سکه و بورس بیشتر زیان را داده اند

0

بررسی وضعیت بازارهای کشور نشان می دهد طی سال ۱۳۹۳ سرمایه گذاری در بازارهای مالی مولد مانند بانک ها بیش از بازارهای دلار و ارز بازدهی داشته است.

 اوج بازدهی بازارهای مالی غیرمولد مانند دلار و سکه به سال های بین ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ مربوط می شود. در این دوره زمانی هر دو بازار سکه و دلار به طور متوسط با بازدهی ۴تا ۷ درصدی همراه بوده اند. اما از ابتدای سال ۱۳۹۲ و بخصوص نیمه دوم این سال و همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، وضعیت تغییر کرده است.

قیمت فروش طلا قیمت سکه طلا پیش بینی قیمت طلا و سکه پیش بینی بورس در سال 99 اخبار بورس امروز

در حال حاضر نیز بازدهی بازارهای مالی مانند سکه منفی شده اند. اما بورس نیز به دنبال ریزش مدام شاخص ها با بازدهی منفی مواجه است. در صورتی که وضعیت صنایع کشور بهبود پیدا کند و تحریم های بین المللی نیز کاهش یابد، بورس هم وضعیت بهتری پیدا می کند. مدیران بورسی اعتقاد دارند رشد نیم درصدی اقتصادی منجر به ادامه کار صنایع کشور شده است. در صورتی که نرخ رشد اقتصادی به مرز ۲٫۵ دصد تا پایان سال نزدیک شود، وضعیت بورس هم بهبود پیدا می کند.

قیمت فروش طلا قیمت سکه طلا پیش بینی قیمت طلا و سکه پیش بینی بورس در سال 99 اخبار بورس امروز

بازار مسکن نیز سال گذشته و همزمان با کاهش ۲۰ درصدی قیمت ها وضعیت مطلوبی نداشت. تحلیلگران بازار انتظار دارند روند حرکتی مسکن با توجه به لایحه خروج از رکود دولت و پرداخت وام های ۸۰ میلیون تومانی قدری بهبود پیدا کند.

خبر آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ