محرم این ۲ مهره کلیدی استقلال و پرسپولیس را می‌خواهد

0

پایگاه خبری فوتبالی- محرم نویدکیا بلافاصله پس از پایان لیگ تمام تلاش خود را به کار بسته که در دومین سال به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، طلایی‌پوشان اصفهانی در کنار استقلال که در هر پست چند بازیکن داشت و پرسپولیس که در نیم فصل دوم تقویت شد، یکی از سه تیم پرمهره رقابت‌های لیگ بیستم بود و محرم نویدکیا حتی در روزهایی که بازیکنانش با مصدومیت و محرومیت هم مواجه می‌شدند، خیلی کار سختی برای انتخاب ترکیب اصلی نداشت. در واقع چالش اصلی او انتخاب نفرات مناسب برای سیستمی ۳-۳-۴ بود که سپاهان با آن بازی می‌کرد.
 
سرمربی جوان سپاهان که تیم خوب و منسجمی  از امیرقلعه‌نویی به او رسید، در هر پست حداقل ۲ بازیکن در اختیار داشت و حتی در برخی پست‌ها نظیر مدافع چپ، مدافع راست، مدافعین میانی، هافبک میانی و پست مهاجم هدف حداقل سه بازیکن روی نیمکت سپاهان حضور داشتند و آنها با تکیه بر همین نفرات که همواره سرمربی جوان تیم نیز با احترام از آنها و کیفیتشان یاد می‌کرد، توانستند تابوشکنی کنند و برای اولین مرتبه در تاریخ بود که تیم نایب قهرمان موفق شد میانگین امتیازی بیشتری از ۲ داشته باشد.
اما سپاهان برای حضور در نیم فصل دوم نیاز به تقویت دارد؛ آنها پس از پایان آخرین دیدار لیگ که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با احسان حاج‌صفی، پیام نیازمند، محمد محبی و استنلی کی‌روش خداحافظی کردند و احتمال جدایی چندین بازیکن دیگر نیز وجود دارد و به همین دلیل این روزها محرم نویدکیا به شدت در حال بررسی شرایط بازار نقل و انتقالات برای جذب کردن گزینه‌های مدنظر خود است.

سپاهان طی سال‌های اخیر جدی‌ترین رقیب پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات بوده، ولی ۲ بار در لیگ‌های هجدهم و بیستم با ۳ و ۲ امتیاز از کسب عنوان قهرمانی بازمانده است. طلایی‌پوشان اصفهانی که پس از لیگ چهاردهم دیگر نتوانسته‌اند قهرمان فوتبال ایران شوند، شاهد شکسته شدن بسیاری از رکوردهایشان توسط پرسپولیس شده‌اند و محرم نویدکیا اصلا نمی‌خواهد این ماجرا در لیگ بیست و یکم هم تکرار شود.اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اما سپاهان در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد؟ این همان سوالی است که می‌خواهیم در ادامه به آن پاسخ دهیم.

*سه سال رویایی تمام شد و …
طی سه سال گذشته که پیام نیازمند از پیکان به سپاهان پیوست، او حتی یک مسابقه  رسمی را در لیگ و جام حذفی از دست نداد تا جانشینان او در این مدت علی‌ کی‌خسروی، شهاب عادلی و حجت صدقی بودند، فقط در بازی‌های دوستانه فرصت عرض اندام پیدا کنند. اما حالا دیگر خبری از سنگربان مطمئن سال‌های اخیر این تیم نیست و محرم نویدکیا به دنبال پیدا کردن جانشینی شایسته برای او در حال بررسی شرایط است. محمدرضا اخباری اولویت اصلی سپاهان بود، ولی او با اصرار کمالوند در تراکتور می‌ماند؛ این یعنی کادر فنی سپاهان باید از میان گلرهای شاغل در لیگ برتر دست روی نام دیگری بگذارد. یکی دو دروازه‌بان که عملکرد خوب و با ثباتی طی سال‌های اخیر داشته‌اند، مورد نظر مدیران سپاهان هستند، اما آنها آرام و بی سر و صدا به دنبال جذب آنها هستند تا با توجه به مشکلاتی که برخی دیگر از تیم ها در این پست دارند، گزینه مدنظرشان از دست نرود. البته بعید به نظر می‌رسد که نویدکیا به جذب یک گلر راضی شود و به احتمال فراوان ۲ دروازه‌بان در لیگ بیست و یکم با سپاهان قرارداد خواهند بست. اگر سپاهان نتواند این نیاز را از بازار داخلی رفع کند، حتما گزینه‌های خارجی را نیز مدنظر قرار خواهد داد.

*دفاع میانی؛ شاید یکی برود
در طول فصل محرم نویدکیا در این پست ۴ بازیکن را در اختیار داشت؛ محمدرضا مهدی‌زاده، عزت پورقاز، محمد نژادمهدی و گئورگی گولسیانی. پورقاز و گولسیانی حتما با تمدید قرارداد در جمع طلایی‌پوشان ماندگار خواهند شد، اما شاید یکی از میان مهدی‌زاده و نژادمهدی تصمیم جدایی بگیرد و در این بین مدافع  سابق تراکتور که نسبت به سه مدافع دیگر کمتر فرصت بازی به دست آورد، شاید برای فرصت بیشتر تصمیم به جدایی بگیرد و در آخرین مصاحبه خود نیز این موضوع را تایید کرده است. به نظر نمی‌رسد بازیکنی در این پست به ترکیب سپاهان اضافه شود.
*مدافع چپ و راست؛ ادامه با دانیال و امید
امید نورافکن و دانیال اسماعیل‌فر عملکردی چشم‌گیر و تحسین برانگیز در لیگ بیستم داشتند و هر دو نیز به کارشان در سپاهان ادامه می‌دهند. در این ۲ پست، محرم نویدکیا همچنین شایان مصلح و مهدی ترکمان به عنوان گزینه‌های جانشینی نورافکن در اختیار دارد و در سمت راست بازیکنانی نظیر مرتضی منصوری و حتی رضا میرزایی در دسترس او هستند. البته شاید مهدی ترکمان و مرتضی منصوری به دلیل اینکه در لیگ بیستم فرصت زیادی برای بازی به دست نیاوردند، تصمیم به جدایی بگیرند. از میان این دو اما بی‌شک محرم نویدکیا سعی در حفظ مرتضی منصوری خواهد داشت که در نیمه اول فصل نمایش‌های خوبی در پست دفاع راست پیش از فیکس شدن دانیال ارائه داد. شاید حتی سرمربی جوان سپاهان برای اضافه شدن منصوری به ترکیب اصلی راهکارهای دیگری نیز در ذهن داشته باشد.

*هافبک دفاعی؛ در انتظار یک خرید خبرساز 
محمد کریمی بازیکنی بود که در پست هافبک دفاعی در بیشتر بازی های فصل برای سپاهان بازی کرد. البته در مواقعی که او محروم می‌شد، جلال علی‌محمدی این وظیفه مهم را برعهده می‌گرفت؛ چرا که سروش رفیعی، یاسین سلمانی و احسان حاج صفی بیشتر هافبک‌هایی پا به توپ به شمار می‌روند که توانایی‌های آنها با ویژگی‌های مورد نیاز هافبکی که وظیفه اصلی بازیسازی و نظم دادن به بازی سپاهان را باید برعهده بگیرد، تفاوت داشت. ضمن اینکه کادر فنی سپاهان به سه بازیکنی که اشاره کردیم، در پست هافبک هجومی نیاز بیشتری داشت. پس اگر طی روزهای آینده زمزمه انتقالی پر سر و صدا از تهران به مقصد اصفهان به پا شد، اصلا تعجب نکنید؛ چرا که محرم برای تقویت تیمش مسعود ریگی هافبک استقلال را به عنوان گزینه اصلی زیر نظر دارد و مذاکرات برای جذب او به شکل جدی دنبال می‌شود. باشگاه سپاهان البته علاوه بر استقلال، ترکیب چند تیم دیگر را نیز برای رفع این نیاز تحت بررسی دقیق دارد. در صورتی که این بازیکن جذب شود، نویدکیا در کنار محمد کریمی و احیانا رسول نویدکیا، حداقل سه گزینه برای این پست مهم و تعیین کننده در دسترس دارد و البته این ها به استثنای بازیکنان رده‌های پایه تیم سپاهان است.اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

*هافبک هجومی؛ یک خلا دیگر 
سروش رفیعی یکی از بازیکنان سپاهان به شمار می‌رود که پس از دیدار برابر استقلال در میکسدزون خبری ورزشگاه آزادی با ابهام در مورد آینده‌اش حرف زد؛ احتمال بازگشت سروش رفیعی که قراردادش با سپاهان تمام شده، به پرسپولیس وجود دارد و در این صورت محرم در این بخش از زمین نیز باید فکر ویژه‌ای برای تقویت تیمش داشته باشد. البته همین حالا هم با جدایی حاج‌صفی کادر فنی سپاهان گزینه‌های مورد نظرش را انتخاب کرده و مدیران باشگاه در حال مذاکره با آنها برای جذبشان هستند. جلال علی‌محمدی و یاسین سلمانی ۲ بازیکنی هستند که در طول فصل نمایش‌های بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای در این پست داشتند ولی حداقل باید انتظار اضافه شدن ۲ جانشین شایسته در این بخش از زمین به ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی باشیم. البته که چرخش بازیکنان چند پسته در منطقه‌هایی که تخصص دارند، از راه‌کارهای دیگر است و در صورتی که یک هافبک دفاعی مطمئن به جمع سپاهانی‎‌ها اضافه شود، شاید محمد کریمی هم بتواند یک خط جلوتر بازی کند و نیاز کادر فنی برای خرید هافبک هجومی را تا حدی مرتفع کند.

*وینگرهای چپ و راست؛ حداقل یک مهره کلیدی
جدایی محمد محبی که در اکثر بازی‌های فصل در ترکیب اصلی سپاهان قرار داشت و در منطقه چپ زمین به عنوان وینگر چپ بازی می‌کرد، فقدان بزرگی برای سپاهان خواهد بود. رضا دهقانی نیز بازیکن دیگری بود که در نیم فصل در این منطقه از زمین از جمع طلایی پوشان جدا شد تا کادر فنی سپاهان در روزی که مقابل پیکان چندین محروم داشت، تصمیم بگیرد از احسان حاج صفی در پست وینگر چپ استفاده کند. خلعتبری قراردادش یک فصل دیگر تمدید شده، ولی حداقل یک بازیکن تاثیرگذار و تعیین کننده و حداکثر ۲ بازیکن در پست وینگر به ترکیب تیم محرم نویدکیا اضافه خواهند شد. در پست وینگر راست نیز محمدرضا حسینی و رضا میرزایی دو بازیکن دیگر سپاهان به شمار می‌روند. قرارداد حسینی که بازیکن بسیاری ارزشمندی است تمدید می‌شود و رضا میرزایی نیز همچنان قرارداد دارد. البته میرزایی در پستی اینستاگرامی تقاضای فرصت بیشتر از کادر فنی کرده و باید دید محرم چه دیدگاهی در این مورد دارد. با این حال بلافاصله پس از پایان لیگ تلاش برای جذب چند بازیکن نظیر سعید صادقی و فرشاد احمدزاده برای تقویت بخش هجومی و میانی سپاهان آغاز شده است. باز هم باید به این نکته اشاره کرد که سپاهان در این بخش از زمین همین حالا سه بازیکن را در دسترس می‌بیند که میرزایی، خلعتبری و حسینی هستند. راه حل دیگر می‌تواند جدایی برخی بازیکنان از پست‌هایی باشد که در لیگ بیستم به آن پست عادت کرده‌اند؛ گزینه‌ای که با توجه به کیفیت نیروی انسانی سپاهان به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

*خط آتش؛ یک جنجال بزرگ در راه است 
از همین حالا کری‌های هواداران سپاهان و پرسپولیس در فضای مجازی آغاز شده است؛ اخبار حکایت از آن دارد که سپاهانی‌ها در ازای انتقال محمد محبی به باشگاه سانتاکلارای پرتغال توانسته‌اند با شهریار مغانلو مهاجم ارزشمند سرخپوشان به توافق برسند و اگر اینچنین شود، رقابت پرسپولیس و سپاهان برای کسب قهرمانی پیش از آغاز مسابقات داغ و هیجان انگیز خواهد شد. محرم نویدکیا در این پست سجاد شهباززاده، روح الله باقری و علی صادقی (بازیکن تیم امیدهای سپاهان) را نیز در اختیار دارد و در صورت جذب مغانلو یکی از جذاب ترین خطوط هجومی لیگ بیست و یکم را خواهد داشت.اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

چند نکته در مورد نقل و انتقالات سپاهان؛
*در طول متن فرضیه ما ادامه استفاده کادر فنی سپاهان از سیستم ۳-۳-۴ که نتایج خوبی در لیگ با آن گرفتند. اما احتمالا نویدکیا طوری تیمش را انتخاب می‌کند که قابلیت استفاده از حداقل ۲ سیستم را به طور کامل و کارا داشته باشد.
*در صورتی که سپاهانی‌ها نتوانند از بازار داخلی گزینه‌های مورد نظرشان را جذب کنند، قطعا به خدمت گرفتن بازیکن خارجی در دستور کار مدیران باشگاه قرار خواهد گرفت.
* ابراهیم شکوری معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس امروز در آخرین مصاحبه خود از پیشنهاد بالای یک تیم صنعتی برای جذب یک یا چند بازیکن از این  تیم خبر داده است. با توجه به این موضوع شاید بتوان این فرضیه را هم مطرح کرد که سپاهانی‌ها علاوه بر شهریار مغانلو، حداقل یک بازیکن دیگر پرسپولیس را نیز زیر نظر گرفته‌اند.

*البته علاوه بر اضافه کردن بازیکنان جدید که مورد نیاز سیستم کادر فنی برای پیاده کردن تاکتیک‌هایشان هستند، محرم نویدکیا به طور موازی پس از جدایی علیرضا مرزبان و خداحافظی، به دنبال تقویت کادر فنی خود نیز هست و با اینکه بسیاری از اعضای تیم در تعطیلات هستند، خودش با دقت و وسواس در حال آماده سازی تیمش است. حضور یک مربی شناخته شده نیز از دیگر خبرهای مهم پیرامون سپاهان پیش از آغاز لیگ بیست و یکم خواهد بود.

۶۶۴۱

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

محرم این ۲ مهره کلیدی استقلال و پرسپولیس را می‌خواهد

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ