فرو رفتن ناخن در گوشت پا را چگونه درمان کنیم؟

0

فرورفتن ناخن معمولاً بیشتر در شست پا اتفاق می‌افتد. در اغلب موارد خودتان می‌توانید از ناخن فرورفته در گوشت مراقبت کنید اما اگر درد شدید باشد و گسترش یابد پزشک شما می‌تواند اقدامات لازم را برای تسکین ناراحتی و کمک به اجتناب از عوارض ناخوشایند انجام دهد.

مجله سلامت درمان فرو رفتن ناخن در گوشت درمان خانگی ناخن در گوشت پا پماد برای ناخن فرورفته در گوشت

اگر دچار ناراحتی شدید در ناحیه شست پا و یا قرمزی و چرکی که به نظر می‌رسد گسترش می‌یابد یا دیابت هستید، یا بیماری دیگری دارید که سبب کاهش جریان خون به پاهای شما می‌شود و درد و عفونت پا را تجربه می‌کنید باید به متخصص مراجعه کنید. برای جلوگیری از شدت علائم هرچه زودتر ناخن فرورفته در گوشت را درمان کنید.

علل فرورفتن ناخن در گوشت معمولاً عبارت‌اند از:

پوشیدن کفشی که به شست فشارمی آورد.

کوتاهی بیش‌ازحد ناخن یا کج کوتاه کردن آن

شست آسیب‌دیده

داشتن شستی با انحنای غیرعادی

بهداشت نامناسب پا، مثلاً عدم تمیز و خشک نگه‌داشتن پا

ژنتیک

وضعیت قرارگیری نامناسب شست

استفاده بیش‌ازحد از پا در طول فعالیت‌های ورزشی می‌تواند فرد را در معرض ابتلا به آلودگی انگشتان پا قرار دهد.

شیوه زندگی و درمان‌های خانگی

پاهای خود را در آب گرم بشویید. این کار را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سه تا چهار بار در روز انجام دهید. قرار دادن پا در آب باعث کاهش تورم و بهبود می‌شود.

پنبه یا نخ دندان را در زیر ناخن فرورفته در گوشت قرار دهید. بعد از هر بار قرار دادن پا در آب، پنبه یا نخ دندان تازه‌ای را زیر لبه ناخن در حال رشد قرار دهید. این کار به ناخن کمک می‌کند تا مستقیم رشد کند.

از کرم آنتی‌بیوتیکی استفاده کنید. پماد آنتی‌بیوتیک را در ناحیه ملتهب قرار دهید و پانسمان کنید.

کفش مناسب انتخاب کنید. کفش‌های مناسب و صندل باز بپوشید تا انگشت پا احساس راحتی کند.

داروهای مسکن مانند استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم ممکن است به کاهش درد پا کمک کنند.

پیشگیری از فرورفتن ناخن در گوشت

ناخن‌ها را صاف کوتاه کنید. ناخن‌ها را مطابق با شکل انگشت انحنا ندهید. اگر شخصی در سالن ناخن‌هایش را پدیکیور می‌کند باید از پدیکیور کننده بخواهد تا این نکته را رعایت کند. اگر فرد مشکلی دارد که سبب ضعف جریان خون به پاهای او می‌شود و نمی‌تواند ناخن‌هایش را کوتاه کند، به‌طور منظم به سالن زیبایی مراجعه کند و از متخصص بخواهد از ناخن‌هایش مراقبت کند.

بلندی ناخن پا را در حد متوسط ​​نگه‌دارید. اگر فرد انگشتان پا را خیلی کوتاه کند، فشار کفش‌هایش بر روی انگشتان ممکن است ناخن را به رشد در بافت هدایت کند.

کفش‌های مناسب بپوشید. کفش‌هایی که بیش‌ازحد فشار بر روی انگشتان پا بیاورد می‌تواند ناخن را به رشد در بافت اطراف هدایت کند. اگر فرد دچار آسیب عصبی در پا باشد ممکن است حس نکند که کفش‌هایش خیلی تنگ است. مراقب باشید کفش‌های مناسب بخرید و بپوشید و ترجیحاً از یک فروشگاه کفش طبی برای افراد مبتلا به مشکلات پا خرید کنید.

کفش محافظ بپوشید. اگر فرد کاری دارد که او را در خطر آسیب به انگشتان قرار می‌دهد بهتر است از کفش‌های محافظ استفاده کند.

پا را چک کنید. اگر فرد مبتلا به دیابت است باید به‌صورت روزانه پا را برای نشانه‌های احتمالی ناخن فرورفته در گوشت یا دیگر مشکلات پا چک کند.

منبع : برنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ