انواع تخت خواب کشودار ؛ ویژگی ها، نکات انتخاب و خرید

0

استفاده از تخت خواب کشودار در اتاق خواب مزایای مختلفی دارد که در اینجا به آن پرداخته می شود. اگر در اتاق خوابتان با فضای کوچک مواجه هستید، می توانید از کمد و کشو استفاده نمایید. اگر کمد و کشو داشته باشید، می توانید وسایل بیشتری در اتاق خود جای دهید. برای رسیدن به این هدف می توان از یک تخت خواب کشو دار استفاده کرد. افراد می توانند بدین گونه از فضاهای موجود در تخت خواب خود استفاده نمایند. البته هر مدل تخت خوابی یک نوع کشو دارد و ممکن است محل این کشوها در تخت خواب دیگر متفاوت باشد. تخت خواب کشو دار فضاهای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و به کمک آن ها می توانید وسایل خود را صورت منظم تری بچینید. برخی خانه ها اتاق مهمان دارند، بنابراین می توان از تخت خواب های کشو دار با دو هدف تخت خواب و داشتن قفسه استفاده کرد.

قوانین طراحی دکوراسیون داخلی عکس اتاق خواب دکوراسیون داخلی دکوراسیون خلاقانه دکوراسیون اتاق خواب تخت خواب کشودار تخت خواب ایده دکوراسیون فضای کوچک انواع تخت خواب کشودار انواع تخت خواب اصول طراحی دکوراسیون مدرن

تخت خواب های کشودار قابلیت استفاده در تمامی فصول گرم یا سرد سال را دارند. منظور از این حرف آن است که لزومی به تعویض تخت خواب در برخی فصول سال نیست. نام دیگری که بر روی تخت خواب های کشو دار می گذارند، تخت خواب کاپیتان است. استفاده از واژه کاپیتان به دلیل استفاده از این مدل تخت خواب ها در کشتی است. در داخل کشتی ها فضا بسیار محدود است، بنابراین از این مدل تخت خواب ها برای صرفه جویی در فضا و جای دادن وسایل استفاده می شود. تخت خواب های کشو دار از دو قسمت بالا و پایین تشکیل شده اند. قسمت بالا محل قرار گیری تشک است و قسمت پایین شامل کشو ها می باشد و وسایل درون آن جای خواهند گرفت.

به منظور استفاده هر چه بهتر و بیشتر از فضا در اتاق خواب های محدود، قسمت زیرین تخت خواب های کشو دار از چندین عدد کشو تشکیل شده است. در این حالت افراد می توانند تمامی وسایل اضافی خود را به صورت منظم در کشو های زیرین تخت قرار داده و بدین گونه فضای هر چند محدود اتاق خواب باز هم خالی خواهد ماند. در این حالت نه تنها اتاق خواب بزرگ تر به نظر خواهد رسید، بلکه اتاق به ظاهر تمیز تر نیز می باشد. البته این گونه کشو ها حکم یک انبار برای جای دادن وسایلی را دارند که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، صرفا با این تفاوت که در هر زمانی افراد بخواهند می توانند به وسایل خود دسترسی داشته باشند.

با استفاده از این نوع تخت خواب ها فضای مورد نظر برای نظافت اتاق نیز به حداقل میزان خود خواهد رسید. در واقع قسمت زیرین تخت خواب دیگر یک فضای باز و پر از گرد و غبار نیست، صرفا چند عدد کشو مرتب و منظم است که تمام وسایل را در خود جای داده است. البته یکی دیگر از مزایای اینگونه تخت خواب ها این است که کشو ها به سطح زمین چسبیده اند و در نتیجه فضای زیر تخت باز نیست. در این حالت دیگر نیازی به جارو کشیدن در فضای زیرین نخواهد بود. با انتخاب تخت خواب های کشو دار با یک تیر دو نشان زده اید، در واقع هم نظافت اتاق را بیشتر کرده اید و هم فضای بیشتری در اختیار گرفته اید.

طراحی ها و مدل های نمایانگر تخت خواب های کشو دار بسیار زیاد هستند. با انتخاب تخت خواب های کشودار دیگر هم یک تخت خریده اید و هم یک عدد کمد که در زیر آن جای گذاری شده است. تمامی این طراحی ها صرفا بدین منظور است که در زندگی آپارتمان نشینی امروز، بسیاری از وسایل چند کاره باشند. در ادامه این مطلب، آفتاب دکور به بررسی مدل ها و سبک های طراحی مربوط به تخت خواب های کشو دار می پردازد.

قوانین طراحی دکوراسیون داخلی عکس اتاق خواب دکوراسیون داخلی دکوراسیون خلاقانه دکوراسیون اتاق خواب تخت خواب کشودار تخت خواب ایده دکوراسیون فضای کوچک انواع تخت خواب کشودار انواع تخت خواب اصول طراحی دکوراسیون مدرن

انواع تخت خواب کشودار

متناسب با سن و سال یعنی کودک یا بزرگسال بودن، مدل و طراحی تخت خواب های کشودار تغییر خواهد کرد. البته شاید افراد عادی از ویژگی های ظاهری این مدل تخت خواب ها متوجه تفاوت آن ها نشوند؛ اما از نظر تخصصی تفاوت هایی در این دو مدل تخت خواب کشویی لحاظ شده است.

اگر به تخت خواب های کشودار که مخصوص بزرگ سالان هستند، توجه فرمایید متوجه می شوید که طراحی مدرن آن ها و همچنین سبک آن ها متناسب با سلیقه مشتریان ایجاد شده است. البته محل قرار گیری کشو ها تماما در قسمت زیرین تخت قرار دارند و صرفا تعداد کشو ها و نوع و سبک طراحی هر مدل با نوع دیگر متفاوت خواهد بود.

البته نوعی از تخت خواب های کشو دار هستند که کشو ها به حالت مخفی در زیر آن ها تعبیه شده اند. در این حالت باید نسبت به باز کردن کشو ها اقدام نمود تا بتوان به راحتی متوجه وجود کشوها شد. این مدل تخت خواب ها دارای قاب بندی بسیار منظم می باشند و ظاهری زیبا را به نمایش خواهند گذاشت. در صورتی که به دنبال وسایل چند کاره برای اتاق خواب کوچک خود هستید، بهترین گزینه ای که پیش رویتان خواهد بود، تخت خواب های کشودار هستند. نکته جالب اینجا است که ویژگی یک تخت خواب اصولی نظیر داشتن کوسن، سایبان، تاج تخت و غیره همگی در این مدل تخت خواب ها گرد هم آورده شده است.

اگر به دنبال تخت خواب کشودار برای فرزند خود هستید، باید بدانید که طراحی این مدل تخت خواب کشو دار قدری با مدل بزرگسالان تفاوت دارد. تخت خواب های کشو دار مخصوص کودکان دارای طراحی خاص یا مدرن نمی باشد، بلکه صرفا فاکتور اصلی در ساخت آن ها راحتی در استفاده بوده است. در واقع تخت خواب های کاپیتان برای کودکان به گونه ای در نظر گرفته می شوند که استفاده از کشوها (باز و بسته کردن) بسیار راحت باشد. تخت خواب های کشودار کودکان دارای دو مدل هستند. مدل اول بسیار ساده است و صرفا باز فضای زیر تخت به عنوان کشو استفاده می شود؛ اما نوع دوم کمی پیشرفته تر است و از فضای بالای تخت نیز برای قرار دادن وسایل استفاده می شود.

البته این مدل تخت خواب ها برای رنج سنی نوجوانان نیز در نظر گرفته می شود و تلاش شده است تا از ترکیب تخت خواب و یک فضای قلعه مانند مفرح برای ایجاد لذت بیشتر کمک گفته شود.

البته تخت خواب های کشودار انواع متفاوتی دارند و اگر شما به دنبال خرید این مدل تخت خواب هستید، بهتر است با انواع آن که در ادامه معرفی می شوند آشنا شوید.

قوانین طراحی دکوراسیون داخلی عکس اتاق خواب دکوراسیون داخلی دکوراسیون خلاقانه دکوراسیون اتاق خواب تخت خواب کشودار تخت خواب ایده دکوراسیون فضای کوچک انواع تخت خواب کشودار انواع تخت خواب اصول طراحی دکوراسیون مدرن

تخت خواب کشو دار کاپیتان

رایج ترین مدل از انواع تخت خواب های کشو دار نوع کاپیتان آن است. دو مدل سبک ساده و مدرن برای ساخت این مدل تخت خواب ها در نظر گرفته شده است. در مدل ساده آن تخت خواب کشودار کاپیتان بیشتر شبیه به مدل کودکانه آن می باشد. در تمامی انواع این مدل، کشو ها در قسمت پایینی و زیر تخت قرار گرفته اند. البته برای مدل تک نفره سعی شده که کشو ها در یک سمت تعبیه شوند تا بتوان تخت تک نفره را به دیوار تکیه داد. البته محل قرار گیری کشوها در تخت خواب های دو نفره، به صورت قرینه و دو طرفه خواهد بود.

اگر تخت خواب انتخابی شما از نوع کاپیتان باشد، تمام کشو های قسمت زیرین آن دارای قامت یکسان می باشند. در صورتی که ارتفاع خود تخت خواب کاپیتان افزایش یابد، به تعداد ردیف های کشو ها در زیر تخت اضافه خواهد شد. اگر تخت خواب متعلق به کودک یا یک نوجوان است، همان یک ردیف کشو کفایت می کند؛ اما تخت خواب های دو نفره به طور معمول بیش از یک ردیف کشو در بر خواهند داشت. تخت خواب های کشویی کاپیتان مدل ها و طرح های متفاوتی داشته و گزینه های انتخابی بیشتری را در اختیار افراد قرار خواهند داد.

قوانین طراحی دکوراسیون داخلی عکس اتاق خواب دکوراسیون داخلی دکوراسیون خلاقانه دکوراسیون اتاق خواب تخت خواب کشودار تخت خواب ایده دکوراسیون فضای کوچک انواع تخت خواب کشودار انواع تخت خواب اصول طراحی دکوراسیون مدرن

تخت خواب کشو دار بالا برنده

برخی تخت خواب ها تشک را بالا برده و از بخشی که در زیر تشک قرار گرفته است برای جای دادن وسایل استفاده می کنند. تشک تخت خواب از طریق یک فریم احاطه شده است و در نهایت اهرم هایی که در زیر تشک قرار گرفته اند به بالا رفتن تشک کمک خواهند کرد. این مدل تخت خواب های کشویی دارای فضا برای نگهداری وسایل هستند؛ اما این فضا در ظاهر تخت مشاهده نمی شود. البته این فضا بزرگ است و در صورتی که خودتان تمایل داشته باشید، می توانید این فضا را تقسیم بندی نمایید. اگر بخواهید به این فضا دسترسی پیدا کنید، می توانید به کمک یک عدد دست گیره که در گوشه تخت قرار دارد، تشک را بالا ببرید. البته زمانی که تشک بالا می رود به دلیل وجود سیستم هیدرولیکی تعبیه شده در تخت خواب به سمت پایین بر نمی گردد. در این حالت دیگر نیازی به نگه داشتن تشک در بالا نیست. با در نظر گرفتن این سیستم دیگر نیازی نیست نگران بالا بردن تشک سنگین وزن خود باشید. این فضا برای اهداف بسیاری می تواند مورد استفاده قرار گیرد، نظیر جمع کردن دخت خواب و ملافه ها. در صورت استفاده از فضای زیر تشک، می توان فضای داخل کمد ها را به نگهداری وسایل دیگری از قبیل لباس ها و غیره اختصاص داد. این نوع تخت خواب ها به نام جک دار نیز شهرت دارند.

قوانین طراحی دکوراسیون داخلی عکس اتاق خواب دکوراسیون داخلی دکوراسیون خلاقانه دکوراسیون اتاق خواب تخت خواب کشودار تخت خواب ایده دکوراسیون فضای کوچک انواع تخت خواب کشودار انواع تخت خواب اصول طراحی دکوراسیون مدرن

تخت خواب کشو دار غلتک دار

تخت خواب های غلتک دار دیگر دارای کشو نیستند. البته این مدل تخت خواب ها در استفاده از فضا صرفه جویی می کنند؛ اما کمی عملکردشان متفاوت خواهد بود. در این گونه تخت خواب ها، دو عدد تشک بر روی هم قرار گرفته اند که با کشیدن کشوی زیرین تخت، تشک دوم به بیرون خواهد آمد. تنها تفاوت این دو عدد تشک ارتفاع آن ها می باشد. در واقع ارتفاع دو تشک در تخت خواب به یک اندازه نیست و هر کدام از تشک ها به اندازه یک نفر جای می گیرند.

موارد استفاده از این مدل تخت خواب های کشویی، برای کودکان، نوجوانان و دو قلو ها می باشد. اگر بخواهیم در فضای اتاق خواب صرفه جویی نماییم، بهترین کار استفاده از این مدل تخت خواب ها برای اتاق خواب مهمان است. در این حالت مهمان ها در راحت ترین شکل می توانند در اتاق خواب شما استراحت کنند. البته تخت خواب های کشو دار غلتک دار نسبت به تخت خواب های معمولی سایز کوچک تری دارند.

اندازه ها و سایز های تخت خواب های کشودار به چه صورت تقسیم بندی می شوند؟

سایز مورد نظر برای تخت خواب های کشو دار به صورت معمول، مشابه تخت خواب های معمولی است؛ اما افراد می تواند در انتخاب سلیقه خود را به خرج دهند. تخت خواب های خواب های یک نفره ای که کشو دارند، مناسب کودکان هستند و اگر بیش از یک فرزند وجود دارد، نوع دو نفره این مدل تخت خواب ها همان مدل غلتک دار می باشد. مدل های مختلف و طراحی های مختلف برای افراد بزرگسال، موجود است که آن ها می توانند بنا به سلیقه خود آن ها را انتخاب نمایند. همچنین اگر به دنبال ایجاد راحتی در مهمانان خود هستید، برای اتاق مهمان بهتر است از این مدل تخت خواب ها استفاده نمایید. تخت خواب های کشو دار هم برای پذیرایی مهمانان و هم برای خانه های آپارتمانی و فاقد فضای کافی مناسب می باشند.

منبع : آفتاب دکور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ