مدارک احراز محل سکونت خودرو صفر برای تعویض پلاک

0

احراز سکونت برای پلاک خودرو صفر سایپا و ایران خودرو ، سایت احراز سکونت برای پلاک خودرو صفر اینترنتی ، نحوه احراز سکونت برای پلاک خودرو ، نوبت احراز سکونت

شرایط احراز محل سکونت برای پلاک صفر

مهمترین شرط دریافت و تعویض پلاک تهران و سایر شهرها اثبات سکونت در آن است به نحوی که برای پلیس محرز شود متقاضی ثبت پلاک محل زندگی دیگری ندارد. گاها پیش می آید که افرادی که ساکن سایر شهرها هستند ترجیح می دهند پلاک تهران یا برخی شهرهای بزرگ را روی خودروی خود نصب کنند که پلیس با این مساله مقابله می کند تا نظام پلاک گذاری خودرو دچار خدشه نشود و اطلاعات مخدوش در سیستم ثبت نگردد.

مطالب کم یاب تعویض پلاک احراز محل سکونت

مدارک لازم برای احراز سکونت پلاک صفر سایپا و ایران خودرو

برای اثبات و احراز سکونت در یک شهر به هنگام خرید خودروی صفر و شماره گذاری حتما باید یکی از مدارک زیر را ارائه کنید در غیر این صورت خودروی شما در آن شهر شماره گذاری نخواهد شد. لیست مدارک اثبات محل سکونت به این شرح است:

  • سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه
  • سند اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه
  • سند مالکیت یا اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه (به همراه سند ازدواج)
  • جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه
  • ارایه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه
  • ارایه معرفی‌نامه از محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروهای مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور
  • ارایه سند استیجاری یا ملکی به نام پدر یا مادر (برای افرادی که با والدین خود زندگی می کنند)
  • افرادی که هیچکدام از این مدارک را ندارند بر اساس محل صدور شناسنامه پلاک وسیله نقلیه دریافت می کنند.
  • دفترچه تامین اجتماعی معتبر به همراه ارایه مدارک تکمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز
  • ارایه تاییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا (برای مهاجران زمان جنگ)
  • فروشنامه منزل مسکونی مربوط به زمین‌های اوقافی روستایی که به تایید شورای اسلامی محل رسیده
  • نامه های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهادکشاورزی (عشایر)

 

مدارک لازم برای دریافت پلاک خودرو به نام سازمان و شرکت

برای آن دسته از متقاضیان حقوقی مانند سازمانها، ارگانها و شرکتها و کارخانه های صدور پلاک بر اساس ارایه اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر ۲ سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد و شرح دقیق فعالیت ها در آن ذکر شده باشد صادر می گردد.

برای این متقاضیان در صورتی که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه و یا شرکت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آنها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه پلاک مالکیت وسیله نقلیه صادر می‌شود.


بخشنامه احراز سکونت برای پلاک صفر ایران خودرو

بر اساس بخشنامه احراز سکونت ایران خودرو، عدم مطابقت اطلاعات مشتری در سیستم فروش با فرم ھای احراز سکونت، منجر به بروز ایراد در شماره گذاری خودرو و مشکلات متعدد برای سازمان، نمایندگی و مشتری شده است.

بر همین اساس نمایندگی ھا مطابق با بندھای ذیل نسبت به دریافت فرم احراز سکونت و مطابقت اطلاعات مشتری با سیستم فروش اقدام نمایند:

۱ .دریافت فرم احراز سکونت برای تمامی مشتری ھا و در تمامی روش ھای فـروش الزامـی مـی باشد.

۲ .نمایندگی موظف است پس از دریافت فرم احراز سکونت از مشتری، نسبت به کنترل اطلاعـات مشتری در سیستم فروش اقدام نموده و پس از اصلاح مواردی که نمایندگی دسترسـی دارد، مابقی موارد قابل اصلاح را بر روی فرم احراز سکونت، علامت گذاری (ھای لایت) نماید.

۳ .پس از رفع مغایرت ھای قابل اقدام و مشـخص نمـودن سـایر مـوارد مغـایرت بـر روی فـرم احـراز سکونت، کارگزار نمایندگی موظف است پرونده را جھت رفع مغایرت نھـایی تحویـل واحـد “عقـد قرارداد” داده و پس از رفع مغـایرت (کـه بـا درج مھـر “اصـلاح شـد” از سـوی ھمکـاران سـازمان مشخص می گردد)، پرونده را به واحد “دریافت و کنترل مدارک” تحویل نماید.

۴ .ویرایش اطلاعات برای مدت محدود بدون اخذ وجه در سازمان صورت خواھد پذیرفت.

۵ .لازم به ذکر است پرونده های ویرایشی نیز، نیاز به ارسال پرونده (کپی شناسنامه، کارت ملی و اصل فرم احراز سکونت مشتری نھایی) و انجام مراحل فوق دارد.

تذکر ۱ :

پرونده ھای تکمیل وجه شده ای که تحویل سازمان شده اند نیز تنھـا بـا ارائـه فرم احراز سکونت، صدور سند خواھند شد. لذا لازم است تا در اسرع وقت نسبت به انجام مراحل فوق برای پرونده ھای مذکور نیز اقدام لازم صـورت پـذیرد. (فـرم احـراز پـس از رفـع مغایرت باید توسط نمایندگی تحویل واحد دریافت و کنترل مدارک شود.)

تذکر ۲ :

تاکید می گردد در صورت عدم انجام مراحل فوق مطابق با رویـه ذکـر شـده در بندھای قبلی توسط نمایندگی و بروز مغایرت در تخصیص پلاک به دلیل عدم بررسی و رفع مغایرت و یا عدم اعلام مغایرت، بابت ھـر مـورد مبلـغ ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال از حسـاب نماینـدگی کسر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ