علت توییت فارسی ادوارد اسنودن چیست؟

0

رمزگشایی از توییت فارسی اسنودن ، افشاگری جدیدی در راه است؟

آیا ادوارد اسنودن به قصد افشای اسناد امنیتی امریکا درباره ایران، به فارسی توئیت کرده است؟ او که کارمند سابق CIA و آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است، اکنون در روسیه زندگی میکند.

دومین توییت اسنودن به زبان فارسی در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته

ادوارد اسنودن (پیمانکار سابق سازمان‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا) دومین توییت خود را به زبان فارسی منتشر کرد.

اسنودن ادوارد اسنودن اخبار اسنودن Edward Snowden

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا و افشاگر اطلاعاتی امریکا، توییت عجیبی به زبان فارسی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی ساعتی پیش در توییتی به فارسی نوشته است: «دیوار موش داره و موش گوش داره».

اسنودن ادوارد اسنودن اخبار اسنودن Edward Snowden

این توییت واکنش‌هایی را در میان کاربران فارسی‌زبان برانگیخته است، اما مشخص نیست که چرا آقای اسنودن این ضرب‌المثل فارسی را به کار برده است که اشاره به خبرچینی و توصیه به احتیاط در هنگام سخن گفتن دارد.

یادآوری می‌کنیم، که اسنودن در جون ۲۰۱۳ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از شیوه‌های جاسوسی و تعقیب شهروندان توسط نیروهای اطلاعاتی امریکا را به نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست ارائه داد. وی همچنین جزئیات شنود مکالمات تیلیفونی رهبران جهان را فاش کرد.

پس از افشای این اسرار، اسنودن به هنگ‌کنگ رفت و سپس به مسکو سفر کرد و در آنجا پناهنده شد، جایی که مدتی در منطقه ترانزیت میدان هوایی شرمتیوا بود. پس از امتناع شماری از کشورهای دیگر، روسیه به اسنودن برای مدت یک سال پناهندگی موقت داد به این شرط که فعالیت های خود را علیه ایالات متحده متوقف کند.
در اگوست ۲۰۱۴ ، اسنودن اجازه اقامت سه ساله را دریافت کرد که به او اجازه می دهد نه تنها در روسیه ، بلکه همچنین به خارج از کشور سفر کند.به دنبال آن به اسنودن اجازه اقامت نامحدود در روسیه داده شد. اسنودن سپس در توئیتی نوشت تصمیم خود را برای تقاضای شهروندی دوجانبه ایالات متحده و روسیه گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ