سید حسین اتابکی درگذشت +علت فوت این مداح

1

علت مرگ و علت بیماری سیدحسین اتابکی چیست

استاد سید حسین اتابکی در سال ۱۳۱۸ در تهران دیده به جهان گشود. در دوران جوانی، شیفته حضرت امام خمینی (ره) شد و در مبارزات سیاسی با رژیم پهلوی در کنار شهید بهشتی، مرحوم مهدوی کنی،  شهید باهنر و شهید رجایی نقش بسزایی ایفا کرد.

در جریان جنگ تحمیلی نیز با راه‌اندازی کاروان‌های پشتیبانی، به هم‌رزمانش در خط مقدم جبهه‌ها کمک می‌کرد.او از شاگردان مرحوم آیت‌الله برهان بود. مرحوم آیت‌الله مجتهدی و مرحوم اتابکی هر دو در مقطعی از زمان، محضر حضرت آیت‌الله برهان را درک کرده بودند.

مرحوم اتابکی از جهت مباحث عقیدتی هم‌دوره شهید آیت‌الله مطهری بود. شهید مطهری درباره نحوه تدریس این عالم مجاهد فرموده بودند که بهترین روش تربیتی برای جوانان و نوجوانان را آقای اتابکی پیش گرفته‌اند.

مداحان معروف سید حسین اتابکی افراد معروف کرونایی

سیدحسین اتابکی از منبری‌ها و اساتید اخلاق بنام جنوب تهران در ۸۲ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا روز گذشته شنبه ۳۰ مردادماه، همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) درگذشت. این واعظ متولد ١٣١٨ و از شاگردان آیت‌الله برهان بود.

حجت الاسلام محمد سعید مهدوی کنی، پسر آیت الله مهدوی کنی در خصوص این مرحوم گفته بود: «در آبمنگل در خیابان ری، جایی مثل حسینیه بود که صادقیه نام داشت.

آقای اتابکی آن را تأسیس و اداره می‌کرد. مرکزی بود که خیلی از انقلابیون و فعالان مذهبی می‌آمدند و در آن مراسم مذهبی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شد.

محلی بود شبیه حسینیه ارشاد منتها فعالیت تند سیاسی نمی‌کردند، برای اینکه بسته نشود. در واقع، بحث مسائل اجتماعی روز و ربط آن با مباحث عقیدتی و مبانی و چیزی شبیه بحث‌های شهید مطهری مطرح می‌شد. یادم می‌آید از جمله فعالان آن جمع آقایان بادامچیان و زمانی بودند.»

پیکر این مرحوم قرار است امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه از ساعت ۱۲:۳۰ در حرم سیدالکریم تشییع شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. وحید صادقی می گوید

    با سلام و احترام

    دوستی که زحمت تهیه چنین خبری رو کشیده باید تحقیق بیشتری میکردند. جناب حاج آقای اتابکی (ره) فقط به صرف اینکه لباس روحانیت به تن نداشتند از لقب آیت ا… برای ایشان استفاده نمیشد. ایشان از نظر زهد، تقوا و علم مقام بالایی داشتند. و همگان ایشان را به عنوان استاد اخلاق میشناختند. نظیر ایشان به ندرت در تهران پیدا خواهیم کرد .فقدان این مرد وارسته و الهی ضایعه سنگینی برای شاگردان و موالیان اهلبیت علیهم السلام است. ضایعه از دست دادن ایشان را به امام عصر (عج الله تعالی فرج الشریف) و تمامی شاگردان و نزدیکان و بیت ایشان تسلیت عرض کرده و از خدای عزیز برای ایشان علو درجات مسئلت داریم.