گزارش ویژه/ پنج تمدیدی از هفت اتمام قرارداد؛ شجاعیان و اسماعیلی؟

0

 پایگاه خبری فوتبالی- مصاحبه رییس هیات‌مدیره استقلال، نکته دندان‌گیری نداشت؛ یک سری توضیح واضحات که در حال انجام نهایت تلاش‌مان هستیم و البته بیشتر گله از بی‌تعصب بودن برخی بازیکنان.

به گزارش فوتبالی، ملکیان البته هیچ اشاره‌ای به کیفیت و کفایت مدیران، احتمالا به دلیل دامنه شمول این گزاره، نکرد. ساعاتی بعد، اظهارنظر احمد مددی، نکته‌دارتر بود بخصوص آنجا که گفت:«باشگاه و کمیته نقل و انتقالات در حال حاضر گفتگو با ۵ بازیکن تمدیدی مورد نظر کادر فنی و همچنین ۱۰ بازیکن مورد نظر ایشان برای تقویت تیم را در دستور کار دارد.»

 قرارداد ۱۰ بازیکن استقلال تا پایان لیگ بیستم بود و حالا این نفرات آزاد هستند:« سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد نادری، هروویه میلیچ، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و داریوش شجاعیان» از میان این ۱۰ نفر، میلیچ و نادری و دیاباته جایی در استقلال فصل بعد ندارند. و این یعنی از مجموع ۷ بازیکن باقیمانده باید طبق مصاحبه مدیرعامل استقلال، روی نام ۲ بازیکن دیگر خط قرمز کشید.

 به نظر می‌رسد، یکی از این ۲ نفر قطعا داریوش شجاعیان خواهد بود. او به عنوان یک ستاره و با رقمی بالا از گسترش فولاد راهی استقلال شد ولی جز در یک مقطع کوتاه (نیم فصل دوم لیگ هجدهم زیرنظر وینفر شفر) درخششی در این تیم نداشت. شجاعیان البته بدشانس هم بود که ۲ بار با پارگی رباط صلیبی روبرو شد. با توجه به داشته‌های مجیدی در خط میانی، عدم تمدید قرارداد با شجاعیان کاملا محتمل است و همین امروز هم خبر آمد که او به احتمال زیاد، فصل آینده در فجر شهید سپاسی توپ خواهد زد.

 رسیدن به نام بازیکن دوم اما کار سختی است چون هر ۶ بازیکن، جزو مهره‌های کلیدی مجیدی و استقلال هستند. شاید بتوان با کدهایی که ملکیان در مصاحبه‌اش داده، به این بازیکن رسید. رییس هیات‌مدیره از ۳ بازیکن شاکی است. او درباره اولی چنین گفته:«بازیکنی هست که بیش از ۵ میلیارد تومان رقم قرارداد او در یک فصل است و دایم درخواست‌های عجیب و غریب از باشگاه دارد. این بازیکن به دفعات با انجام مصاحبه‌های خود حاشیه‌سازی می‌کند و تمرکز تیم را قبل از بازی حساس و مهم سلب کرده بود. آیا این فرد نسبت به باشگاه متعهد بوده و مسئولیت‌پذیر است؟ مهم‌تر اینکه هواداران استقلال برای او ارزش و احترام دارند؟! قطعا خیر. چراکه تمام فکر و نیت این بازیکن منافع شخصی خودش است و هر اتفاقی که برای تیم رخ دهد اصلا برای او اهمیت نداشته و ندارد. وجود این نوع بازیکنان آفت و سم برای استقلال است لذا باید استقلال از وجود چنین بازیکنان بی‌تعصب و منفعت‌طلب شخصی پاکسازی شود.» در میان این هفت نفر، تنها قرارداد فرشید اسماعیلی حدود رقم مدعای ملکیان است.

 دومین اعتراض ملکیان چنین است:«درحالیکه حقوق کارمندان، کارگران و مدافعان سلامت عزیز‌تر از جان در یک سال ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. چرا باید یک بازیکن با جسارت و سماجت فراوان خواهان افزایش ۵۰۰ درصدی قرارداد خود باشد آنهم با کمتر از ۵۰ درصد کارایی و اثربخشی در داخل زمین؟» و اعتراض سوم:« برای تمدید قرارداد بازیکنی که ۲ میلیارد تومان قرارداد دارد ما با مجوزی که اخذ کرده‌ایم، حاضر شده‌ایم رقم قرارداد آن بازیکن را به ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد همراه با چند آپشن افزایش دهیم که به نظرم فوق‌العاده است اما همان بازیکن خواهان افزایش ۶۰۰ درصدی قرارداد خود است که این خواسته نهایت زیاده‌خواهی و خودخواهی است و برای همه ما عجیب و حیرت‌آور است.»

 این دو مورد اما به احتمال فراوان، مربوط به بازیکنانی است که قراردادشان تمام شده است. کدهای ملکیان بیشتر با آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری همخوانی دارد هرچند منابع خبری می‌گویند مطهری هنوز رقمی به باشگاه اعلام نکرده ولی با رقم پیشنهادی باشگاه مخالف است. این گزاره با اعتراض سوم ملکیان همخوانی بیشتری دارد. اعتراض دوم احتمالا مربوط است به رضاوند یا اسماعیلی بخصوص وقتی ملکیان درباره کارایی حرف زده و به آن اشاره کرده است.

 توپ اما در زمین مجیدی است چراکه مددی درباره جلسه روز سه‌شنبه با حضور سرمربی گفته است:«در این جلسه روند مذاکرات مورد گفت و گو قرار گرفت و همچنین عدد نهایی و موردتایید برای حضور بازیکنان در فصل پیش‌ رو به تایید حاضرین در جلسه رسید تا نسبت به آن برای حضور بازیکنان مورد نظر کادر فنی اقدام شود.»

مطهری یا اسماعیلی یا رضاوند؟ پاسخ به این سوال سخت است. با توجه به جدایی قایدی و دیاباته و احتمال کم حضور پریرا، مطهری به عنوان یک مهاجم دونده به درد استقلال می‌خورد. رضاوند هم هافبک محبوب مجیدی است. سرمربی آبی‌ها معتقد است رضاوند تنها هافبک دوگانه تیمش محسوب می‌شود: رضاوند، ریگی نیست ولی در امور دفاعی به کار می‌آید. رضاوند، اسماعیلی هم نیست ولی می‌توان در کارهای هجومی رویش حساب کرد. بنابراین شاید درنهایت قرعه به نام اسماعیلی بیفتد که نه کارایی داشته و نه مرد محبوب مجیدی است و پنالتی که در فینال جام حذفی از دست داد هم جایگاهش را بیش از پیش از دست داد.

“فوتبالی” اما معتقد است مددی در حرف‌هایش دچار اشتباه شده چرا که باشگاه برخلاف ادعای او با ۵ بازیکن (آرش رضاوند، سید حسین حسینی، ارسلان مطهری، مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی) برای تمدید قرارداد از طریق خودشان یا مدیربرنامه‌های‌شان مذاکره کرده‌ که هیچ‌کدام هم به نتیجه نرسیده است. درباره یزدانی اما جلسه‌ای برگزار نشده ولی شخص مدیرعامل با این بازیکن صحبت تلفنی کرده است. 

اوضاع نقل و انتقالات باشگاه وضعیت عجیب و غریبی دارد و معادلات ساعت به ساعت تغییر می کند. باید منتظر ماند و دید بالاخره استراتژی باشگاه استقلال چه زمانی مشخص خواهد شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

۱۴۷۰

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش ویژه/ پنج تمدیدی از هفت اتمام قرارداد؛ شجاعیان و اسماعیلی؟

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ