تولد دوقلوها از دو پدر! ، داستان یک زایمان عجیب

0
در حکم دادگاهی در نیوجرسی آمده است که تنها یکی از دوقلوها می‌تواند از پوشش حمایتی کودکان بهره‌مند شوند. دلیل این حکم نیز این بوده که هر یک از این دوقلوها از پدری جداگانه متولد شده‌اند.

به گزارش گاردین، «سهیل محمد» قاضی دادگاه عالی پاسایک کانتی در حالی که داشت روی این پرونده کار می‌کرد به مورد عجیبی برخورد. پرونده درخواست پوشش حمایتی از طرف مادر دوقلوها به این دادگاه ارسال شده بود. با انجام یک آزمایش ساده مشخص شده بود که مرد (پدر دوقلوها) تنها پدر یکی از این دختران است. پس از این اتفاق، قاضی پرونده دستور یک جلسه دادرسی را صادر کرد.

عکس زایمان عکس رابطه جنسی رابطه جنسی چند شوهری

سهیل محمد بر اساس گواهی کارشناسان حکم خود را در ۲۲ صفحه منتشر کرده که در آن آمده است: «اگر زنی با یک مرد یا چند مرد در یک دوره “تخمک‌گذاری چندباره” مقاربت داشته باشد، ممکن است که لقاح همزمان (باروری همزمان دو تخمک) صورت پذیرد و دوقلوها می‌توانند از یک پدر یا دو پدر باشند.» این دو نوزاد دختر دوقلو در ژانویه ۲۰۱۳ متولد شدند.

به عبارت بهتر، اگر تخمدان یک زن دو تخمک در یک سیکل رها کند، ممکن است که هر دو تخمک بارور شوند. در نتیجه این عمل باید منتظر «دوقلوهاى‌ دیزایگوتیک یا غیر همسان»  بود. پدیده‌ای که از نوع «دوقلوهاى‌ دو تخمکى» است، بدین ترتیب که هر دو نوزاد با ظاهری متفاوت ولی طور همزمان متولد می‌شوند. در مورد این پرونده نیز چنین اتفاقی رخ داده است و آن زن تایید کرده که با دو مرد مقاربت داشته است. به دوقلوهای این چنینی که از دو پدر متولد شده‌اند دوقلوهای «دگرپدری» یا «دو پدری» گفته می‌شود.

محققان می‌گویند این نوع تولد نادر در حال افزایش است. در مقاله‌ای در سال ۱۹۹۷ آمده بود که تقریبا یک تولد از هر ۱۳ هزار تولد دوقلوها به این شکل است و اغلب آن‌ها در آزمایش DNA مشخص شده‌اند.

دسته‌بندی دوقلوها
این شرایط آن‌قدر نادر و عجیب است که عنوان لقاح همزمان را یدک می‌کشد. اما به طور کلی دسته‌بندی تولدهای همزمان به این شکل است:

دوقلوهای لقاح همزمان: زمانی که یک زن هنگام تخمک‌گذاری با بیش از یک مرد در دوره‌ای کوتاه مقاربت داشته باشد، ممکن است که آن زن از هر دو مرد بارور شود. در این مورد، دو اسپرم مختلف دو تخمک مختلف را بارور می‌کنند. بر اساس قوانین ایالات‌متحده پدر فرزند برای دریافت بسته پوشش حمایتی باید در دادگاه حاضر شود. اما در مورد این پرونده، آن مردی که به عنوان پدر دوقلوها در دادگاه حاضر شده بود فقط پدر یکی از آن دوقلو بود.

دوقلوهای غیر همسان: خصوصیات ژنتیکی این دسته از دوقلوها ۵۰ درصد شبیه هم است. دو اسپرم دو تخمک را بارور می‌کنند. اما هر دو مورد از یک پدر و مادر هستند، ولی خصوصیات ژنتیکی متفاوتی دارند.

دوقلوهای نیمه همسان: خصوصیات ژنتیکی این دسته از دوقلوها ۷۵ درصد شبیه هم است. اگر یک تخمک در حین تخمک‌گذاری به دو نیم تقسیم شود، این اتفاق رخ می‌دهد.

دوقلوهای همسان: خصوصیات ژنتیکی این دسته از دوقلوها ۱۰۰ درصد شبیه هم است. اگر یک اسپرم با یک تخمک ادغام شود و حاصل به دو نیم تقسیم شود، یک دوقلوی همسان خواهیم داشت. این دوقلوها در بدو تولد شبیه هم هستند.

این شرایط برای چندقلوها کاملا پیچیده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ