پرسپولیس – استقلال؛ هت تریک در ۱۴۰۰/ این دربی پر گل می‌شود؟

0

پرسپولیس

دربی ۹۵ که بازی برگشت لیگ بیستم بود، اولین مسابقه ای بود که در سال جاری برگزار شد. پرسپولیس و استقلال ۲۴ اردیبهشت در حالی به مصاف هم رفتند که یحیی گل محمدی یک بار دیگر رو در روی فرهاد مجیدی قرار گرفت. مربی که جانشین محمود فکری شده بود تا استقلال را به موفقیت برساند اما در آن بازی این عیسی آل کثیر بود که در دقیقه ۵۶ دروازه آبی ها را باز کرد تا پرسپولیس به پیروزی یک بر صفر برسد و گل محمدی هم اولین بردش به عنوان سرمربی قرمزها در دربی را تجربه کند.

البته آن دیدار حواشی زیادی داشت. از شادی گل عیسی مقابل نیمکت استقلال که با اعتراض این باشگاه و شکایت از او همراه شد تا درگیری که در پایان بازی میان بازیکنان به وجود آمد و باعث اخراج فرشاد فرجی مدافع قرمزها در دقیقه ۹۷ و بهزاد غلامپور مربی دروازه بان های استقلال شد.

سرخابی ها دقیقا دو ماه بعد یعنی ۲۴ تیر ماه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر هم قرار گرفتند که آن مسابقه در وقت های قانونی و اضافه با تساوی بدون گل خاتمه یافت ولی این استقلال بود که در ضربات پنالتی به پیروزی چهار بر سه دست یافت تا همانند بازی جام حذفی سال ۹۹ باز هم در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست دهد.

در این مسابقه مهدی ترابی، محمدحسین کنعانی زادگان و سعید آقایی پنالتی های خود را برای پرسپولیس و وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی برای استقلال گل کردند. در ادامه آل کثیر ضربه اش را از دست داد ولی ارسلان مطهری توپش را گل کرد تا کار به پنالتی پنجم کشیده شود. در پنالتی پنجم، ضربه مهدی عبدی را سید حسین حسینی مهار کرد و مهدی قایدی هم پنالتی اش را از دست داد ولی این استقلال بود که برنده بازی شد و صعود کرد.

حالا استقلال و پرسپولیس برای سومین بار در سال ۱۴۰۰ با هم دیدار می کنند و باید دید کدام یک از آنها در «هت تریک دربی» شادمان زمین مسابقه را ترک می کنند. نکته ای که درباره دو دربی قبلی برگزار شده در سال جاری باید به آن اشاره کرد این است که آن دو مسابقه در ۹۰ دقیقه و ۱۲۰ دقیقه تنها یک گل داشت. اتفاقی که در بازی های مختلف لیگ امسال شاهد آن بوده ایم و باید دید در این دربی گل های بیشتری به ثمر می رسد یا خیر.

به هر حال فرهاد و یحیی ۲ بار مقابل هم در وقت های قانونی دو بر دو مساوی شده اند و شاید این بار هم شاهد بازی پرگلی از سوی هر دو تیم باشیم.

اخبار فوری پرسپولیس

پرسپولیس – استقلال؛ هت تریک در ۱۴۰۰/ این دربی پر گل می‌شود؟

خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ