آماده سازی خطوط تولید محصولات چانگان در سایپا کاشان

0

محمدرضا شیخ عطار در گفت و گو با سایپانیوز اظهار کرد: ۲ خودرو شرکت چانگان در سایپا کاشان تولید خواهد شد و به دلیل اهمیت موضوع کیفیت، روشها و استانداردهایی تهیه شده و جهت رسیدن به کیفیت مطلوب کاملاً با روشهای قبلی متفاوت و بسیار سخت گیرانه در نظر گرفته شده است؛ همچنین در تست های جاده انجام شده، گزارشاتی تهیه و به شرکت چانگان اعلام شده که منجر به تطبیق هرچه بیشتر این خودرو با جاده های داخل کشور و آب و هوایی ایران شده است.

وی افزود: در کلیه قراردادهای تولید یک محصول جدید، تعداد محدودی از محصول به صورت CBU وارد بازار می شود تا ارزیابی های لازم و همچنین آشنایی بیشتر مشتریان با این محصول صورت پذیرد. ایجاد یک خط جدید نیاز به زمانی در حدود ۱۸تا۲۴ ماه با سرمایه گذاری مناسب دارد؛ ضمن این که مسئولیت هریک از دو طرف به صورت کامل و جزیی در قرارداد آمده است و هر دو طرف سعی می کنند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهند. در خصوص قرارداد شرکت سایپا کاشان با شرکت چانگان روال به همین صورت بوده است.

مدیرعامل سایپاکاشان در ادامه با اشاره به این که پس از راه اندازی خط تولید، کلیه خودروها در داخل تولید و به بازار عرضه خواهند شد تصریح کرد: روش های سیستم تولید ناب، نحوه به کیفیت رساندن خودرو، دانش فنی و مهندسی همراه با طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی تجهیزات خطوط، کنترل های در حین تولید و تکنولوژی ساخت داخل قطعات مربوط به این محصول از جمله مواردی هستند که محصولات جدید به عنوان فناوری وارد صنعت کشور خواهند کرد.

شیخ عطار در پاسخ به سوالی در خصوص تولید قطعات این خودروها در داخل نیز گفت: در خصوص داخلی سازی قطعات برنامه ای آماده شده که از همان بدو شروع تولید، بعضی از قطعات ساخت داخل خواهند شد و این موضوع برای سایپا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در خصوص توانمندی قطعه سازان داخلی برای تولید قطعات مورد نیاز محصولات جدید شرکت سایپاکاشان گفت: قطعه سازان داخلی تجارب بالایی در زمینه همکاری با شرکای خارجی به خصوص اروپایی داشته اند و از سطح دانش و تکنولوژی بالایی بر خوردارند و همچنین ظرفیت تولیدی بسیار بالایی در نزد سازندگان داخلی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سایپاکاشان در خاتمه با اشاره به تاکیدات مدیریت ارشد گروه در خصوص محصولات جدید نیز خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های کلان گروه سایپا قرار شده حجم بسیار پایینی از محصولات جدید تولیدی در این گروه به خودروهای چینی اختصاص یابد، ضمن این که شرکت چانگان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان چینی خودرو است و محصولات این شرکت با همکاری برندهای مطرح جهان طراحی و تولید شده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ