بهترین روغن های گیاهی برای ماساژ دادن پوست کودکان

0

پوست نوزادان و کودکان بسیار شکننده‌تر و نازک‌تر از پوست بالغین است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. مثل آبرسانی به پوست کودکان، زیرا برخلاف پوست بزرگسالان، پوست در دوران شیرخواری این قدرت را به صورت خودکار ندارد.

برای این منظور توصیه می‌شود از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. روغن‌های گیاهی از فشردن دانه یا میوه گیاهان به دست می‌آید و پس از صاف شدن در بطری‌های شیشه‌ای بسته‌بندی می‌شود. این روغن‌ها باید از گرما، نور و رطوبت دور نگه داشته شوند تا کیفیت خود را حفظ کنند. هنگام ماساژ مقدار کمی از آنها را در کف دست بریزید و پوست فرزندتان را با آن ماساژ دهید.

مراقبت از پوست کودکان متخصص پوست و مو لیست روغن های گیاهی سلامت پوست و مو روغن جوجوبا خواص روغن هسته انگور خواص روغن های گیاهی پوست کودکان بهترین روغن برای ماساژ نوزاد

مراقب واکنش‌های پوستی در کودک باشید!

۲۴ ساعت پیش از آنکه ماساز پوست کودک با روغن‌های گیاهی را آغاز کنید، چند قطره از روغن را به بازوی کودک بمالید و بدون آنکه بشویید منتظر بمانید و ببینید آیا پوست دچار قرمزی و خارش می‌شود یا خیر.

حتی می‌توانید چند نوع روغن را آزمایش کنید و اگر تاثیر منفی روی شیرخوار نداشت از ۲ ماهگی پوست فرزندتان را با آنها ماساژ دهید.

کدام روغن‌ها برای پوست شیرخواران مناسب است؟

– روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور به صورت تصفیه شده و بدون بو در بازار موجود است. این روغن سبک بوده و برای ماساژ مناسب است. می‌توانید از مخلوط این روغن با دیگر روغن‌ها استفاده کنید.

– روغن هسته زردآلو

سبک و نافذ است و بوی مطبوعی دارد. جذب پوست شده و اثر چربی‌اش روی پوست نمی‌ماند.

– روغن گل همیشه بهار

این روغن مخلوطی از عصاره گل همیشه بهار در روغن آفتابگردان یا روغن زیتون یا جوجوباست. ضدالتهاب و ترمیم‌کننده پوست بوده و مناسب پوست حساس کودکان است.

– روغن جوجوبا

ترکیب آن بسیار نزدیک به چربی طبیعی پوست است و اگر خالص استفاده شود احتمال دارد باعث بسته شدن منافذ پوستی شود اما رقیق آن خاصیت آبرسانی بالایی دارد.

– روغن کنجد

این روغن گرم است و بهتر است با روغن‌های سبک‌تری مخلوط شود. برای نوزادانی که زود سردشان می‌شود این روغن بسیار مناسب است.

– روغن نارگیل

این روغن مناسب فصل تابستان و خنک‌کننده است. مناسب نوزادان گرم‌ مزاج نیست و بهتر است در ماه‌های اول تولد از آن استفاده نکنید.

– روغن بادام شیرین

این روغن برای ماساژ عالی است اما احتمال دارد زمینه‌ساز آلرژی و حساسیت در کودک باشد.

– روغن دانه پنبه

غنی از امگا۶ است که اسید چرب ضروری برای پوست محسوب می‌شود و می‌تواند سبب آبرسانی عمقی شود.

– روغن فندق، نارگیل، کنجد و جوانه گندم

مخلوط این روغن‌ها برای ماساژ پوست کودک توصیه می‌شود اما به زمینه آلرژی در خانواده دقت کنید و در صورتی که پوست کودک خیلی خشک است از آنها کمک بگیرید.

از مصرف کدام روغن ها باید خودداری کرد؟

روغن‌های معدنی که از تقطیر برخی سوخت‌های فسیلی به دست می‌آیند می‌توانند سبب بسته شدن منافذ پوستی شوند. روغن کرچک نیز به سرعت جذب پوست نمی‌شود و برای ماساژ خوب است اما ملین بوده و اگر کودک آن را روی پوست خود لیس بزند دچار اسهال خواهد شد.

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ