میوه لیچی چیست؟ +عکس و خواص Lychee

0

سُرخالو یا لیچی (به انگلیسی: Lychee) میوهٔ گیاهی است با نام علمی سرخالوی چینی (Litchi chinesis) متعلق به تیرهٔ ناترکیان (Sapindaceae) و راستهٔ ناترک‌سانان.

پوست آن سرخ و چرم‌مانند و تیغ‌تیغی و شبیه به توت فرنگی است؛ قسمت خوراکی آن سفید و شفاف و سفت و آبدار است و شکل آن از گرد و گاه بیضی و قطر آن از یک تا یک ونیم سانتیمتر متغیر است؛ شیرین و معطر و بومی جنوب چین و مناطق مجاور آن است.

از میان تولیدکنندگان این محصول در آسیای جنوب شرقی، شبه قاره ی هند و آفریقای جنوبی، چین، تولیدکنندهٔ اصلی سرخالو است و پس از آن هند (۷۱ درصد محصول سالانهٔ هند در ایالت بهار تولید می‌شود.) قرار دارد.

میوه های لاکچری میوه لیچی چیست خواص میوه ها اسم میوه های خارجی اسم میوه

طعم میوه لیچی

میوه لیچی میوه ای خوش عطر و خوشمزه است، برخی افراد طعم آن را شبیه انگور با ته مزه اسیدی ملایم و قوی تر توصیف می کنند و برخی دیگر معتقدند مزه لیچی به گلابی یا هندوانه شباهت دارد.

به طور کلی لیچی طعم شیرین و گل دار دارد که در آن می توان ته مزه میوه هایی همچون گلابی، انگور و حتی توت فرنگی را احساس کرد.

ارزش غذایی لیچی

لیچی با مزایای بهداشتی بسته بندی می شود و از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی موجود در میوه شامل ویتامین C ، ویتامین B6 ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، فولات ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم و منگنز می باشد. علاوه بر این، لیچی یک منبع عالی از فیبر غذایی، پروتئین و منبع خوبی از پروانتوسایانیدین و ترکیبات پلی فنول است.

لیچی همچنین در درمان مشکلات گوارشی، افزایش گردش خون، پیشگیری از سرطان و خیلی موارد دیگر کمک می کند.

میوه های لاکچری میوه لیچی چیست خواص میوه ها اسم میوه های خارجی اسم میوه

آیا هسته لیچی قابل خوردن است؟

خیر! هسته لیچی به دلیل ترکیبات سمی موجود در آن غیر قابل خوردن است و باید قبل از مصرف میوه لیچی آن را جدا کرده و دور بیندازید.

خوشبختانه هسته این میوه درشت است و به راحتی می توان آن را از گوشت جدا کرد. کافیست پوست میوه را گرفته، به آرامی گوشت آن را باز و هسته را خارج کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ