۴ پرسپولیسی که مهدی ترابی پست آن‌ها را تغییر داد!

0

پرسپولیس نیوز

سعید شاه نظری؛ مهدی ترابی یکی از بهترین‌های لیگ بیستم بود اگر از ابتدای فصل برای پرسپولیس بازی می‌کرد شاید حتی بهترین بازیکن فصل هم می‌شد. ترابی در پست وینگر چپ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد و نفوذهای او به عرض زمین کار هر خط دفاعی را سخت می‌کند. شوت با کات داخل پا تخصص ترابی است و از آن مهم تر پاس گل‌هایی است که در زمان نفوذ از جناح چپ ارسال می‌کند. ترابی به دلیل درخشش در این پست و باعث شده ۴ ستاره پرسپولیس تغییر پست بدهند و فرصت بازی در پست وینگر چپ را پیدا نکنند.

وحیدی امیری؛ یکی از بهترین‌ها

یکی از بهترین وینگر چپ‌های فوتبال ایران بدون شک وحید امیری است. ستاره تیم ملی درجام جهانی ۲۰۱۸ که آن لایی معروف را به جرارد پیکه زد ، حاصل حرکت او در پست وینگر چپ بود. حتی دوندگی وحید هم باعث نشده او وینگر چپ اول تیمش باشد و به دلیل درخشش ترابی مجبور شد در لیگ بیستم چند پست را تجربه کند و در آخر هم به دفاع چپ منتقل شد و این در حالی است که بهترین بازی‌های وحید را در پست وینگر چپ به خاطر داریم.

سیامک نعمتی؛ فرصت اندک

سیامک با درخشش در پست وینگر چپ از پیکان به پرسپولیس آمد اما در این پست فرصت بازی چندانی پیدا نکرد و با حضور بازیکنانی مثل وحید امیری و مهدی ترابی مجبور به تغییر پست شد. سیامک در زمان برانکو به خط حمله هم رفت اما عدم تخصص بازی در این پست باعث شد در ادامه به دفاع راست تبدیل شود .

احسان پهلوان؛ به چشم نیامد

نمایش درخشان احسان پهلوان در لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۲۰ را به خاطر دارید؟ احسان جای خالی ترابی را در تیم به خوبی پر کرده بود اما با بازگشت مهدی باز هم پست وینگر چپ به ترابی رسید و احسان مجبور شد در پست وینگر راست و حتی هافبک میانی بازی کند و مثل گذشته نمایش او در تیم به چشم نیاید و این تغییر پست از احسان یک بازیکن معمولی ساخت.

امید عالشاه؛ دور از پست تخصصی

کاپیتان دوم پرسپولیس برای رسیدن به ترکیب اصلی سخت تلاش کرد اما در پست تخصصی خود بازی گرفته نمی‌شود. انتقادهای زیادی از عملکرد عالیشاه به گوش می‌رسد اما فراموش نکنید که او یک وینگر چپ فوق العاده است اما حضور ترابی در این پست باعث شده امید در خط حمله و یا جناح راست بازی کند که پست تخصصی او نیست. با این حال امید نشان داده پست بازی برای او فرق چندانی ندارد و با تمام توان در خدمت تیم است ولی اگر در پست تخصصی خود بازی می‌کرد عملکرد بهتری داشت.

***

ترابی در پست وینگر چپ بازیکن نه تنها بازیکن محبوب گل محمدی است بلکه در زمان حضور برانکو و کالدرون هم در این پست فیکس بازی می‌کرد اما برای رسیدن به پیراهن تیم ملی در این پست کار سختی را دارد. در بازی‌های مقدماتی جام جهانی سرمربی تیم ملی جهانبخش را به او ترجیح داد و حتی مهدی قایدی هم توانایی بازی در این پست را دارد و ترابی برای بازی در تیم ملی باید از این هم بهتر شود و در دفاع تیمی‌کمک کند تا او را در ترکیب اصلی تیم ملی هم ببینیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ