تجمع مالباختگان آذویکو مقابل دادگاه ویژه جرائم اقتصادی/ ادعای بازداشت بازپرس پرونده آذویکو

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتینمیناسادات حسینی: ۶ هزار نفر در اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال ۹۷ در طرح فروش خودروی ام‌جی ۳۶۰ ازسوی شرکت آذویکو ثبت نام و این خودرو را با قیمت قطعی و سررسید تحویل ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ خریداری کردند و نیمی از مبلغ خودرو نقدا در زمان ثبت نام دریافت شد.

در این میان هرچند مستندات بانک مرکزی حاکی از دریافت ۲۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی ازسوی شرکت صنعتی خودرو آذربایجان و تولید ۳۵۷۰ خودرو تا پایان اسفند ۹۷ است، اما خودرویی تحویل خریداران نشد.

خواسته مالباختگان آذویکو از رئیس دستگاه قضا

یکی از مشتریان آذویکو با بیان اینکه بار‌ها وعده‌های مختلف ازسوی مسئولان اعم از وزیر صنعت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، سازمان تعزیرات و… به ما داده شده، ولی هیچ کدام پاسخگوی ما نیستند، گفت: اواخر سال گذشته حکم به بازداشت رئیس این کارخانه داده شد و طبق آن شرکت آذویکو موظف شد بهای خودرو را به قیمت روز به مالباختگان تا خرداد ۱۴۰۰ پرداخت کند و یا دنا پلاس ایران خودرو را به عنوان خودروی جایگزین به مشتریان تحویل دهد.


بیشتر بخوانید: شش هزار مالباخته آذویکو چشم انتظار عملی شدن وعده وزیر صمت/ چرا قوه قضائیه به پرونده آذویکو ورود نمی‌کند؟


وی که خواست نامش فاش شود، ادامه داد:، اما مالک شرکت آذویکو نه تنها به این حکم وقعی ننهاد بلکه تلاش کرد با زد و بند بازپرس پرونده را بخرد که مدتی قبل بازپرس پرونده هم دستگیر شد.

سرگردانی ۶ هزار مالباخته شرکت آذویکو

این مالباخته شرکت آذویکو به مجله خودرو ساتین گفت: خواسته ما از رئیس قوه قضائیه ورود به این پرونده کثیرالشاکی است، زیرا مالک شرکت صنعتی خودرو آذربایجان با این بهانه که پولی در حساب ندارم به نام فرد دومی ملکی دو میلیاردی در تهران خریداری کرده و با پول مردم ثروت می‌اندوزد.

در حال حاضر مالک خودروسازی آذویکو به قرار وثیقه آزاد است و تلاش در تاخیر در اجرای حکم و زد و بند با مسئولان مختلف دارد.

اخبار خودرو

چرا آقای محسنی اژه‌ای به پرونده ورود نمی‌کند؟

این مشتری شرکت آذویکو با بیان اینکه هدف مالک شرکت آذویکو اطاله دادرسی و نپرداختن پول مالباختگان است، گفت: روز گذشته حکم تجدیدنظری در پرونده گذاشته اند و این در حالی است که بیش از سه سال از شکایت مشتریان این شرکت می‌گذرد و دادگاه حکم قطعی را صادر کرده است.

این فرد در گفتگو با مجله خودرو ساتین ادامه داد: امروز برای چهل و نهمین بار در مقابل دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تجمع کردیم و یک خواسته داریم تا قوه قضائیه، نفر دومی که در این پرونده دست دارد را بازداشت کند و ساختمان ۲۰۰ میلیاردی مالک آذویکو که به نام شخص دیگری ثبت شده را شناسایی کند.

شکایت نزدیک به ۳ هزار نفر از شرکت آذویکو

این مالباخته شرکت آذویکو گفت: در میان ۶ هزار نفر ثبت نامی در شرکت آذویکو برخی مالباختگان مصالحه کردند تا پول آن‌ها برگردد، اما نه تنها پولی به آن‌ها پرداخت نشد که هم اکنون دستشان به جایی بند نیست.

این فرد ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دست به شکایت از این شرکت زدند که هنوز هم با وجود محکومیت شرکت و گذشت ماه‌ها از مهلت پرداخت، ریالی به آن‌ها پرداخت نشده است.

اخبار خودرو

اخبار خودرو

تجمع مالباختگان آذویکو مقابل دادگاه ویژه جرائم اقتصادی/ ادعای بازداشت بازپرس پرونده آذویکو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ