گزارش ویژه/ چند خاطره از رویارویی‌های لیگ برتری فجر و استقلال؛ بوق و دماغ

0

پایگاه خبری ساتین- بعد از ۸ سال، استقلال یک بار دیگر رودرروی فجرسپاسی در لیگ برتر قرار می‌گیرد. 

به گزارش ساتین، این دو تیم پیش از این سابقه ۲۴ رویارویی را در این بازی‌ها دارند شامل ۱۲ برد برای استقلال، ۹ مساوی و ۳ پیروزی برای فجر. در این تقابل‌ها شاید بتوان این خاطرات ویژه را ملموس‌تر از بقیه دانست. 

* افشاریان، دماغ و دست 

استقلال قلعه‌نویی در کورس قهرمانی بود که بازی با فجر در تهران فرا رسید. دوئلی که با ۲ اشتباه مهلک داوری درنهایت بدون گل شد. جواد تقی‌پور، کمک داور اول بازی گل نیکبخت را به اشتباه آفساید اعلام کرد و سپس نوبت به درخشش خداداد افشاریان رسید که ضربه عنایتی با دماغ به توپ را هند تشخیص داد. اشتباهات داوری در این بازی به قدری اسفناک بود که بلافاصله پس از سوت پایان، رضا غیاثی به عنوان رییس کمیته داوران از باشگاه استقلال و هواداران این تیم عذرخواهی کرد و افشاریان چندین هفته به دلیل قضاوت مشکوک محروم شد. بعدها درباره افشاریان نوشتند که قبل از اینکه داور شود، طرفدار پروپاقرص پرسپولیس بوده است. 

* بازگشت درخشان 

استقلال قلعه‌نویی قبل از دقیقه ۱۵ با دو گل در آزادی عقب افتاد. آن روز اما ستاره زمین درون دروازه فجر بود؛ مهدی رحمتی که تمامی ضربات را مهار می‌کرد. درنهایت اما استقلال به بازی برگشت و ۳ بر ۲ برنده شد. نقطه عطف بازی دقیقه ۹۰ بود که فجری‌ها تیر دروازه طالب‌لو را لرزاندند. اصغر حاجیلو که آن روزها سرپرست استقلال بود، پس از پایان بازی به قدری از خود بیخود شده بود که در هنگام شادی‌اش روی تصویربردار تلویزیون افتاد. 

* بوووووق 

شکست ۴ بر یک استقلال برابر فجر در شیراز، همان نتیجه‌ای بود که تیم قلعه‌نویی را در راه رسیدن به قهرمانی لیگ هشتم به سمت دره هل داد. ورای این باخت عجیب اما واکنش‌های سرمربی استقلال در رختکن بود که فقط بوق می‌توانست سانسورش کند. استقلال آن فصل قهرمان شد ولی در فیلم پشت صحنه این کسب جام، صدایی از رختکن بازی با فجر حضور ندارد چراکه سرمربی خیلی عصبانی بود و حسابی از خجالت بازیکنانش درآمد.

* گریه

یک نبرد دراماتیک در آزادی؛ استقلال ۲ بر یک جلو بود که امیرحسین صادقی به اشتباه دروازه خودی را در دقیقه ۹۰ باز کرد. سکوهای ملتهب علیه مرفاوی شعار می‌دادند که فرهاد مجیدی وارد معرکه شد و گل سوم و برتری استقلال را در دقیقه ۳+۹۰ زد. گریه‌های مرفاوی و مدد جباری روی نیمکت، شاید صحنه ویژه بازی باشد. 

* قیچی برگردان؟ 

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

* پایان کهکشان 

 استقلال کهکشانی مظلومی در همان هفته چهارم نیم فصل دوم به پایان رسید. تیم بدون مجیدی و حیدری و آندو راهی شیراز شد و ۲ یک به فجر باخت. بعد از این بازی، مجتبی جباری هم مصدوم شد و فصل را از دست داد. 

* فرشید طالبی 

استقلال در شیراز با ۳ گل از فجر جلو بود که فرشید طالبی وارد زمین شد. بازیکنی که آن روزها در خط حمله بازی می‌کرد و البته گمنام بود. طالبی اما ناگهان در قامت یک معجزه‌گر ظاهر شد: ۲ گل زد و در آستانه زدن گل تساوی و هت‌تریک، برابر تیر دروازه کم آورد. 

* پنالتی فضایی 

استقلال در خانه با گل فرهاد مجیدی از فجر جلو بود که داور در دقیقه ۲+۹۰ به سود فجر اعلام پنالتی کرد. یک پنالتی کاملا فضایی که هیچ کارشناسی آن را تایید نکرد. جالب اینکه کارشناس داوری برنامه ۹۰ بعد از پخش این صحنه به عادل فردوسی‌پور خرده گرفت که چرا صحنه‌های بی‌ربطی که کسی به کسی نخورده را گلچین کرده است. 

* … و بیک‌زاده 

استقلال به شدت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد. قلعه‌نویی اما تصمیم گرفته بود به جای توجه به جوانان، با تنها یک یا دو بازیکن ذخیره روی نیمکت و با لیستی ۱۴، ۱۵ نفره وارد بازی‌ها شود. آن تیم اما برنده می‌شد چون نیروی هوایی خوبی داشت. خسرو حیدری سانتر می‌کرد و قاضی و برهانی و شهباززاده گل می‌زدند. برابر فجر اما همه این گلزنان مهار شده بودند و به همین دلیل، هاشم بیک‌زاده خودش وارد عمل شد و آخرین گلش برای استقلال در لیگ برتر را روی پاس حیدری زد؛ یک گل ۳ امتیازی. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری ساتین

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش ویژه/ چند خاطره از رویارویی‌های لیگ برتری فجر و استقلال؛ بوق و دماغ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ