معاون حقوقی استقلال: تمهیدات لازم لحاظ شد اما دوستان همکاری نکردند

0

پایگاه خبری ساتین- معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: با وجود اینکه تمامی تمهیدات لازم برای ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی باشگاه انجام شد اما دوستان در سازمان لیگ با ما همکاری نکردند. 

به گزارش ساتین، فرشید سمیعی امروز جمعه با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در خصوص ممانعت سازمان لیگ از حضور ۲ بازیکن خارجی استقلال در دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان، اظهار داشت:‌ در فوتبال دنیا راه‌های درآمدزایی مشخص است و یکی از دلایل تضعیف تیم‌های ایرانی در آسیا این است که راه‌های درآمدزایی مشخصی وجود ندارد. یکی از این راه‌ها حق پخش تلویزیونی است، یکی دیگر تبلیغات محیطی است که استقلال در طی این سال ها از حق خودش از تبلیغات محیطی بهره نبرده است. 

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵ میلیارد تومان به عنوان حق باشگاه‌ استقلال از تبلیغات محیطی در نظر گرفته شد و البته آن هم به دلیل حساب کتاب‌های بین طرفین، پرداخت نشد اما کل این مبلغ که در نظر گرفته شده بود را در بازی قبلی به دست آوردیم و نشان دادیم می‌توانیم این درآمد را به دست بیاوریم. ما حدود ۲ و نیم میلیون دلار در دعوای خارجی بدهی داریم و ۳۰ میلیارد تومان بدهی داخلی داریم و باید به فکر درآمدزایی باشیم. 

معاون حقوقی باشگاه استقلال تصریح کرد: این بدهی‌ها متعلق به یک شخص یا دوره خاصی نیست و به مرور ایجاد شده است. بدهی به سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی که یک روزه ایجاد نشده، ما وارث یک بدهی عظیم در سال‌ها گذشته هستیم. فراموش نکنید ما نمی‌گوییم وزارت ورزش این پول را بدهد چون آن‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند و از طرفی خودمان می‌توانیم این کار را پیش ببریم.

سمیعی گفت: برخی از دوستان حرف‌هایی می‌زنند اما اعتقاد داریم الان هستیم و می‌خواهیم این مشکلات را کاهش دهیم. مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال به دنبال آن است راهی ایجاد کند تا حتی مدیران بعدی هم بتوانند از آن بهره ببرند. صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مصاحبه‌ای در خصوص تبلیغات محیطی گفت سازمان لیگ ۵ میلیارد معادل ۵۰ درصد ضرر کرده و این همان بحثی است که ما می‌گفتیم. برخی از همکاران وی می‌گفتند این رقم ها فضایی است اما دیدید این رقم کسب شد و به جای اینکه در کل فصل ۵ میلیارد بگیریم، در بازی اول این رقم را کسب کردیم.

وی به نشست برگزار شده با حضور مسئولان وزارت ورزش اشاره کرد و گفت:‌ در این جلسه که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد تمامی مسائل حل و فصل شد. در آن نشست مشاور حقوقی سازمان لیگ به کارگزار گفت که باید صد درصد مبلغ حق سازمان لیگ را فقط ضمانت نامه بانکی بدهید، نه ۱۰ درصد که در این زمان معاون وزارت ورزش و جوانان گفت قانون می‌گوید ۱۰ درصد، شما طبق کدام قانون می‌گویید؟ دوستان سازمان لیگ گفتند ما خودمان تعیین می‌کنیم و این شد که مهدی علی‌نژاد با نهادهای نظارتی تماس گرفت و گفت ما چنین موضوعی داریم و باید چند درصد قانونا تعیین شود. طبق صورت جلسه، مقرر شد تا پاسخ بیاید و سپس ضمانت نامه صادر شود. این پاسخ اول آذرماه ابلاغ شد و با وجود اینکه در جلسه ذکر شده بهاروند به معاون وزارت ورزش و جوانان اصرار داشت مصاحبه‌ای انجام نشود، فردای همان روز دوستان مصاحبه کردند و گفتند کار انجام شده و منتظر تضامین هستیم ولی به نامه و استعلام اشاره‌ای نکردند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال یادآور شد:‌ صدور ضمانت نامه بانکی روندی دارد و مدارک خاص خودش را هم می‌خواهد. شما باید بگویید چگونه شنبه را اعلام کردید در حالی که فرصت میان تاریخ جلسه تا شنبه کم بود. بانک نامه زد به سازمان لیگ که کار در حال انجام است و دوشنبه صبح اعلام کردیم ضمانت نامه آماده صدور است ولی طبیعی است که به صورت یک جانبه نمی‌توان ضمانت نامه صادر کرد و شما به عنوان ذی‌نفع باید موافقت خود را اعلام کنید. در اول آذر نامه زدیم که کارگزار آماده صدور ضمانت است، نامه معرفی را بزنید اما جوابی ندادند و ما مراتب را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم. متاسفانه در ادامه هم همکاری انجام نشد.

سمیعی با گلایه از اتفاقات به وجود آمده تاکید کرد: در نشستی که برگزار کردیم دوستان پی بردند ما با کدام طرف برای تبلیغات محیطی قرار است همکاری کنیم و فردای همان روز رفتند و با رقیب تجاری آنان قرارداد بستند و بعد هم اعلام کردند این قرارداد قبلا بسته شده است در صورتی که اگر چنین بود باید در همان جلسه عنوان می کردند که حامی مالی دارند اما به صراحت بهاروند گفت به غیر از این شرکت‌هایی که عنوان شده نام دیگری مطرح نیست.

این درحالی است که روز گذشته سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: «هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه می‌شود.»

سازمان لیگ در بیانیه‌ای آورده است: رییس فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال  را از سازمان لیگ خواستار شد. از طرف دیگر بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین‌نامه لیگ، سازمان لیگ فوتبال ایران مسوول عقد قراردادهای تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقد شده سازمان از سوی باشگاه‌های عضو لازم‌الاجراست و تا زمانی که باشگاه‌ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت کنند. همچنین برابر بند ۲ ماده ۲۲ آئین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول، کلیه باشگاه‌ها موظف هستند ورزشگاه خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و  بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض با باشگاه‌های فوتبال و بدلیل پرهیز از بروز بی‌نظمی، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را در دستور فوری کار قرار داد. بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان بازرسی، با توجه به دولتی‌ بودن ۲ باشگاه مذکور، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.

همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد. متاسفانه مسئولان باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی  و تضامین لازم موردنظر سازمان بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده از سوی سازمان لیگ کرده است.

به منظور جلوگیری از تبعات مالی و حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیرقانونی و متعاقب تصمیم هیات رییسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبان مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاه‌ها برای ارائه مدارک (تشریفات انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع  قانونی) تا پایان وقت اداری اول آذر، متاسفانه هیچ مدرکی از سوی سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی‌نظمی و تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی‌نظمی، اعلام می‌شود: مطابق با مقررات و مصوبه هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه، تغییر ورزشگاه محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

از تمام باشگاه‌های فوتبال درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آتی از هم‌اکنون اقدام کنند.  عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

معاون حقوقی استقلال: تمهیدات لازم لحاظ شد اما دوستان همکاری نکردند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ