آقا کریم جلوی تراکتور شادی نمی کند!

0

پرسپولیس نیوز

پرسپولیس نیوز– مربی کنونی پرسپولیس بدون شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال این مرزوبوم است. او سال ها قبل اولین بار با پیراهن تراکتورسازی تبریز به فوتبال ایران معرفی شد. درخشش در تراکتورسازی فصل ۷۱-۷۲ با سرمربی گری واسیلی گوجا. مرد رومانیایی که به عنوان مهندس اجرایی برای نظارت برعملکرد کارخانه تراکتورسازی به تبریز رفته بود، به یکباره سودای مربی گری به سرش زد و یک تیم جذاب ساخت که ستاره آن تیم، کریم باقری بود. آقاکریم به سرعت پله های ترقی را پیمود و به یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور بدل شد.

باقری فوتبال خود را با تیم تراکتورسازی شروع کرد و اولین بار در هفته پنجم لیگ آزادگان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی و در حالی که ۱۷ سال داشت، به میدان رفت. کریم در ابتدای دوران فوتبال خود در پست دفاع بازی می‌کرد و در این بازی که تیمش ۲ بریک باخت، نمایش خوبی داشت. در فصل اول حضورش ۱۵ بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. اولین گل او حاصل یک ضربه پنالتی بود که وارد دروازه سپاهان شد. باقری در دومین فصل حضور در تراکتورسازی به تیم ملی جوانان دعوت شد.

در زمستان ۱۳۷۴ کریم باقری به باشگاه پرسپولیس پیوست. کریم در بازی‌های ملی در سال ۱۳۷۵ درخشش خوبی داشت و در جام ملت‌های آسیا یکی از ۳ بازیکن برتر ایران بود. در پرسپولیس اما فقط یک فصل بازی کرد و پس از قهرمانی در این تیم، به عنوان یکی از اولین بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران راهی آلمان شد.

او پس از چند سال بازی در آرمینیابیله فلد، النصر امارات، چارلتون انگلیس، و السد قطر در سال ۱۳۸۱ به ایران برگشت و دوباره به پرسپولیس پیوست. از فصل ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ لیگ برتر ایران باقری در تیم پرسپولیس بازی کرد. از فصل ۱۳۸۵ و با تیم مصطفی دنیزلی درخشش مجدد خود را آغاز کرد و یکی از ارکان قهرمانی پرسپولیس در سال ۱۳۸۷ بود. در سال ۸۷ دوباره پس از ۷ سال به تیم ملی بازگشت و با خداحافظی افشین پیروانی و بهروز رهبری‌فر از فصل ۸۴ بازویند کاپیتانی نیز به این بازیکن باتجربه رسید. کریم باقری با زدن ۲۹ گل از بهترین گلزنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.

با این وجود آقا کریم هنوز هم فوتبال خودش را مدیون تراکتور تبریز می داند. او تا به حال در دیدارهای رودررو با تیم شهرش هرگز شادی یا خوشحالی زیادی پس از گلزنی یا پیروزی نداشته و امروز نیز به رغم حساسیت دیدار چنین تصمیمی ندارد. دیداری که یکی از حساس ترین بازی های فصل جاری پرسپولیس محسوب می شود ولی برخلاف سال های گذشته قرار است بدون تماشاگر در استادیوم آزادی برگزار شود.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

آقا کریم جلوی تراکتور شادی نمی کند!

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ