سید محمد تقی شاهچراغی کیست؟ +سوابق و تحصیلات

0

سردار شاهچراغی استاندار جدید قم کیست اهل کجاست

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار جدید قم از سوی هیات وزیران کشور انتخاب شد.

روز چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ و پس از مدت ها، بالاخره سردار شاهچراغی به عنوان استاندار قم از سوی هیات وزیران دولت معرفی شد.

مدیران و مسئولان ایران سوابق محمد تقی شاهچراغی سردار شاهچراغی استانداران جدید استاندار قم اخبار قم

بیوگرافی و زندگینامه

سید محمد تقی شاهچراغی متولد ۱۳۴۰ در قم است که بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.

پدر وی از اساتید حوزه علمیه و سال‌ها نماینده ولی فقیه در استان سمنان بود.

وی بعد از اتمام دوره دبیرستان وارد حوزه علمیه قم شد و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدت کوتاهی یکی از فرماندهان لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب در کنار شهید زین‌الدین و دیگر سرداران شهید این لشکر حدود ۸۰ ماه حضور مؤثر در جبهه‌های جنگ تحمیلی داشت.

مدیران و مسئولان ایران سوابق محمد تقی شاهچراغی سردار شاهچراغی استانداران جدید استاندار قم اخبار قم

سوابق شغلی و تحصیلی

استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشته است.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است، در خردادماه سال جاری با پیشنهاد سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب و به پاس قدردانی از تلاش و عملکرد جهادی کارکنان نیروهای مسلح در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم، از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ