم به بازی اول ایتالیا و انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه استوایی مانائوس برزیل بر می گردد. کلودیو مارکیزیو روی حرکت جالب پیرلو، یک گل زیبا وارد دروازه انگلیس کرد اما سه شیرها توسط دنیل استوریج، گل مساوی را وارد دروازه سالواتوره سیریگو کردند. چهار دقیقه پس از شروع نیمه دوم، ماریو بالوتلی گل دوم و پیروزی بخش ایتالیا را وارد دروازه جو هارت کرد. در اواخر آن بازی آندره آ پیرلو، کاپیتان ایتالیا یک ضربه آزاد تماشایی از فاصله ای دور زد که توپ او با بدشانسی به تیر افقی دروازه خورد و جو هارت فقط نظاره گر بود. البته در پایان مرحله گروهی، هر دو تیم حذف شدند. داور آن مسابقه بیورن کویپرس هلندی بود که جدال یکشنبه شب این دو تیم در فینال یورو ۲۰۲۰ را هم سوت می زند. خلاصه این بازی را می توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید:


  • انگلیس (۲) ۰-۰ (۴) ایتالیا؛ یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲

یک شب دراماتیک در کیف. آتزوری با تجربه استرسی بالا در ضربات پنالتی از سد انگلیس گذشت و به نیمه نهایی یورو رسید. در نود دقیقه، دنیله ده روسی با شوت دیدنی اش تیر دروازه انگلیس را لرزاند اما از آن سو هم مهارهای دیدنی جیجی بوفون، مانع گلزنی انگلیسی ها شد. در ضربات پنالتی، آندره آ پیرلو یکی از صحنه های ماندگار تاریخ یورو را خلق کرد. در حالی که ایتالیا در ضربات پنالتی عقب بود، پیرلو تصمیمی فوق العاده ریسکی گرفت و پنالتی اش را چیپ زد تا پاسخ حرکات مکرر هارت روی خط دروازه را بدهد. پنالتی چیپ پیرلو برای ایتالیا روحیه بخش بود و سپس بوفون، پنالتی اشلی کول را گرفت و دیامانتی ضربه نهایی آتزوری را گل کرد تا شاگردان پراندلی به نیمه نهایی برسند. ضربات پنالتی بازی انگلیس و ایتالیا را می توانید در ویدیوی زیر ببینید:


  • انگلیس ۲-۰ ایتالیا؛ تورنمنت لو تورنوی فرانسه

سه شیرها پس از جام جهانی ۱۹۹۶، به مدت ۵۵ سال است که فاتح هیچ تورنمنت رسمی نشده اند اما در این بین، جام غیر رسمی برده اند. در سال ۱۹۹۷ شاگردان گلن هادل توانستند فاتح تورنمنت چهار جانبه لو تورنوی فرانسه شوند. در نیمه نهایی مسابقات، انگلیس ۲-۰ ایتالیا را شکست داد و این اولین پیروزی آن ها مقابل لاجوردی پوشان پس از حدود ۱۲ سال بود. پل اسکولز اولین بازی ملی نود دقیقه ای اش را در این دیدار انجام داد و به همراه یان رایت، ستاره میدان بود. در فینال، انگلیس ۱-۰ توانست فرانسه را شکست دهد و قهرمان این جام غیر رسمی شود.

تیم ملی فوتبال ایتالیا تیم ملی انگلیس بازی ایتالیا بازی انگلیس انگلیس و ایتالیا
پل اسکولز در اولین بازی نود دقیقه ای اش برای سه شیرها به ایتالیا گل زد

  • ایتالیا ۲-۱ انگلیس؛ رده بندی جام جهانی ۱۹۹۰

ایتالیا و انگلیس هر دو شکست های تلخی را در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ تجربه کردند و هر دو تیم می خواستند برای تسکین غم های خود، عنوان سومی جام جهانی را کسب کنند که در نهایت میزبان جام جهانی ۲-۱ پیروز شد و مدال برنز جهان را به دست آورد. روبرتو باجو و سالواتوره اسکیلاچی گلزنان ایتالیا در این بازی بودند و دیوید پلات هم گل انگلیس را به ثمر رساند. اسکیلاچی با زدن گل پیروزی بخش مقابل انگلیس، عنوان آقای گلی اش را هم تضمین کرد. آن دوره، تنها دوره ای از جام جهانی بود که تیم چهارم جهان هم مدال گرفت و مدالی از جنس آهن به بازیکنان انگلیس داده شد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا تیم ملی انگلیس بازی ایتالیا بازی انگلیس انگلیس و ایتالیا
جدال ایتالیا و انگلیس در رده بندی جام جهانی ۱۹۹۰

  • انگلیس ۰-۱ ایتالیا؛ مرحله گروهی یورو ۱۹۸۰

در اولین رویارویی تاریخ دو تیم، ایتالیایی ها که میزبان یورو ۱۹۸۰ بودند توانستند در تورین، انگلیس را ۱-۰ شکست دهند. هر دو تیم بازی اول خود را مساوی کرده بودند و برنده این بازی به مرحله حذفی می رسید. انگلیس حذف شد و در نهایت ایتالیا هم با شکست مقابل چکسلواکی، در آن دوره چهارم شد.


  • ایتالیا ۰-۴ انگلیس؛ بازی دوستانه ۱۹۴۸

برد ۴-۰ انگلیس مقابل ایتالیا در دیداری دوستانه متعلق به سال های دور، بهترین نتیجه تاریخ آن ها مقابل ایتالیا بوده است. آن تیم انگلیس، تیمی پرستاره بود و بازیکنانی چون بیلی رایت و سر استنلی متیوس را در اختیار داشت.

منبع : طرفداری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مینا رئوفی زاده می گوید

    انگلیس تیم ملی اش هم متأسفانه خیلی بی اُرضه بوده جلوی ایتالیا همش ۸بار برَنده شده ولی ایتالیا ۱۰بار یعنی بیشتر بُرده اگر انگلیس امسال هم در جام جهانی اینطوری بازی کُنه قهرمان که هیچ صعود نمی تواند بکُند