سم مرگباری به نام فلورنتینو پرز؛ «فوتبال نفهمی» که خود را عاشق فوتبال جا می زند!

0

رئال مادرید نیوز : لو رفتن فایل صوتی پرز و صحبت هایش علیه کاسیاس و رائول جدا از این که شخصیت ریاکار و دوروی او را نشان می دهد، بیش از هر چیزی ثابت می کند که او چقدر «فوتبال نفهم» است!

پرز ده سال است که بدون مدیر ورزشی کار می کند چرا که از زمان اخراج والدانو هیچ کسی جز خودش و دستیارش خوزه آنخل سانچز در تصمیم های ورزشی نقشی ندارند در حالی که در همه باشگاه های دنیا مرسوم است که مدیران و مالکان باشگاه ها صرفا امور اقتصادی را به عهده بگیرند و کارهای ورزشی را به «فوتبال فهم» ها بسپرند. اتفاقی که در کل دنیا عادی و مرسوم است و معمولا یک تیم مدیریتی شامل اسطوره های باشگاه ها کارهای ورزشی باشگاه ها را به عهده می گیرند و تصمیم های ورزشی توسط آنها گرفته می شود و معمولا افراد متمول و پولدار (مثل پرز) صرفا به کارهای اقتصادی می پردازند. این دو مسئله تا حد زیادی از هم مجزا هستند هر چند که در برخی مواقع اشتراکات نسبتا ناچیزی هم دارند. اما در رئال مادرید سالهاست که پرز خودش شخصا امور ورزشی را به عهده گرفته است و مشکل این جاست که از همان ابتدا هم چیزی سر از فوتبال در نمی آورد چرا که ماکلله را  به علت پاسهای “پنج متری” بیرون انداخت تا بکام را بیاورد که “پاسهای ۳۰ متری” بدهد و همان تصمیم به پاشنه آشیل رئال مادرید کهکشانی تبدیل شد و باعث شد تا رئال مادرید بدون داشتن هافبکی دونده و جنگنده در میانه زمین از هم بپاشد. اما صحبت های لو رفته پرز برای یک بار دیگر ثابت می کند که او از فوتبال هیچ نمی فهمد و بهتر است که صرفا به دنبال بیزینس و ساختمان سازی خود باشد.

در سالهای اخیر همواره شنیده بودیم که پرز در دوران اوج کاسیاس به سراغ دروازه بان های دیگر یعنی نویر و بوفون رفته بود. فکر می کردیم که این ها شایعات رسانه ها باشد اما پرز در سال ۲۰۰۶ گفته که کاسیاس به درد رئال نمی خورد! تصور می کنیم که پرز به خواسته اش می رسید و کاسیاس را در همان زمان از تیم بیرون می انداخت. آیا معجزه های بزرگ ایکر در لالیگای ۲۰۰۸ (که جایزه زامورا را برد)، توپگیری های شگفت انگیزش مقابل بارسا در کوپای ۲۰۱۱ و … را می دیدیم؟ شاید حالا بهتر از هر زمان دیگری درک کنیم که چرا پرز از مربی پرتغالی سابق خوشش می آمد چون این مربی، قدیسی نظیر کاسیاس را با همدستی آربلوا نابود کرد. البته ایکر بعد از رئال هم چهار سال درخشان را در پورتو تا پیش از بیماری قلبی خود داشت. یعنی دروازه بانی که از نظر پرز به درد رئال نمی خورد، معجزه فینال جام جهانی ۲۰۱۰ را مقابل روبن رقم زد، صحنه ای که بدون تردید یکی از ماندگارترین توپگیری های تمامی تاریخ فوتبال بود.

پرز می گوید که رائول به درد رئال نمی خورده چون درآمد تبلیغاتی در سطح زیدان، بکام و رونالدو نداشته است. فراموش نکنیم که بکام در دوره پرز با رئال مادرید هیچ جام مهمی نبرد و رونالدو نیز به جز لالیگای ۲۰۰۳ هیچ دستاورد مهمی نداشت اما از نظر پرز این دو از رائول برای رئال مهمتر بودند. رائول بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ قبل از رفتنش از رئال خوش می درخشید و در دو لالیگای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هم نقش مهمی داشت و حقیقت این است که از نظر فنی بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اسپانیا است که فرانس فوتبال تا همیشه یک توپ طلا به او بدهکار است.

بدون شک تجارت در فوتبال مهم است و پرز با دیدگاه های اقتصادی خود در بهبود شرایط مالی رئال نقش داشته اما او یک مدیر فضاحت بار از دیدگاه ورزشی بوده است و تصمیم های فاجعه بارش در سالهای اخیر هم این را نشان می دهد. رونالدو در حالی که هنوز سالهای زیادی از فوتبالش مانده از رئال بیرون انداخته می شود چرا که احتمالا با دیدگاهی که از پرز در این فایل صوتی شنیدیم، با بالا رفتن سنش درآمد تبلیغاتی اش کم شده! احتمالا علت کنار گذاشتن راموس به بهانه منقضی شدن پیشنهاد تمدید قرارداد هم همین بوده! آن هم در حالی که دفاع چپ تخصصی (آلابا) برای جانشینی او خریده شده تا جایش را پر کند.

ترکیب کنونی رئال مادرید بدون تردید یکی از ضعیف ترین ترکیب های سالهای اخیر رئال مادرید است، جایی که یوویچ و ماریانو ذخیره های بنزما هستند، از وایخو به عنوان ذخیره خط دفاعی اسم برده می شود، وینیسیوس (احتمالا به خاطر جلب تبلیغات در برزیل) پس از سه فصل ناامیدکننده همچنان با حمایت باشگاه مواجه می شود. ترکیبی که حاصل نبود یک تفکر ورزشی ایده آل است، تفکری که مانع از خرید امباپه در سال ۲۰۱۷ می شود چون پرز نمی خواهد بیل را از دست بدهد، بازیکنی که سالهاست وبال گردن رئال شده و دستمزد نجومی اش کابوس شبانه پرز را تشکیل می دهد.

رئال مادرید در سه سال اخیر فقط یک جام بزرگ (لالیگا) را برده که آن هم با شرایطی ویژه (وقفه سه ماهه به خاطر کرونا) بود اما پرز همچنان دست به خرید نمی زند آن هم در حالی که زمانی برای خرید رینیر، رودریگو و وینیسیوس ۱۲۰ میلیون یورو پرداخته است. آینده رئال مادرید نیز فعلا سفید به نظر نمی رسد. مدیر رئال با استخدام آنچلوتی سعی کرد که هواداران را ساکت کند اما حالا لکه ننگین این فایل صوتی تا پایان عمرش از دامنش پاک نخواهد شد.

پرز در سالهای اخیر نه در جذب استعدادها موفق بوده و نه در جذب ستاره ها. به جز کورتوا و تا حدودی مندی و میلیتائو، هیچ کدام از خریدهای پنج سال اخیر رئال در سطح تیم نبوده اند و همین مسئله یک فاجعه ورزشی را رقم زده است. از میان سیل پرشمار بازیکنان استعداد و ارزانی که خریده شده هم فعلا فقط فدریکو والورده در سطح رئال بوده است و به همین خاطر است که ترکیب رئال را یک ترکیب نسبتا پیر تشکیل می دهد که هر کدام از بازیکنان باتجربه کنونی (بنزما، مودریچ، کروس و …) قصد جدایی را داشته باشند، یک فاجعه رقم می خورد.

حالا پرز «فوتبال نفهم» تبدیل به سم مرگبار برای رئال مادرید شده است که با روند کنونی رئال مادرید را به یک تیم فاجعه بار تبدیل خواهد کرد چرا که با این مسیر رئال مادرید به میلانی دیگر تبدیل می شود و شاید یک دهه طول بکشد که دوباره رئال مادرید با سبک مدیریتی دیگری بتواند خودش را از این لجنزار خارج کند و فلورنتینو پرز را «سم زدایی» کند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

سم مرگباری به نام فلورنتینو پرز؛ «فوتبال نفهمی» که خود را عاشق فوتبال جا می زند!

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ