خواص سرکه سفید و سیب ؛ درمان شوره سر

0

درمان نکردن شوره سر مشکلی چون ریزش شدید مو را به دنبال خواهد داشت.

نحوه مصرف سرکه سیب متخصص مو و زیبایی شوره سر را چگونه از بین ببریم شوره سر سلامت مو سرکه سیب و مو سرکه سیب سرکه سفید درمان شوره سر خواص سرکه سیب خواص سرکه بهترین متخصص مو

شوره سر این نقطه‌ های سفید آزاردهنده در مو ها یا روی لباس با ظاهر ناخوشایندشان، عارضه‌ ای شایع هستند. شوره سر اگرچه مشکل خطرناکی نیست اما رفع آن در آراستگی و افزایش اعتماد به نفس افراد موثر است. درمان شوره سر با سرکه یکی از روش‌ های طبیعی و بدون ضرر رفع این مشکل است.

شوره سر چیست و چرا ایجاد می‌ شود؟

عوامل مختلفی موجب کنده شدن تکه‌های کوچک از لایه سطحی پوست سر می‌شوند. آلرژی، چربی یا خشکی زیاد پوست سر، استفاده زیاد از حالت‌دهنده مو و هر عاملی که موجب التهاب و خارش پوست سر شوند از عوامل ایجاد شوره سر هستند.

از طرفی، تمام شامپوهای شیمیایی که ما روزانه مصرف می‌کنیم دارای ترکیبات قلیایی هستند. به همین خاطر پوست سر بعضی از افراد به راحتی خشک شده و شوره می‌زند.

درمان شوره سر با سرکه سفید

یکی از راه‌های رفع شوره سر استفاده از سرکه سفید است. استفاده از سرکه باعث تغییر PH پوست سر و از بین بردن آلودگی‌‌ها می‌شود. اسید استیک موجود در سرکه سفید از رشد و پیشرفت قارچ‌های پوست سر جلوگیری می‌کند. همچنین این سرکه خارش ایجاد شده بر اثر شوره‌ را رفع خواهد کرد.

روش مصرف

یک دوم پیمانه سرکه‌ سفید را با ۲ فنجان آب سرد مخلوط کرده و  پوست سر و موها را به آن آغشته کنید. کمی ماساژ دهید. پس از گذشت نیم‌ساعت موها را آبکشی کنید. ۱ تا ۲ بار در هفته این روش را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

نحوه مصرف سرکه سیب متخصص مو و زیبایی شوره سر را چگونه از بین ببریم شوره سر سلامت مو سرکه سیب و مو سرکه سیب سرکه سفید درمان شوره سر خواص سرکه سیب خواص سرکه بهترین متخصص مو

درمان شوره سر با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسیدها و آنزیم‌هایی برای از بین بردن باکتری‌های موثر در شوره سر و ریزش مو است. سرکه سیب سطح ‏PH‏ پوست سر را بدون خشک شدن متعادل نموده و رشد قارچ‌ها را سخت می‌کند. همچنین در بازسازی لایه سطحی پوست سر موثر است. سرکه سیب باعث نرمی و براقی مو نیز می‌شود.

روش مصرف

سرکه سیب و آب را به نسبت مساوی (مثلا هر کدام نیم فنجان) در یک کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید تا رقیق شود. محلول حاصل را به تمام نقاط پوست سر بزنید و ماساژ دهید. تماس این محلول با ساقه‌ موها ممکن است موجب خشکی آنها شود. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه موها را بشویید. این کار را ۲ بار در هفته انجام دهید.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ