شب اول هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا/ تلاش بارسا و یونایتد برای صعود با ژاوی و کریک!/ چلسی در پی تلافی شکست مقابل یووه

0

ساتین –

امشب هفته پنجم و سرنوشت‌ساز لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد، در حالی که بارسلونا و منچستریونایتد برای اولین مرتبه در دوران پساکومان و پساسولشائر به میدان خواهند رفت و هردو نبردی حساس برای صعود در پیش خواهند داشت.

گروه E؛ ژاوی آمد

بایرن‌مونیخ در این گروه خیلی زود خرج خودش را از بقیه تیم‌ها سوا کرد. با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ قهرمانان را در اختیار دارند و صدرنشینی‌شان هم تقریباً قطعی است. شاگردان ناگلزمن اگرچه در اوکراین به مصاف دیناموکیف خواهند رفت و این بازی چندان برای‌شان حساس نیست، ولی با توجه به شکست هفته قبل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آگزبورگ، می‌خواهند پیروز شوند و آن باخت دور از انتظار را به دست فراموشی بسپارند. بایرن در ۹ مصاف با دیناموکیف موفق شده ۶ مرتبه برنده شود، ۲ بازی را باخته و در یک بازی به تساوی رسیده.

اما دیدار مهم‌تر این گروه در نوکمپ برگزار خواهد شد، جایی که بارسلونا در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان با هدایت ژاوی به مصاف بنفیکا خواهد رفت و نبردی فینال‌گونه برای صعود خواهد داشت. در نخستین بازی لالیگایی که دربی کاتالونیا بود با یک گل اسپانیول را بردند و نشانه‌هایی از پیشرفت در تیم پدیدار شد. ۲ باخت سنگین مقابل بایرن باعث شد بنفیکا به رده سوم سقوط کند و حالا بارسلونا با یک برد می‌تواند هم انتقام باخت ۳ گله بازی رفت را بگیرد و هم صعودش را قطعی کند. این هشتمین دیدار بارسا و بنفیکا خواهد بود. در دیدارهای قبلی بارسا ۳ برد و بنفیکا ۲ برد داشته‌اند، در حالی که ۳ بازی مساوی شده. بنفیکا در بازی رفت بعد از ۶۰ سال موفق شد بارسلونا را شکست دهد.

گروه F؛ شیاطین بدون اوله

سرانجام اوله‌گنار سولشائر از کار برکنار شد. حالا منچستریونایتد با هدایت سرمربی موقت که مایکل کریک است باید در دیدار دشوار مقابل ویارئال برای حفظ صدر جدول تلاش کند. دیدار رفت دو تیم با گل دراماتیک رونالدو در واپسین ثانیه‌ها به سود شیاطین‌سرخ تمام شد. با وجود این که در لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد ۵ شکست در ۷ بازی اخیر داشته، در لیگ قهرمانان هرطور بوده به صدر جدول رسیده‌اند. دیدار رفت اولین برد یونایتد مقابل ویارئال بود و ۴ بازی قبلی دو تیم با تساوی بدون‌گل در ۹۰ دقیقه تمام شد. تساوی هم می‌تواند صدرنشینی شیاطین را به خطر بیندازد، اما آن‌ها را امیدوار خواهد کرد تا در هفته آخر با شکست یانگ‌بویز به‌عنوان صدرنشین صعود کنند. یونایتد در ۶۳ بازی مقابل تیم‌های اسپانیایی فقط ۱۷ برد داشته، در ۲۴ بازی به تساوی رسیده و در ۲۲ بازی هم شکست خورده است.

در دیگر دیدار این گروه آتالانتای ۵ امتیازی به مصاف یانگ‌بویز خواهد رفت. یانگ‌بویز با ۳ امتیاز که با شکست منچستریونایتد به‌دست آمده بی‌شانس برای صعود نیست، ولی باید هردو بازی را ببرند تا بتوانند به مرحله حذفی برسند. از طرفی آتالانتا امیدوار است دیدار ویارئال – منچستریونایتد برنده نداشته باشد تا شاید حتی بتوانند صدرنشین گروه شوند. عملکرد آتالانتا مثل فصول گذشته خوب بوده و این تیم ۶ بازی است که در سری A ایتالیا شکست نخورده. دیدار رفت دو تیم که با برد نراتزوری تمام شد، اولین دیدار رودرروی‌شان بود.

گروه G؛ گره را باز کن

از پیش از شروع مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم مشخص بود این گروه، گروهی سخت و پیچیده خواهد شد و حدس زدن نام صدرنشینش چندان کار ساده‌ای نیست. حالا ردبول زالتسبورگ صدرنشین است و سویا که پرافتخارترین تیم لیگ اروپا به شمار می‌رود در قعر جدول قرار گرفته. با این حال آندلوسی‌ها هنوز فرصت صدرنشینی هم دارند. در دیدار رفت مقابل ولفسبورگ که اولین بازی تاریخ دو تیم بود به تساوی رسیدند و حالا در خانه چاره‌ای جز برد ندارند. ولفسبورگ بعد از ۴ شکست در بوندس‌لیگا، حالا ۳ هفته‌ای است که نباخته و شرایط بهتری پیدا کرده، در حالی که سویا تیم سوم لالیگا است و در ۶ هفته اخیر مغلوب نشده. سویا در ۲۶ نبرد با آلمانی‌ها ۱۲ برد داشته، ۸ مرتبه به تساوی رسیده و ۶ بازی را باخته.

دیگر دیدار این گروه هم حساس است، چرا که ردبول صدرنشین با لیون دوم جدولی مقابل هم قرار می‌گیرند. بازی رفت را ردبول در خانه خودش برد و حالا باید حداقل یک امتیاز بگیرد تا امیدهایش برای صعود همچنان پررنگ‌تر از رقبا باشد. شکست در بازی قبلی مقابل ولفسبورگ کار شاگردان یایسله آلمانی را خراب کرد. حالا لیل شانس دارد حتی صدر جدول را از آن‌ها بگیرد. با این حال تیم تحت هدایت گورونگ در لیگ فرانسه وضعیت خوبی ندارد و ۵ بازی است که نبرده.

گروه H؛ صدر مال کیست؟

اکثر اتفاقات این گروه طبق پیش‌بینی پیش رفت. اگرچه به نظر می‌رسید چلسی در دیدار رودررو مقابل یوونتوس به این راحتی‌ها تسلیم نشود، ولی امشب در لندن فرصت تلافی و پس گرفتن صدر را دارند. چلسی حالا صدرنشین لیگ برتر انگلیس است و مدعی اول قهرمانی خواهد بود. در حالی که یوونتوس ۱۱ امتیاز با صدر جدول سری A ایتالیا فاصله دارد، اما ۲ هفته‌ای است که بدون گل خوردن برنده شده. در ۵ نبرد قبلی چلسی و یووه، انگلیسی‌ها یک برد و ایتالیایی‌ها ۲ برد داشته‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده. تنها برد چلسی مقابل یوونتوس در اولین نبرد دو تیم در سال ۲۰۰۹ به‌دست آمد. چلسی در ۲۸ دیدار با ایتالیایی‌ها ۸ برد، ۸ تساوی و ۱۰ شکست داشته. یوونتوس هم مقابل انگلیسی‌ها ۵۱ دیدار ۲۱ برد، ۱۴ تساوی و ۱۶ شکست در پرونده‌اش به ثبت رسیده.

در دیگر دیدار این گروه هم مالمو میزبان زنیت خواهد بود. تیم سوئدی نه گلی زده و نه بردی داشته. این آخرین شانس آن‌هاست تا در رقابت‌های اروپایی بمانند و به لیگ اروپا برسند، اما کار سختی خواهند داشت، چرا که بازی رفت با ۴ گل از قهرمان روسیه باخته‌اند. زنیت روی کاغذ شانس رسیدن به مرحله حذفی را دارد، ولی خیلی بعید است که چلسی هردو بازی‌اش را ببازد و زنیت هردو بازی را ببرد.
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ