هفت تپه کجاست و در کدام شهر است؟ +نقشه

0

هَفت‌تَپه یک محوطه باستانی کشف شده در سال ۱۳۴۵ ه.ش در استان خوزستان در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شوش واقع شده و مجموعه‌ای از تپه‌های باستانی‌است که احتمالاً شهر تیکنی یا کابناک از تمدن ایلام را درخود جای داده‌است.

گستردگی این محوطه باستانی به مراتب باعث جلب توجه کاوشگران مختلف قرار گرفته‌است. بنابر نظریه‌هایی از این شهر به عنوان یک مرکز مهم سیاسی در زمان حکومت عیلامیان و پادشاهی تپتی‌اهر در سده پانزده پیش‌از میلاد یاد شده‌است که پس‌از ویرانی آن، شهر شوش به مرکز قدرت تبدیل شده‌است، هرچند هنوز مدرکی محکم برای اثبات آن بدست نیامده‌است.

در حال حاضر در هفت تپه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اولویت ۱ و چندین شرکت بزرگ دیگر فعالیت می کنند ، که اکثریت کارکنان آن در این منطقه زندگی می کنند.

نیشکر هفت تپه اخبار شوش اخبار خوزستان

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، در محدوده باستانی هفت‌تپه و بر روی آثار به جامانده از تمدن عیلام بنا شده‌است. این شرکت در نزدیکی شهر تاریخی شوش و در ۴۵ کیلومتری جاده اندیمشک-اهواز در استان خوزستان قراردارد. در تاریخ ۱۴۰۰/۵/۳۰ با حکم دادگاه شعبه ۵۵ حقوقی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و مالکیت این شرکت به دولت واگذار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ