خبرهای مهم موثر بر بازار بورس روز ۱۹ مرداد ماه

0

وزارت نیرو با ارائه سه فراخوان بسته‌های پیشنهادی امضای قراردادهای بیع متقابل با سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی که منجر به افزایش ظرفیت تولید برق بدون احداث نیروگاه می‌شود را به زودی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با افزایش ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۰ هزار مگاوات و افزایش تولید عملیاتی برق در واحدهای نیروگاهی به ۵۰ هزار مگاوات مصرف سوخت و انرژی نیروگاه هیا کشور به معادل ۲۴۰ میلیون مترمکعب در روز گاز طبیعی افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه هم اکنون تولید کاتالیست بنزین سازی مجتمع پالایش اصفهان توسط سازندگان داخلی در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا مهر با تولید کاتالیست به میزان مورد نیاز تولید بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در این پالایشگاه فراهم شود.

· کاظمی در ادامه طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس را یکی دیگر از طرح‌های جدید بنزین سازی که تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد، نام برد و گفت: علاوه بر این هم اکنون عملیات اجرای احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم شتاب گرفته است.

· مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۵ تا ۵.۵ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شود، تبیین کرد: با بهره برداری از طرح‌های جدید پالایشگاهی و به ویژه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس امکان توقف واردات و تامین نیازهای بنزینی در داخل کشور فراهم می‌شود.

· واردات خودرو دو برابر شد/ ورود اتومبیل‌های بالای ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان ممنوع!

· در نشست دیروز مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی، مدیران وزارت تعاون و رئیس سازمان بورس درباره مشکلات بازار سرمایه و قیمت‌گذاری دستوری دولت در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بحث و تبادل نظر شد.

· مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: برخی تجار منطقه برای منافع خودشان و بالا بردن قیمت نفت کوره گاهی درباره توقف صادرات نفت کوره ایران صحبت می‌کنند که شایعه است.
· سیف :توقف تورم در مرز ۲۵ درصد و پیش‌بینی پرداخت ۲۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۳/ طرح صندوق پس انداز مسکن در شهریورماه نهایی می شود.

· معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است درحال حاضر ظرفیت ۲۴ میلیون تن برای تولید فولاد در کشور وجود دارد که سال گذشته از این رقم ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید داشتیم که عدم دستیابی به ظرفیت تولید، بیشتر به دلیل کمبود مواد اولیه در بخش گندله و آهن اسفنجی بوده است .

· تازه ترین گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حاکی از این است که ایران در ماه ژوئیه روزانه دو میلیون و ۷۶۲ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

· ایران و روسیه در حالی هنوز اقدام به شفاف سازی درباره تفاهم نامه‌ای که هفته گذشته بین وزرای نفت و انرژی دوطرف به امضا رسید نکرده‌اند که ظاهرا این تفاهم نامه منجر به تهاتر کالا در برابر نفت ایران خواهد شد که البته میزان آن یک دهم میزان اعلام شده در گذشته است.

· مجموع صادرات غیرنفتی و واردات ایران در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۷میلیاردو ۴۶۱میلیون دلار افزایش یافت و به رقم ۳۳ میلیارد و ۷۵۲ میلیون دلار رسیدکه سهم صادرات غیر نفتی از این رقم ۱۶میلیاردو۹۷میلیون دلار و واردات ۱۷میلیاردو۶۵۵میلیون دلار بوده است.
· به گزارش خبرآنلاین، بنابراین گزارش صادرات غیر نفتی ایران در این مدت ۲۱ و ۱۴صدم درصد و واردات کشورمان هم ۳۵ و ۷۸ صدم درصد افزایش یافته است.

· این ارقام نشان می دهد که آهنگ رشد مبادلات تجاری ایران با دیگر کشورها در تیرماه هم با افزایش همراه بوده و روند رشد در بخش صادرات غیر نفتی ۶۱ صدم درصد و واردات ۱۵ صدم درصد نسبت به خرداد ماه تند تر شده است. این در حالی است که روند واردات نها ده های دامی وکالاهای اساسی در برخی اقلام همچون ذرت،کنجاله سویا،جو، دارو و برنج در تیر ماه نسبت به خرداد ماه امسال بهبود داشته و در خصوص گندم و قند و شکر با کاهش واردات مواجه بوده ایم.

· مدیرعامل بیمه ایران با بیان این‌که برای صنعت بیمه پژوهشکده، دانشگاه علمی کاربردی و کلاس‌های آموزشی کافی نیست، گفت: صنعت بیمه جای بسیار زیادی برای کار دارد، بنابراین با یک دانشگاه و پژوهشکده کار جواب نمی‌دهد و لازم است کاربردی در این زمینه اقدام شود.
· سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسیس و فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ذوب آهن اصفهان را صادر کرد.

· مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از برنامه ریزی جهت راه اندازی خط تولید دو میلیون تن فولاد طی سال های آتی خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ