مهدی صفری کیست؟ سوابق و تحصیلات

4

مهدی صفری دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران می باشد. پیش از این سفیر ایران در کشورهای چین، اتریش و روسیه بوده است. وی همچنین معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران را بر عهده داشته‌است. صفری در زمان سعید جلیلی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران بود.

«مهدی صفری» هم به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جایگزین سید رسول مهاجر شد.

وزارت خارجه ایران مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه ایران مدیران و مسئولان ایران اسامی سفیران ایران

صفری همچنین نمایندهٔ ایران در مذاکرات رژیم حقوقی خزر بوده‌است.

در سپتامبر ۲۰۱۰، او قرار بود به عنوان سفیر ایران در بریتانیا انتخاب شود اما دولت از تصمیم خود منصرف شد و سفیری در این کشور تعیین نکرد.

وزارت خارجه ایران مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه ایران مدیران و مسئولان ایران اسامی سفیران ایران

صفری در رویداد ازدحام حجاج در منا، جزء مفقودین این حادثه بوده‌است. اما هیچ مشکلی برای او پیش نیامد. وی مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین نیز بوده‌است.

سوابق شغلی و تحصیلی

مهدی صفری دارای مدرک دکترای برق و مخابرات است و به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و روسی آشنایی دارد.

مهدی صفری پیش از این به عنوان معاون استانداری بوشهر، مدیر عامل و رئیس هیإت مدیره صنایع الکترونیک شیراز، معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و همچنین روسیه، نماینده ویژه در امور دریای خزر و مدیرکل مشترک المنافع، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه مشغول به فعالیت بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. گلعلی می گوید

    با توجه به‌ این‌ بیوگرافی بزرگوار کاملا مشخص و واضحه بگم این همه شغل رو قرق کرده ….در حالیکه جوان های تحصیل کرده این مملکت از فرط بیکاری دارن تو رستوران ها، کارهای خدماتی و تاکسی اینترنتی و گاها حتی بیکار بیکار گذران عمر میکنن

    1. دکترغلامحسین تسبیحی می گوید

      کوشش های آقایان باقری و صفری نیز این است که بتوانند هرچه زودتر فقر و بیکاری را ازجامعه ایران دورنمایند.

  2. دکترغلامحسین تسبیحی می گوید

    مصاحبه ای جالب و آموزنده بود.

  3. داراب می گوید

    انشاالله با این رزومه سنگین و این همه پست های حساس و نفوذ بالاش همین مقدار که فقط! خائن به این ملت مظلوم و نوکر اجانب نباشه دعاش می کنیم عاقبت بخیربشه و خدا بر عزت اش بیفزاید…