هیلینگ ایمپلنت چیست هیلینگ ایمپلنت درد دارد؟

0

افتادن هیلینگ ایمپلنت ، قیمت هیلینگ ایمپلنت ، مراقبت بعد از هیلینگ ، بستن پیچ ایمپلنت ، هیلینگ ایمپلنت درد دارد ، هیلینگ ایمپلنت به انگلیسی Implant Healing

هیلینگ ایمپلنت چیست ؟

هیلینگ به ایمپلنت دندان متصل است و بصورت سیلندرهای فلزی گنبدی شکلی هستند که در بالای لثه قرار می گیرند و دارای ارتفاع ۲ الی ۱۰ میلی متر هست و متریال از آلیاژهای تیتانیوم و یا خود تیتانیوم می باشد، می توان گفت کاربرد هیلینگ در ایمپلنت بسیار مهم می باشد. از نقش های اصلی هیلینگ در ایمپلنت دندان این می باشد که مانع از نفوذ جسم خارجی و باکتری ها به داخل پایه ایمپلنت می شود.

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

می توان گفت که از بزرگترین مزایای بستن هیلینگ بر روی ایمپلنت دندان این می باشد که قسمت فوقانی آن را از محیط بیرون و از آلودگی ها حفظ می کند.

از مزایای دیگری که هیلینگ ایمپلنت دارد باعث حفظ سلامتی و مدیریت بافت نرم (لثه) ایمپلنت می گردد و باعث می شود تا به لثه فرم و شکل خاص داده شود و ایمپلنت پس از تکمیل تقریباً مانند دندان طبیعی به نظر می رسد.

شکل و اندازه نهایی روکش ایمپلنت نیز از طریق هیلینگ معین می شود زیرا هیلینگ موجب می شود لثه فرم و شکل خاصی پیدا کند.

از مزایای دیگر استفاده از هیلینگ ایمپلنت این می باشد که موجب می شود از رشد لثه بر روی ایمپلنت جلوگیری شود. هیلینگ های ایمپلنت دندان دارای طول و قطر متفاوتی می باشند و البته کاربرد آنها نیز در بهبودی تفاوت دارد.

هیلینگ ایمپلنت نصب هیلینگ ایمپلنت عکس ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت برای ایمپلنت کجا برم ایمپلنت چیست

هیلینگ ایمپلنت طی دو مرحله جراحی بر روی پایه ایمپلنت گذاشته می شود در صورتی که کاشت ایمپلنت دارای دو مرحله باشد بعد از مرحله بازسازی استخوان، کاوراسکرو از روی پایه ایمپلنت برداشته می شود، و هیلینگ روی آن قرار داده می شود.

بعد از دو هفته هیلینگ نیز باز می شود تا مراحل قالب گیری ایمپلنت انجام شود اما دوباره هیلینگ بسته می شود.

متریال استفاده شده در هیلینگ ایمپلنت عبارت است از : پلی اکسید متیلین، فلز تیتانیوم، زیرکونیا.

هیلینگ ایمپلنت نصب هیلینگ ایمپلنت عکس ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت برای ایمپلنت کجا برم ایمپلنت چیست

مراقبت های پس از هیلینگ ایمپلنت

هرچند انجام ایمپلنت و بستن هیلینگ ایمپلنت دندان یک عمل سرپایی است؛ اما مانند هر عمل دیگری نیاز به مراقبت های پس از عمل وجود دارد از جمله مواردی که فرد باید پس از هیلینگ ایمپلنت رعایت نماید می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بلافاصله پس از جراحی، شما با خونریزی مواجه خواهید شد. گذاشتن یک گاز استریل و محکم نگه داشتن آن علاوه بر کمک به قطع خونریزی باعث سفت و محکم نگه داشتن ایمپلنت سر جای خود نیز می شود.
  • در روزهای اول داشتن علائمی مانند خونریزی، ورم، درد و تراوش کردن امری طبیعی است. برای مدیریت و کنترل بهتر این عوارض بهتر است مواظب هر گونه آسیب به ناحیه ی جراحی شده باشید، با یک مسواک نرم در همان شب اول پس از جراحی به آرامی دندانهایتان را مسواک بزنید، با آب نمک چندین بار در طول روز غرغره آب نمک داشته باشید، از کمپرس آب یخ استفاده کنید و استراحت کافی کنید.
  • در این مدت برای حفظ سلامتی لثه و محل جراحی شده موقتا رژیم غذایی خود را تغییر داده به هیچ عنوان از غذاهای سفت و سخت و تند استفاده ننموده غذاهای آبکی و نرم مصرف نمایید.

هیلینگ ایمپلنت نصب هیلینگ ایمپلنت عکس ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت برای ایمپلنت کجا برم ایمپلنت چیست

نکات طلایی در مراقبت از ایمپلنت

ایمپلنت از جمله درمان های پر هزینه است ، هزینه بالای این درمان بعلت قطعات و همچنین جنس آنها و هزینه دار بودن این قطعات است . هرچند این درمان هزینه بردار است اما میتوان گفت که این درمان جزو درمان هایی است که برای حفظ سلامتی لثه و جلوگیری از تحلیل استخوان کاربرد دارد ، مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت از جمله نکاتی است که باعث خواهد شد این درمان سالیان طولانی تر برای شما ماندگاری داشته باشد

  • پس از کاشت ایمپلنت به مدت ۱ روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.
  • شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.
  • بهتر است روز بعد از عمل جراحی، از دهان شویه استفاده شود. بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی ۳ مرتبه باشد.
  • نوشیدن پس از جراحی به راحتی امکان پذیر است ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد.
  • ایمپلنت های دندانی نیز همانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند. زیرا پلاک های میکروبی باعث عفونت لثه می شوند. بنابراین، توصیه می شود از برس های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.
  • افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول پرهیز کنند.
  • به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش می دهند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ