گزارش فنی/ چند سوال از کادر فنی استقلال؛ چرا و چگونه؟

0

پایگاه خبری ساتین- تساوی بدون گل برابر گل‌گهر حتی کیفیت نمایش همین نتیجه برابر نساجی را هم نداشت.

به گزارش ساتین، این یعنی حال استقلال هر روز بدتر از دیروز است. البته همه آنچه در زمین بازی رقم خورد شامل یک نمایش بی‌کیفیت و بی‌هدف به پای نبودن ژستد و یامگا و شوک فرآیند حذف‌شدن‌شان از ترکیب اصلی نوشته شد ولی واقعیت چیز دیگری است: بهترین بازی استقلال برابر فجر رقم خورده و آبی‌ها بعد از این بازی و در مقطع تعطیلات با وجود دراختیار داشتن تمامی بازیکنان‌شان، تمرینات خوبی انجام نداده‌اند. 

* سمت چپ 

در سمت چپ استقلال قرار است چه اتفاقی بیفتد و چگونه؟ برابر گل‌گهر، مرادمند و سلمانی در ترکیب اصلی نبودند و به آقاسی و کریم‌زاده بازی رسید. بهترین عبارت برای توصیف این تغییر همانی است که مانوک خدابخشیان دهه‌ها قبل بابت تعویض مهاجرانی در تیم ملی گفت: صفر با صفر عوض شد. از نمایش کریم‌زاده در بازی برگشت فصل قبل برابر نساجی با زدن یک گل، گرفتن یک پنالتی و دادن یک پاس گل، فاکتور بگیریم؛ چیزی می‌ماند؟ سلمانی البته همین تک نمایش دلربا را هم ندارد و اگر بعد از کنترل توپ، آن را به جلو فرستاد باید تعجب کرد.  

* چطور گل بزنیم؟ 

استقلال قرار بود با اجرای کدام ترفند تاکتیکی به دروازه گل‌گهر رسید و آن را باز کند؟ ارسال از کناره‌ها؟ دادن پاس‌های عمقی؟ شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه؟ نبوغ فردی بازیکنان؟ پس چرا هیچ‌کدام از این روش‌ها امتحان نشد؟ چرا چیزی در جریان ۹۰ دقیقه جز همان پاس فوق‌العاده یزدانی از یک سوم دفاعی خودی برای سلمانی در یک سوم دفاعی حریف ندیدیم؟ اصلا قرار بود استقلال به دروازه گل‌گهر برسد؟ 

* کرنر 

در جریان دو بازی برابر نساجی و گل‌گهر، استقلال صاحب کمیت قابل ملاحظه‌ای از ضربات کرنر شد و مهدی‌پور با دقتی مثال‌زدنی همه‌شان را یکی پس از دیگری، هدر داد. استقلال در تمریناتش روی کرنر هم برنامه‌ریزی می‌کند؟ قصه کرنرهای استقلال و البته ضربات آزادی که مدام مهدی‌پور به تیر دوم می‌فرستد، گرته‌برداری قدم به قدم از تیم ملی اسکوچیچ است: بدون هیچ هدف و خطری برای دروازه رقبا.

* خط میانی 

یک ۲-۵-۳ کلاسیک؛ این ترفند مجیدی بود برای بازی برابر گل‌گهر. قصه اما همان ۳ مرد مرکز زمین است یعنی سعید مهری، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند. نوع بازی این ۳ نفر یعنی یکی را اصل در نظر بگیریم و دو تای دیگر را کپی کنیم. قرار بود کدام‌یک از این ۳ نفر، پاس نهایی را به مردان هجومی بدهند؟ البته که رضاوند و مهدی‌پور در توپ‌گیری خوب بودند ولی قرار است این مالکیت به نفع استقلال شده را چه کسی از بالفعل بودن به بالقوه بودن تبدیل کند؟ درباره مهری و نوع بازی‌اش، قصه از شوخی هم گذشته و باید از مددی پرسید چه کسی چنین بازیکنی را پسندید؟ 

* کاپیتان 

اتفاقی برای وریا غفوری افتاده؟ این همان وریای قبل از بازی با نساجی نیست که حتی بعد از دقیقه ۹۰ هم در کمتر از ۸ ثانیه از یک سوم خودی به یک سوم دفاعی حریف می‌رسید. این وریایی که برابر گل‌گهر دیدیم، بازیکنی بود فقط برای مهار زکی‌پور و این کار را هم با موفقیت انجام داد ولی وقتی شماره ۲۱ در هجوم حاضر نشود، استقلال کلا کرکره را باید پایین بکشد. ظاهرا روحیه وریا غفوری بابت برخی مسایل داخل تیم و روحی ناراحت است. اینکه کاپیتان از سرمربی دلخوری‌های خاصی از یکدیگر دارد یا بالعکس (از اتفاقات دوران پسااستراماچونی تا قصه عجیب سرماخوردگی وریا که بعدا مشخص شد سرماخوردگی اش خوب شده) هیچ ربط و دخلی به هواداران ندارد. 

* گمشده 

یک عدد امین قاسمی‌نژاد در مسیر شهر خودرو به استقلال، گم شده است؛ کسی پیدایش نکرده؟ درباره نشانی‌اش هم تنها می‌توان گفت نامبرده پیراهن شماره ۱۰ استقلال را بر تن دارد. 

* تغییر، تغییر و تغییر 

رویه نداشتن ترکیب ثابت، اتفاقی بود که مجیدی در مقدماتی فصل قبل لیگ قهرمانان استارت زد. آن تفکر به دلیل فاصله کم بین بازی‌ها، منطقی بود ولی اینکه یک سرمربی، خودش تیمش را ببندد و بعد از ۶ بازی، مدام تغییر ترکیب بدهد، منطقی نیست. این درست که محرومیت خلق‌الساعه یامگا و ژستد روی تفکرات! مجیدی تاثیر منفی داشت ولی همین‌که بین دو نیمه، ۳ تعویض انجام می‌شود، خودش نشان می‌دهد اوضاع چقدر بحرانی است. 

* نقش پین 

گابریل پین یا هنوز نتوانسته تاثیراتش را در استقلال بگذارد یا اصلا قرار نیست تاثیری از او در استقلال دیده شود. این گزاره را برحسب تاثیر شگرف استراماچونی در لیگ نوزدهم باید دید که در ورای مساوی‌های پیاپی و باخت در دربی، استقلال طور دیگری بازی می‌کرد.

* تعویض 

برابر فجر، استقلال به راحتی می‌توانست با انجام تعویض‌هایش هم بازی را از جریان بیندازد و هم با به زمین فرستادن چشمی و آقاسی، معدل قدی‌اش را بالا ببرد تا جعفر سلمانی روی صحنه گل، مامور مهار سیروان قربانی نشود. برابر گل‌گهر و حتی نساجی نمی‌شد از آرمان رمضانی استفاده کرد و در دقایق پایانی به ارسال‌های هوایی روی آورد؟ 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری ساتین

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

گزارش فنی/ چند سوال از کادر فنی استقلال؛ چرا و چگونه؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ