محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور کیست؟ +سوابق

2

بیوگرافی محمد مخبر دزفولی با سوابق و تحصیلات و اصالتا متولد کجاست

مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود که تولید واکسن کووایران برکت یکی از افتخارات دوره وی است.

محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت دارد و پیش از این معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌است.

معاون اول رئیس جمهور مخبر دزفولی دکتر محمد مخبر کیست بیوگرافی محمد مخبر دزفولی

زندگینامه محمد مخبر

محمد مخبر فرزند حجت الاسلام علامه عباس مخبر که از وعاظ و منبری‌های سرشناس شهرستان دزفول است مقطع ابتدایی را در دزفول و اهواز ادامه تحصیل نمود سپس در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرده‌است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین‌الملل است.

مخبر، مدیرعاملی شرکت مخابرات خوزستان، معاونت استانداری خوزستان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا، معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان را به ترتیب در سابقه خود دارد.

مخبر در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرده‌است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین الملل است.

معاون اول رئیس جمهور مخبر دزفولی دکتر محمد مخبر کیست بیوگرافی محمد مخبر دزفولی

ریاست ستاد اجرایی فرمان امام

محمد مخبر از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ ریاست ستاد را بر عهده داشت.

تحریم‌ها

  • در ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی، اتحادیه اروپا محمد مخبر را در لیست افراد و اشخاصی قرار داد که در فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و هسته‌ای مورد تحریم قرار می‌گرفتند اما دو سال بعد نام او را از آن لیست حذف کردند.
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ محمد مخبر را تحریم کرد و به لیست «اتباع به‌طور ویژه معین شده» (اس‌دی‌ان) اضافه کرد. استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت: «ایالات متحده با هدف گرفتن کسانی که ادعا می‌کنند به مردم ایران کمک می‌کنند ولی ثروت خود را افزایش می‌دهند، ادامه می‌دهد.»

کتاب‌های مخبر دزفولی

  • اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
  • معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامهٔ دیوان بین‌المللی کیفری(۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
  • رهیافتی به توسعهٔ اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق
  • رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. صالح کاشی می گوید

    واقعا زحمت کشیدید از ویکی کپی کردید ممنون

  2. فیروز می گوید

    مگر این ۴۳ ساله اینها سر کار نبودند؟